• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan het beste de hemel reinigen van een rokersauto?

Ik ben een keer met het interieur van mijn auto bezig geweest. Mijn auto was een rokers auto waardoor mijn gehele interieur een bruine waas had gekregen. Mijn hemeltje was zelfs zo bont dat er bruine vlekken in zaten. Omdat mijn auto niet zo heel veel meer rondrijd (volvo 480) en de buitenkant nog vrij hard was, heb ik toch die auto gekocht.
Samen met Nicknameless heb ik mijn interieur waaronder het hemeltje met een extractor gedaan. Dit gaf meer dan 100% verbetering :)^ Alle vlekken zijn weg en de lucht ook. Ik heb naast het reinigen met een extractor ook al mijn kunststof moeten reinigen met APC hier kwamen ook gewoon compleet bruine doeken vanaf.
Stel, de lucht is dan nog niet weg even een ozon apparaat huren bij Bo-Rent.
 
Wat Timon zegt kan ik voor de volle 100% beamen.

Het dakhemeltje was gewoon beige/bruin :-&

Heb helaas geen foto's meer, maar het waren zeer mooie 50/50's

Kwestie van volle verstand en met beleid aan het werk gaan met de extractor.

Indien mogelijk, zoveel mogelijk (kunststoffen) onderdelen demonteren en schoonmaken.

Denk aan:
dashboard roosters, grepen, lampen, middenconsole, asbak enz.
 
Tip van McShine : Naast de gebruikelijke APC verhouding ook wat ValetPro Odor Eater in het reservoir van de extrator doen. Langdurig fris maar niet overheersend.
 
Ik doe altijd de hemel insprayen met APC en dan met een borstel. Meestal volstaat het door alleen droog te zuigen, maar als die echt vies is, dan wil ik de hemel nog wel insproeien met de extractor.

edit. McShine, jouw tip ga ik ook eens proberen, ik spuit altijd achteraf de odour eater in de auto.
 
@Tamer dat kan ook. Doe ik ook nog steeds, maar op mijn manier zit het dieper in de bekleding dus is het effectiever. (Is mijn theorie dan)
 
Zou overigens niet al teveel vocht gebruiken. Apart insprayen met APC en plantenspuit en dan droog zuigen.

Maar dan heb je ook niet per sé een extractor nodig; in dit geval volstaat ook een "gewone" waterzuiger.

Overigens goed om te lezen dat je Passat er goed vanaf is gekomen, nu wordt het voor mij wat makkelijker om er ook eens aan te

Idd, klopt. Gedeeltelijk wel met extractor aan de gang geweest. Merkte toen al heel snel dat alles zo vreselijk nat wordt en daar dan weer droogtijd voor nodig is. En ik zou zegge, zeker doen!