• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik de kat van het dak?

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.378
193
Utrecht
Beste autoliefhebbers,

Onze kat zit 's nachts altijd graag op het dak of op de motorkap van de auto. Hij maakt geen grote beschadigingen, maar het is natuurlijk niet goed voor de lak. Dikwijls loopt hij met zijn modderpoten over de motorkap, de voorruit en het dak en dit zorgt ondervermijdelijk voor krasjes. Daarnaast is op de plekken waar hij gezeten heeft de wax eerder weg. Ik zou dus graag een manier willen hebben waarmee ik dit kan voorkomen.

Dit heb ik al geprobeerd:

1. De ruitenwissers omhoog laten staan. (in de ijdele hoop dat hij dan niet het dak op gaat en alleen op de motorkap blijft zitten).
2. Ik heb een grote doos, ooit gekregen bij een megabestelling van Carclean, gevuld met kussens en handdoeken en onder de carport naast de auto gezet.(ja ik weet het, hij is verwend) Hij vindt de doos geweldig, maar toch gaat hij óók nog op de auto zitten.
3. Hij wil 's nachts graag naar buiten, dus binnenhouden is geen optie.

Het is een raar probleem, maar misschien heeft één van jullie een idee.

Groet,

Jan
 
Een klein beetje kattenschrik kruid in een doekje als propje gevouwen onder de ruitenwisserklemmen en er komt geen enkele kat meer in de uurt van je auto,mijn kat is een echte huiskat en is alleen een paar uur per dag in de tuin, maar kattenschrik moet zij niks van hebben, het is verkrijgbaar in de tuincentra. Volgens een tuinder is de lucht van kattenschrikkruid vreselijk voor een kat.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Hahahaha. Geloof me, daar heb ik ook meerdere keren aan gedacht. Maar het is wel een lief beest, dus als het kruid werkt, dan laat ik hem leven.
 
  • Leuk
Reactions: SvA en Zluytr
er was hier laatst ook een topic over, wat dan over de kat van de buren ging, meen mij te herinneren dat die persoon geluidskastjes aangeschaft had welke een hoge frequentie afgeven welke de mens niet hoort, maar de kat wel.
 
Volgens mij hebben mijn buren die ook gehad. De hele dag was er een piep te horen, enorm irritant. Wellicht dat mijn gehoor met de jaren wat minder is geworden, en ik zal de kastjes zeker in mijn achterhoofd houden, maar ik ga eerst kijken of het lukt met de korrels. Bedankt voor het idee!
 
Roland;n421659 zei:
er was hier laatst ook een topic over, wat dan over de kat van de buren ging
Dat was ik, ik heb inderdaad zo'n kastje gehaald maar dan ene met een bewegingssensor, dan hoor je niet constant een irritante piep geluid. Lijkt te werken, heb de laatste 2 weken geen last meer gehad maar het kan ook aan de warmere temperaturen liggen. Vooral als het koud is komt de kat onder onze afdak schuilen.
 
De kat is vannacht niet op de auto geweest! :-D Nu komt het wel vaker voor dat hij een nachtje overslaat, dus ik blijf het in de gaten houden.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
neem vooral geen kaastje wat een hoge toon afgeeft. Het kost een kapitaal ( een goede in ieder gavel) en is super irritant.
En het mooie van alles... Het werkte bij de katten van ons mar voor een paar weken
 
Ik heb uiteindelijk toch te vroeg gejuicht. De kat zit weer gewoon op de auto, en het interieur ruikt naar knoflook van die enorm smerige korrels. Mijn laatste hoop is kattenschrikkruid in een doekje, naar het idee van sirach.
 
@Jansen
Het is al een tijdje geleden dit topic, maar ik vroeg me af of je ondertussen een oplossing hebt gevonden die werkt en diervriendelijk is om katten van je dak te houden?

De kat van de buren heeft uitgevonden dat een cabriodak dat de hele dag in de zon heeft gestaan heerlijk warm en zacht is. Heb al krassen die zelfs door de kleurlak zitten en allemaal lange krassen op de motorkap waar deze kat met zanderige pootjes naar beneden glijdt. Ik vind dat zonde en ben bang voor de klauwen in m'n soft top dak.

Voordat de discussie weer op gang komt, de kat is een verschrikkelijk leuk beestje, maar wordt door de buren verwaarloosd, ik geef het beestje ook regelmatig eten van onze kat in de achtertuin om een beetje bij te voeden, maar ik zie d'r graag niet meer op mn auto klimmen..
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86 en Altos
Als het bij je thuis is, een folie overje hele auto heen leggen.
Kan wel lastig zijn bij harde wind, kan ook weer lak schade geven.
Maar al die krassen, oeps ga ik niet trekken.
Of iets maken wat op een rol zit.
 
@Jansen is het niet heel makkelijk op te lossen door wanneer de auto onder de carport staat er twee kleine pilaren naast te zetten en er visdraad o.i.d. tussen te spannen? Deze moeten dan uiteraard wel over de motorkap gespannen worden.

Het is niet veel werk, je moet het enkel elke dag er neer zetten en weer weghalen.
 
Waarom niet een autohoes erover? Is natuurlijk elke dag werk, maar liever dit dan nagels en/of krassen in je lak. Natuurlijk voor een kwaliteits hoes gaan die vanbinnen een zachte vulling heeft.