• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik dit weg?

patje87

Detailing rookie
21 sep 2009
3
0
Ik heb sinds kort een alfa romeo gt en na 3 dagen was iemand er al met een sleutel langsgegaan.
Op de motorkap en het rechterachterscherm.
Deze heb ik eruit laten halen door een bedrijf en zie je iets meer van.

Afgelopen zaterdag de lichte deukjes eruit laten halen.
Wil de auto weer helemaal strak hebben.

Nu zit ik nog met 1 dingetje op de deur en nu is mijn vraag of ik dit kan laten herstellen.
De garage zegt laten spuiten is de enige optie.

En aangezien iedereen zegt dat dit een van de moeilijkste kleuren is om te spuiten doe ik het liever niet.
Dit ook omdat ik dan niet meer de originele lak meer heb.

Het is ongeveer 1 cm lang, de lak is er vanaf gesprongen.
ik heb een originele lakstift in mijn bezit van de auto

wlw5fc.jpg


[MODEDIT]Foto aangepast naar link, max formaat is 1024 x 768[/MODEDIT]


wie kan mij helpen
 
Opvullen, wetsanden, polijsten en waxen is de oplossing op spuiten na.

Vul het plekje op met lak net zolang er een bobbeltje op zit. Deze schuur je weg door de wetsanden. De dan ontstane doffe plek kun je weer glimmend polijsten. Vervolgens werk je het af met een goede sealant en/of wax. Het polijsten zal je niet redden met een excenter, hier zal je een rotary voor nodig hebben.

Er staan meerdere topics op dit forum waar je een ruime uitleg krijgt over wetsanden.
 
bedankt voor de uitleg.

Zijn er ook bedrijven die dit doen? en waar moet ik dan aan denken qua prijs?

heb zelf niet veel ervaring dus laat het liever doen voordat ik het erger maak

[MODEDIT]Onnodige quote verwijderd, lees ook dit topic even door[/MODEDIT]
 
het forum is bedoeld om dingen te vragen, zodat je het hierna zelf kan doen (staat ook in de vernieuwde forum regelement)

en met korrel 3000 handmatig, kan je prima met een dap of andere d/a machine weg polijsten,

anders kan je nadat je handmatig ge-sand hebt, abralon 2000 of hoger machinaal na schuren, dan krijg je het ZEKER zonder veel problemen met een d/a weg
 
dat wist ik niet.

ik heb van me werk een polijstmachine van flex.

daar polijsten wij graniet mee.

zou ik die ook kunnen gebruiken met andere pads dan
 
De plek opvullen zodat de lak hoger komt te liggen dan de originele lak (in meerdere dunne laagjes doen, niet in een dikke "blob"), voorzichtig wetsanden en polijsten, er staan wat voorbeelden op dit forum.
 
Zoekfunctie doet wonderen :-" : https://forum.Carclean.com/cc_postst3690/How-To-diepe-en-lange-kras-wegwerken-auto-gekeyed.aspx
 
patje87 zei:
dat wist ik niet.

ik heb van me werk een polijstmachine van flex.

daar polijsten wij graniet mee.

zou ik die ook kunnen gebruiken met andere pads dan

wat is het type nummer van dat ding?

je hebt inderdaad fles polijst machine's, maar er zijn een aantal verschillende,
met alleen een merk, kan ik in ieder geval niet zeggen of hij wel of niet geschikt is
 
@Aron147 Zou het glimmend polijsten van de doffe plek na het wetsanden met een excenter goed gaan? Ik geloof je, maar neig toch naar eerst zien en dan pas geloven. Ik heb in het verleden vele spots met wetsanden behandeld (3M), maar kwam toch voor het beste resultaat uit op een rotary. Aanvankelijk leek de plek mooi gepolijst, maar dat bleek later deels het resultaat van de fillers te zijn. Begrijp van jou het polijsten met een excenter na Abralon 2000 moet lukken.
 
Altijd met een hele fijn grit wetsanden als laatste, dan kun je de wetsand krasjes het makkelijkste wegkrijgen, ook met een excenter.
 
op de rotary clinic heb ik tim toen wetsand marks weg zien halen, met een dap500, een lake country paarse foamed wool pad, en monello inizio..

dit was machinaal geschuurd, met een abralon 2000 grit pad geloof ik, op een knalharde (volgens mij al een aatal keer overgespoten) audi motorkap:ja

ik was er inderdaad ook niet echt van overtuigd, en na alle meguiars video's te hebben gezien geloofde ik het ook niet (jun zeggen dat het niet KAN!) maar het tegendeel is bewezen
 
Dat vind ik echt wel tof om te horen dat wetsanden+excenter niet onmogelijk is. Voor kleine spotrepair dus toch te doen...
Zal maar is een schroot paneel scoren en wat experimenteren :ja
 
stimpy68 zei:
Altijd met een hele fijn grit wetsanden als laatste, dan kun je de wetsand krasjes het makkelijkste wegkrijgen, ook met een excenter.

Helemaal mee eens, mijn voorkeur is na de grit 2000 nog een keer met de grit 4000 Abralon een pass te maken, dan wordt het zelfs nog makkelijker om de marks weg te krijgen en dan zelfs heel goed te doen met een DA machine zoals de DAP