• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik de kat van het dak?

Waarom niet een autohoes erover? Is natuurlijk elke dag werk, maar liever dit dan nagels en/of krassen in je lak. Natuurlijk voor een kwaliteits hoes gaan die vanbinnen een zachte vulling heeft.

Wanneer je een hoes om een vieze auto doet krijg je gegarandeerd krassen. Hoe zacht de stof ook is, door de wind beweegt die en je hebt de krassen te pakken. Laten we dan niet eens spreken over de kat die er overheen loopt wanneer onder de hoes nog wat stuifzand op de motorkap ligt.

Ik raad het je af.
 
  • Leuk
Reactions: Sarsamkas
Het is volgens mij belangrijk dat je de kat afschrikt, zonder dat hij weet dat jij dat doet. Hem met een plantenspuit eraf jagen, werkt dus niet, want de kat begrijpt dat jij daarvoor nodig bent en gaat gewoon weer op je dak liggen wanneer jij niet in de buurt bent. Spuit je hem nat zonder dat hij begrijpt dat jij dat doet, dan werkt het waarschijnlijk wel. Mischien kun je de tuinslang op je dak richten en de kraan van binnenuit bedienen zodra hij weer zijn favoriete plekje inneemt.

Er bestaat ook een reigerschrik voor tuinvijvers die een ultrasoon geluid produceert wanneer het apparaat triggert (passief infrarood). Ik heb een vijver en katten en die katten vinden het helemaal niks als ik vergeet de reigerschrik uit te schakelen wanneer zij naar buiten gaan. Kost wat meer dan de tuinslang, maar werkt ook waneer je niet in de buurt bent.

Tot slot bestaan er flesjes met middeltjes waar katten niet van zouden houden. Kun je misschien op een doek doen en op je dak leggen, totdat hij het heeft afgeleerd. Maar misschien komt ie gewoon weer terug als de doek er niet ligt. Verkrijgbaar bij de dierenwinkel.
 
Naar mijn idee werken allerlei speciale middeltjes niet. Ik ken de kat natuurlijk niet, maar ik heb hier in de buurt een kat die vanaf dag 1 al graag binnenkwam door mijn kattenluikje. Ontzettend lief beestje, alleen een van mijn eigen katten wordt nogal angstig hierdoor. Het is even volhouden maar door hem gewoon rustig weg te blijven jagen (beetje handen klappen en vermanen, niet te wild en te luid) is het uiteindelijk goed gekomen. De buurtkat komt hier nog in de tuin en krijgt af en toe wat lekkers, maar hij komt uit zichzelf niet meer binnen.

Nogmaals ik ken het dier niet, de meeste katten kun je redelijk goed op wat dwingende toon wegkrijgen. Mocht dat niet lukken zou ik een sprayfles met water proberen, niet wild naar buiten en met emmers gaan gooien. Ligt toch ook erg aan het karakter van de kat of dit werkt. Het is daarnaast voor het beest moeilijk te begrijpen hoe de vork in de steel zit wanneer hij bijv. wel eten krijgt en positief ontvangen wordt, maar dan ineens niet op zo'n lekker warme auto mag liggen. Je kunt het ook proberen met een alternatief. Zet er een plastic tuinstoel o.i.d. neer met een lekker kussentje en kijk eens of ie er iets mee doet, of probeer hem er eens een paar keer in te zetten.
 
Allen bedankt voor de reacties!

Ik deel de mening van @RbL, zelfs op een gewassen auto komt er met wind alsnog vuil onder een cover en zal hierdoor krassen veroorzaken, buiten dat ontmoedigt mij zoiets om snel even lekker de cabrio mee te pakken.

Ik heb gekeken naar een afschrik apparaat met geluid, kost wel wat maar als dat werkt wel de moeite. Ben alleen bang dat onze eigen kat dat binnen ook hoort en er gek van gaat worden.

Heb ondertussen de kat van de buren al op meerdere andere auto's zien zitten dus niet exclusief op die van mij. Over zes weken rijd ik de auto weer terug naar Nederland dus het is nog maar even.

Afgelopen twee dagen wel een aantal keer met de planten spuit naar buiten geweest, schijnt inderdaad een nat pak aan op de auto zitten te moeten koppelen maar de schrikreactie zorgt wel dat de kat zo snel mogelijk met nagels en al van mn auto af probeert te komen en is dus ook niet ideaal.

Heb nu een spray gekocht met een planten geur die katten blijkbaar niet lekker vinden en die ook op bestrating werkt. Nu om de dag paar pufjes om de auto heen zou hopelijk genoeg moeten afschrikken en de voorkeur bij andermans auto leggen!
 
Ik heb allemaal katten-liefhebbers in mijn straat wonen. Elke dag zat er wel weer een kat op mijn auto. Sinds ik welgeteld 7 katten van mijn auto heb geschoten met mijn luchtbuks, heb ik nergens last meer van. Moest alleen de katten-lijkjes opruimen. Maja... beter dat als krassen!






Just kidding! :p Geen dieren afschieten, anders kom ik mijn Rupes 21 met 7'' pads in je achterste proppen! :D

Mijn buurman, die letterlijk naast mijn auto zijn eigen nieuwe auto parkeert, die heeft standaard een grote kat op zijn auto zitten. Hij ziet ook door de bomen het bos niet meer. Zodra hij thuiskomt, even knippert met zijn ogen, zit hij er weer op... Ook hem heb ik s'nachts met de tuinslang, sproeiers, emmers, gieters, piep-dingen en dergelijke horen rondrennen. :p



Greetz
 
Ik heb allemaal katten-liefhebbers in mijn straat wonen. Elke dag zat er wel weer een kat op mijn auto. Sinds ik welgeteld 7 katten van mijn auto heb geschoten met mijn luchtbuks, heb ik nergens last meer van. Moest alleen de katten-lijkjes opruimen. Maja... beter dat als krassen!






Just kidding! :p Geen dieren afschieten, anders kom ik mijn Rupes 21 met 7'' pads in je achterste proppen! :D

Mijn buurman, die letterlijk naast mijn auto zijn eigen nieuwe auto parkeert, die heeft standaard een grote kat op zijn auto zitten. Hij ziet ook door de bomen het bos niet meer. Zodra hij thuiskomt, even knippert met zijn ogen, zit hij er weer op... Ook hem heb ik s'nachts met de tuinslang, sproeiers, emmers, gieters, piep-dingen en dergelijke horen rondrennen. :p



Greetz

Pff ja dat geeft mij niet heel veel goede hoop. In het ergste geval lukt het me niet en krijg ik gewoon een bende krassen erin en moet ik die er met de winterprep weer uitpolijsten. Gelukkig staat de auto nog maar een week of zes in het VK. Dan weer lekker terug naar Nederland!
 
Nog beter polijsten, misschien schrikken ze van hun spiegelbeeld
emoji6.png

Owjah! Dat is ook een goeie.

Hoevaak ik na het polijsten mezelf laat schrikken... niet normaal!



Greetz
 
Een ander probleem van glad polijsten is dat de kat erop springt, erachter komt dat hij geen grip heeft en vervolgens zijn nagels gaat gebruiken om wel grip te krijgen, en vervolgens toch wegglijd :-(

rustig naar toe lopen en meestal gaan ze er dan wel vanaf, zo niet in het nekvel grijpen zoals de moeder kat het ook doet als ze klein zijn (als je dat aandurft) nee zeggen en op de grond zetten, katten zijn over het algemeen behoorlijk slim.
 
Een ander probleem van glad polijsten is dat de kat erop springt, erachter komt dat hij geen grip heeft en vervolgens zijn nagels gaat gebruiken om wel grip te krijgen, en vervolgens toch wegglijd :-(

rustig naar toe lopen en meestal gaan ze er dan wel vanaf, zo niet in het nekvel grijpen zoals de moeder kat het ook doet als ze klein zijn (als je dat aandurft) nee zeggen en op de grond zetten, katten zijn over het algemeen behoorlijk slim.

Volwassen katten mag je niet tillen aan hun nekvel! Wat goed gaat als ze 500g wegen, kan letsel veroorzaken als ze 4+ kg wegen...
 
Ik heb echt een hekel aan katten, dat komt vooral door de meeste eigenaars die dat dier de hele dag naar buiten schoppen.
Tegen huiskatten heb ik geen enkel bezwaar.

Maar als jarenlang je voortuin, achtertuin volgescheten word door die dieren omdat zonodig iedere buurtbewoner 2 of 3 katten moet hebben, dan krijg je een hekel aan die dieren.
Vooral ook leuk als je planten door de tuin liggen, of doodgaan door kattenpis.

Gelukkig woon ik nu in een katvrije omgeving haha.

Verder denk ik dat het heel lastig word om je kat van je auto af te houden als deze dat gewend is.
Het zijn nogal eigenaardige dieren haha.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Nog beetje aan de vroege kant, maar sinds ik de anti katten en honden spray om de dag rond de auto spray heeft de kat er niet meer op gezeten.. Kan aan het weer liggen (heeft twee dagen geregend) maar vooralsnog lijkt het te werken!
 
Het is volgens mij belangrijk dat je de kat afschrikt, zonder dat hij weet dat jij dat doet. Hem met een plantenspuit eraf jagen, werkt dus niet, want de kat begrijpt dat jij daarvoor nodig bent en gaat gewoon weer op je dak liggen wanneer jij niet in de buurt bent. Spuit je hem nat zonder dat hij begrijpt dat jij dat doet, dan werkt het waarschijnlijk wel. Mischien kun je de tuinslang op je dak richten en de kraan van binnenuit bedienen zodra hij weer zijn favoriete plekje inneemt.

Als automatiseerder krijg ik nu geweldige ideeën :joy: Tuinslang op draaibaar onderstel, camera, motion detectie en spuiten maar als de kat er op springt! Maar inderdaad, wat Ripley hier zegt klopt, hij mag het "schrikken" niet linken aan menselijke interactie, anders haalt het geen drol uit. Ik heb hetzelfde probleem met het aanrecht, daar heb ik wel eens geprobeerd aluminiumfolie op te leggen. Dat ritselt als een idioot als hij er op springt waardoor hij schrikt. Je zou iets dergelijks, een lawaaimakend iets, bovenop je auto kunnen leggen?