• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik mijn velgen het beste poetsen?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
31
Blitterswijck
He allemaal,

Sinds deze maand heb ik een Volkswagen Corrado in mijn bezit waar een mooi setje OZ Futura's onder gemonteerd zitten. Nu wil ik deze natuurlijk goed bij houden door middel van voldoende poetsen. Alleen het probleem is dat ik niet weet met welke poetsmiddelen ik de velgen het beste kan poetsen. Ik heb het al regelmatig met gewoon een warm sopje gedaan maar dat haalt natuurlijk niet de mooie glans weer naar boven.

Op de foto kun je goed zien hoe één velg er aan toe is. Hij ziet er netjes uit maar is een beetje dof.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu zou ik dus graag willen weten met welke poets spullen ik het beste kan poetsen om de velgen netjes te houden.

Dennis
 
De eerste en belangrijkste vraag:

Zijn de velgen gepolijst, chroom, verdicht?

En dan de volgende vraag: zit er een blanke laklaag overheen?
 
volgens mij gewoon gepolierd die wat verweerd zijn, of verdichte velgen die ook een beurt nodig hebben.
Zal 9/10 geen blanke lak overzitten.

Geen velgenreinigers gebruiken die zuren bevatten!
 
Zien er niet verdicht uit, verwacht gepolijst.

Heb je iets van mild polijstmiddel? Zoja, even wat op een pad en wrijven, wordt het zwart zit er geen vernis over.
Dan kan je gewoon methal polish van Mothers ed nemen.

Wel vernislaag >>> velgen wegbrengen om die te verwijderen en terug te polijsten zonder vernislaag nadien, vervolgens onderhouden zoals hierboven omschreven.

:)^
 
@Down Town: Uuuhh, snap ik het nu goed en beveel jij om de blanke lag er af te laten polijsten ?
Zou wel willen weten waarom, als de blanke lak niet kapot is en er geen corrosie is ontstaan op de velg zou ik het lekker laten zitten.
Je hebt dan een goede beschermlaag die makkelijk(er)is bij te houden.
Mocht tzt de laag wel loslaten of corrosie ontstaan .... dan kan / moet je het idd in zijn geheel weg ( laten ) halen.

Denk zelf trouwens niet dat er een blanke laklaag op zit, maar blijf wel benieuwd naar de achterliggende gedachte
 
Down Town zei:
Zien er niet verdicht uit, verwacht gepolijst.

Heb je iets van mild polijstmiddel? Zoja, even wat op een pad en wrijven, wordt het zwart zit er geen vernis over.
Dan kan je gewoon methal polish van Mothers ed nemen.

Wel vernislaag >>> velgen wegbrengen om die te verwijderen en terug te polijsten zonder vernislaag nadien, vervolgens onderhouden zoals hierboven omschreven.

:)^


Ik heb hier Monello Polish staan. Maar dat zal wel niks zijn voor de velgen he?

Kan ik niet gewoon Unipol of belgom gebruiken?
 
Je kan de Monello gewoon proberen hoor kan geen kwaad. Maar ik zou daarna toch kijken voor wat metaal polish, Carclean heeft nu de nieuwe lijn van Wolfgang. Staat bij de nieuwe producten op de webshop.

Edit : Belgom kan inderdaad ook.
 
In de meeste gevallen kan dit geen kwaad, maar test altijd een klein stuk. Maar als je belgom of unipol hebt liggen kan je natuurlijk dit beter gebruiken.
 
Ik heb geen Belgom of Unipol liggen. Wil het eventueel wel bestellen.

Trouwens, Belgom was toch het poetsspul wat vrij grof is en waar van veel mensen zeggen dat het te grof is?
 
Ik heb al meerdere mensen gezien die vrij goede resultaten kregen met Belgom, maar je kan het beter krijgen door na de belgom een fijner middel te gebruiken. Iets met een lichtere schuurkorrel in.

In de webshop staan veel middelen die hier echt voor bedoeld zijn, als je dus kan wachten tot je de juiste spullen kan bestellen/hebt dan kan je best even wachten. Mothers heeft een aantal mooie producten maar Wolfgang ook. Ik heb enkel ervaring (goede) met de normale metal polish van mothers, met de Wolfgang heb ik geen ervaring. Wellicht zal iemand van Carclean hier je meer info over kunnen geven.

Het is net zoals met het polijsten van lak, je begint grof en hoe fijner je eindigt hoe beter het resultaat. Er bestaan trouwens ook polijstschuim koppen voor op de boormachine, zo kan je nog makkelijker & beter resultaat behalen.