• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het best mijn velgrand tot hoogglans polijsten?

Algemene tips om de dhz'er bij te staan:
1 - met afbijt het slecht kan aflopen ( geeft zelf al aan dat die van albastine geen alu verdraagt, zo kan het ook met andere merken verlopen )
2 - boerenverstand het even kan laten afweten en de dremel zeker weten veel schade aan kan richten ( soms wil men te snelsnel met ellende van dien )

persoonlijk:
zelf met meerdere velgen geen problemen ondervonden, kreeg als tip de 2-componenten ( schijnt beter te zijn dan de reguliere, vandaar de tip doorgeef )
 
dat is een leerzaam stukje tekst:)^

ik ga zeker de rand weer spuiten maar daar ga ik lak voor gebruiken op kunstof bassis daar ben ik nu mee bezig ga het ook profesioneel spuiten en niet met een spuitbus.
tempratuur is heel belangrijk en harder gebruiken wat snel droogt.
dat heb ik ook gedaan bij mijn 18"veilside velgen met chroomrand.

ik heb al een paar velgen gedaan met zip off afbijtmiddel
maar nu wil ik de hart van de velg ook doen maar helaas hebben ze bij de gamma geen eigenmerk afbijt middel meer alleen albastine:|~*
 
hebben die dan ook sisal [touw] schijfen en polijstschijfen van katoen voor op de boormachine??
kan het niet vinden bij hun.
 
Dibbuz zei:
Daarna kwam het polijsten aan de beurt, wat maakte dat hét verschil zeg
De Cone was daar echt een fantastisch hulpmiddel bij, je kan echt overal prachtig bij
>>> CC Webshop - 3x een cone Mothers - Mag & Alu Polish
 
zo we zijn ongeveer 90 a 100 werkuren verder met de velgen :-b
dus tijd zit er al genoeg in en we zijn er ook nog niet:D

we hebben de velgen nu helemaal blank gemaakt geschuurt en strak gemaakt.
we hebben al wat testjes gedaan met de nieuwe polijstschijfen en veel geleerd de laatste dagen.
ik weet nu wel dat ga ik niet elke week doen:schaam

maar nu zijn wij toe aan het polijsten eerst met fijne sissal en later met een lappenschijf maar nu de vraag moet ik na het polijsten de velg nog een keer na behandelen met bv meg metal polisch??
weet niet zeker of het dan ook mooier word iemand een idee??


ik heb een aantal fotos gemaak weet niet of daar interresse voor is van deze projectje.
laat het me dan even weten dan kan ik ze hier eventueel posten of in projecten laat het maar even weten dan:ja
 
turbohenkie zei:
ik heb een aantal fotos gemaak weet niet of daar interresse voor is

Natuurlijk is er belangstelling :)^ Foto's zeggen meer dan woorden. En dan ook graag foto's van hoe je hebt gepolijst en niet alleen de after pic's ;)
 
Nog even over het gebruik van een Dremel.Als je een acculader hebt voor zowel 6 v als 12 v,kan je de Dremel daar op aan sluiten en hem dan op 6 v zetten draait ie minder snel en dus minder kans op doorslijpen...
 
@ Lowlands,

99% van alle Dremels (Digital, Pro, MultiPro, Proffessional, 200, 300 en 4000 serie) in omloop werken op 230 volt :-"

Dus op een acculader aansluiten heeft 0,0 zin ;)
 
Ja,maar direkt op 230 v,of via een adapter?? Ik heb een imitatie Dremel,vandaar dat ik daar aan dacht.En die heeft dus een adapter waar 12 volt uit komt.
 
Whoepsie, daar had ik (te snel) over heen gelezen :p

Ik kan me niet voorstellen dat een mini tool á la Dremel op een adapter ineens de helft van het toerental gaat draaien als je het ingaande voltage halveert.

:weetniet

Zoals eerder gezegd:

l-roy zei:
dremel is niet om te schuren, maar om te polijsten(dus rustig aan werken met gezond boeren verstand

Toerental niet te hoog en vooral de tijd nemen.