• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste mijn nieuwe auto laten afleveren?

Kleijer

Detailing rookie
13 mrt 2011
30
0
Goedendag allemaal,

Nou ben ik al met de zoek balk boven in de pagina aan de ganggeweest.
Maar kon niet echt een topic hier over vinden.

Nou heb ik Vorige week donderdag een opel adam besteld.
Hoe kan ik deze nou het beste laten afleveren?
Is het nu het beste om de dealer lekker zijn gang laten gaan?
Of is het beter om hem zo van de vrachtwagen mee te nemen en alleen technies klaar te laten maken.

Heb namelijk al meer nieuwe autos gekocht en eigelijk nog nooit 1 zonder micro krasje mee gekregen:(
Of is dit simpel weg niet te voorkomen.

Ben er benieuwd naar jullie ervaaring op het gebied van afleveren van een nieuwe auto.
En hoe laten jullie hem afleveren?

Van harte gefeliciteerd buurman !

Bij welke dealer heb je de auto gekocht ? Ik denk dat je in Harderwijk weinig kan regelen, dat zal in Putten of Zeewolde al veel makkelijker gaan.
Ik zou de dealer een technische afleverbeurt laten uitvoeren en bij de overhandiging van de sleutels pas de folie eraf laten halen voordat je het contract tekent.
Op die manier weet je zeker dat er niks is weggepoetst en zijn lakdefecten met de Brinkmann makkelijk te vinden.

Ik heb vanuit de dealer in Harderwijk al meerdere auto's gehad (zie topic Ampera) waar al forse schade's op en aanzaten.q
Weet je ook door wie de auto eventueel gepoetst zou worden ? Ik weet dat bijvoorbeeld beauty Car erg goed werkt levert.
Ik zou de poetskosten proberen in mindering te laten brengen en daar lekker zelf mee aan de slag gaan.

Dank je Juffer.

Heb hem gekocht bij broekhuis in harderwijk.
Netjes geholpen en een goede inruil voor me oude auto.

En ik denk dat het geen gek idee is om hem ongepoetst af te laten leveren.

Bij de meeste merken is er geen sprake meer van transportwax als ik me niet vergis.

Ik heb 'm ongepoetst laten afleveren. Kreeg van de dealer korting omdat hij er niets aan hoefde te doen. De dealer kon het niet laten om er nog een emmer water over te gooien want hij moest in de showroom staan op de afleverplaats. Anders keken de klanten raar op dat er zo'n vieze nieuwe auto werd afgeleverd :lol . Er zat wel een transportmiddel op de auto. Aangezien ik 'm pas na 4 maanden gepoetst heb was dat al een eind verdwenen. En zeker na het foamen, ironx, kleien en polijsten.

Bedankt voor de antwoorden.

Van het weekend ga ik even langs de opel dealer.
Dan geef ik aan dat ik hem ongepoetst en gewassen mee wil nemen.
Met de verpakking nog om de auto.
Ze zullen me wel vreemt aankijken.

Kleijer;315500 zei:
Bedankt voor de antwoorden.

Van het weekend ga ik even langs de opel dealer.
Dan geef ik aan dat ik hem ongepoetst en gewassen mee wil nemen.
Met de verpakking nog om de auto.
Ze zullen me wel vreemt aankijken.

Kleeft natuurlijk wel een klein risicootje aan; door de vuiligheid en eventuele verpakking, waarvan ik denk dat Opel dat niet heeft, kun je eventuele beschadigingen niet of slecht zien. En om er dan later op terug te komen......

Gewoon de dealer z'n ding laten doen, auto is niet van suiker.
Als er Schade onder de folie of wax vandaan komt kan je daar weer lekker een discussie over gaan voeren........
Als je hem dan opgehaald hebt is het kleien (mocht dat nodig zijn), IX, een rondje finale en een wax of sealant en je bent klaar.

Just my 2 cents............

+1

Wat ik wel zou doen is bij de dealer even aanhalen dat je een detailer bent en dat je er wel vanuit gaat dat zijn personeel zeer nauwkeurig met de auto omgaat aangezien jij daar hele hoge eisen aan stelt. Niet dat ze nu in een keer zijde handschoentjes aantrekken, maar misschien zijn ze net iets voorzichtiger....

Ik volg Rolf. Geen jaar geleden kocht ik een nieuwe wagen, ik kon hem ongewassen ophalen, maar dan waren zij niet aansprakelijk voor eventuele defecten.
De dealer was op de hoogte van mijn hobby en de wagen werd gewassen(en door hen gecontroleerd en goedgekeurd) afgeleverd. Op 2 kleine krasjes na was de
wagen in perfecte staat. Eind goed, al goed dus...

Toen mijn collega zijn nieuwe wagen af ging halen, zaten er precies lijmresten op de motorkap. Dit zou van de transportfolie zijn, die er te lang opgebleven is. In combinatie met het koude weer, zou dit de blaasjes veroorzaken, die bij warmere temperaturen spontaan zouden verdwijnen.

Magic in the air...

Ik haal de mijne volgende week op, en die staat al bij de dealer van voor kerstmis. Een nauwgezette inspectiebeurt zal wel nodig zijn m.i.

Zelf de poetsbeurt doen kon niet.

Als ik deze reacties weer lees is het misschien toch beter om de dealer ze gang te laten gaan.
En aan te geven dat ik een liefhebber/autogek ben.

Als ik hem heb pakken we hem grondig aan.
Natuurlijk ga ik er een mooi verslag van maken.
Helaas moet ik nog even wachten op de auto eind april word die pas verwacht bij de dealer.

Als ik auto's binnen krijg van de vrachtwagen trek ik de 'verpakking' en de blauwe schuimstrips op de deuren er altijd gelijk af en controleer op schades. Evt. schades worden op de vrachtbrief gezet en stelt je dus vrij van kosten.

Het lijkt me stug dat je je auto op kunt halen met alle folie er nog om heen. (tenzij je je eigen aansprakelijk stelt voor eventuele schades die er onder het folie zitten)

Gewoon lekker de dealer hun gang laten gaan zou ik zeggen.

idd : +1 voor Rolf

Op mijn auto zaten ook hele lichte swirls.........wat ik je wel aanraad is dat je een inspectielamp meeneemt bij de aflevering...

( Brinkmann of als je iemand kent met een sun-gun neem je ze allebei mee )

Ik heb dit ook gedaan gisteren en buiten die lichte swirls was er eigenlijk niks op te merken ivm schade oid. De enige 2 kleine krasjes die ik vond waren aan de dorpel bij het linkerachterportier.....2 keer 3 mm lang en een beetje te voelen met m'n nagel.

Met 3 kids in huis maak ik me daar al geen zorgen meer over :roll

Lees ff op het forum............:-b

weggever :lol
09022013015_zpscb606e13.webp