• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik de kat van het dak?

Nog beetje aan de vroege kant, maar sinds ik de anti katten en honden spray om de dag rond de auto spray heeft de kat er niet meer op gezeten.. Kan aan het weer liggen (heeft twee dagen geregend) maar vooralsnog lijkt het te werken!

Goed om te horen.

Mag ik vragen wat je uiteindelijk nou voor spray gebruikt hebt? Ben wel benieuwd eigenlijk.
 
Zo, wat een reacties op dit toch al redelijk oude topic. Wegens een lange vakantie heb ik niet tijdig kunnen reageren op jullie tips en suggesties, maar ik zal nu alsnog een poging doen.

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
1. Kattenkorrels strooien rondom de auto en op een doekje op de auto. Resultaat: nul.
2. Koffieprut rondom de auto strooien. Resultaat: noppes.
2. Een mooie doos met een kussentje en dekentje naast de auto leggen hielp ook niet. Ik denk dat 'ie gewoon graag hoog zit. Ik denk er over na om de doos op iets hoogs te zetten, zodat het een aantrekkelijker alternatief wordt.


De kat van de auto jagen heeft ook geen zin, want 9 van de 10 keer springt hij pas middenin de nacht op de auto. Daarnaast heb ik er niet de tijd en het geld voor over om een ingenieuze installatie op te zetten die de kat automatisch verjaagt.

Het goede nieuws is dat de kat al vrij oud is, dus wellicht is 'ie overmogen dood. :no_mouth:
 
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wat is jouw bron?
Kan ik me niet herinneren. Gewoon parate kennis. Dat sluit niet uit dat het onwaar kan zijn, maar ik vind er wel logica in zitten.

Edit: ging aan mezelf twijfelen, dus even gegoogled. Je vindt talloze hits die mijn bewering ondersteunen. En als het internet het zegt, is het waar :confused:
 
Ik ben ook vergeten te reageren.. @Jellyroll dit is het spul wat ik rond mijn auto heb gesprayd. Ben er helaas niet regelmatig genoeg bij en het spul werkt maar zo'n 48 uur, na enkele dagen consequent sprayen voor het moment geen last meer van de kat! Dit product is bedoeld voor het initiële verjagen tot de kat een ander plekje heeft gevonden en dus geen behoefte meer heeft om op je auto te gaan zitten.
upload_2016-9-15_15-55-49.png
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Beetje oud topic omhoog schoppen maar als terugkoppeling heb ik dit seizoen twee 'cat scarers' ofwel katten verschrikkers gekocht.

Toonhoogte en geluidssterkte zijn instelbaar voor afschrikken van verschillende diersoorten.

Op vier AA batterijen een maand of drie actief en werkt enorm goed. Voor vier tientjes heb ik al zes weken geen kat op m'n auto gezien!

Screenshot_20170706-091104.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@350Z mijn schoonpa heeft zo eentje staan om de marters van de wagen weg te houden. Toestel doet goed zijn werk.
Het probleem is dat katten graag hoog zitten omdat ze dan een goed zicht hebben op wat er rondom gebeurt. In de winter genieten ze dan meestal ook nog eens van het feit dat de wagen nog restwarmte uitstraalt tov de koude grond. In de zomer hetzelfde verhaal maar dan door de opwarming via de zon. En laat warmte nu net een magneet zijn voor katten...
Bij mijn schoonbroer hebben ze een robbertje zitten vechten op de motorkap hij kon zijn "geluk" niet op de volgende dag ...
 
Je kan ook de gazonsproeier naast de auto zetten, katten hebben er een hekel aan om nat te worden. Je moet er alleen wel een paar extra droogdoeken bij aanschaffen. :cool:
 
Als automatiseerder krijg ik nu geweldige ideeën :joy: Tuinslang op draaibaar onderstel, camera, motion detectie en spuiten maar als de kat er op springt! Maar inderdaad, wat Ripley hier zegt klopt, hij mag het "schrikken" niet linken aan menselijke interactie, anders haalt het geen drol uit. Ik heb hetzelfde probleem met het aanrecht, daar heb ik wel eens geprobeerd aluminiumfolie op te leggen. Dat ritselt als een idioot als hij er op springt waardoor hij schrikt. Je zou iets dergelijks, een lawaaimakend iets, bovenop je auto kunnen leggen?
Ik heb een Fiat 500c. De katten van de buren komen regelmatig op mijn cabriokap zitten. Alles geprobeerd tot ...! Etherische olie gebruikt met citroen gesprenkeld over de kap. Geen kat meer gezien.