• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kras op stuur logo behandelen?

Mielles

Detailing chief
21 apr 2017
46
78
45
Beste forumleden, ik heb een vraag;

Ik heb een kras op het logo in het midden van mijn stuur (zie onder foto's), en ik weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Het is te klein om met een normale size pad en polijstmiddel aan de slag te gaan.

72b21e54107c34fb3d5842b6897bbc29.jpg


4a918ba7d2d5b60ebac82f820715b37f.jpg


Ik zat te denken aan een dremel, maar daar kon ik geen goede foam accesoires voor vinden. Ik heb wel van die vilt polijst padjes erbij (zie onder foto), maar die zijn enorm hard. Tevens denk ik niet dat die voor kunststof zijn.

3f06568d3dc18894b9f2493829f66551.jpg


Het rondje in het midden is voorzien van een dikke laag transparant plastic (wellicht niet te zien op de foto).

Heeft iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
 
Zelf heb ik ook geen kleine backplate ofiets.
Heb m8 bout gepakt met een grote ring deze op de bout gelast. Snij dan een oude pad op maat van de ring en lijm deze vast.
Gebruik dit voor kleine randjes en stukken waar ik anders niet bij kan komen.
2c66f79015a5796cffa622ae8102f768.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mielles en Blade
Zelf heb ik ook geen kleine backplate ofiets.
Heb m8 bout gepakt met een grote ring deze op de bout gelast. Snij dan een oude pad op maat van de ring en lijm deze vast.
Gebruik dit voor kleine randjes en stukken waar ik anders niet bij kan komen.

Dus polijsten is een goede optie, zo begrijp ik? Sommige stuurlogo's hebben een ''blanke lak'', maar zijn heel zacht. Ik weet niet of polijsten dan wel een goed idee is en je de boel niet sloopt, zeg maar. :p
 
Thanks, ik kan zelf niet lassen maar kan vast wel iets vergelijkbaars vinden. Heb je hier toevallig ook iets soortgelijks mee gepolijst (interieur plastic)?
 
Ik zou die viltschijf én Dremel niet gebruiken. Vilt te hard en het toerental van de Dremel te hoog.

Voor dat soort kleine klusjes heb ik de Proxxon rotary met 50mm backingplate met bijbehorende kleine pads:

DSC_8856.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Mielles en Al-bundy
Thanks , OK geen dremel en vilt..50mm is ook te groot dat rondje is maar 2-3 cm.. die cone is wel een goed idee, ik heb er een paar liggen die gebruik ik voor velgen en een voor uitlaat. Echter denk ik dat het toerental van mijn accu boormachine te laag is om echt iets te doen., maar ik ga het proberen.
 
Dat heb ik gister ook gedaan precies zoals @Timm beschrijft.

Alleen je bent wel even bezig en ik denk dat deze kras te diep is (voor watvoor gereedschap dan ook) wel kan je het minder opvallend maken.

Exact zelfde plastik als van het stuur zo lijkt het (doorzichtig)
IMG_1371.JPG


IMG_1372.JPG


IMG_1373.JPG
 
Dank voor de reacties, dat handmatig met microvezel doek is makkelijk met weinig risico te proberen, maar ik dacht zelf dat de kras hier wel te diep voor Is. Ik ga het sowieso proberen.
 
Thanks, ik ga het eerst handmatig proberen maar heb ook een cone liggen. Ik post het resultaat, hoop het morgen te kunnen doen..
 
Allen, het is gelukt!!

Uiteindelijk een combinatie van met het handje poetsen icm veloce, en een cone icm met veloce en finishen met finale. De monello cone die ik had was niet stevig genoeg, maar ik had ook nog een goedkope stevige cone liggen:

ec08b81242270eb0799e4a87482eba30.jpg


Het eindresultaat :

cd7f31c84645451aa5b56b0185a1173f.jpg


Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp!!
 
Zo, die is netjes geworden. Denk dat ik mijn afdekplaatje van mijn versnellingshendel ook eens onder hande ga nemen. Ben wel benieuwd naar die smurfen cone waar die vandaan komt ;)