• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lijm van plaklood van velg verwijderen?

@Sailor: IK heb 7 jaar in de chemie gewerkt en daarvoor zo'n 12 jaar in de verfindustrie. En ik adviseer je om géén thinner, nailpolishremover of andere agressieve oplosmiddelen te gebruiken.
Thinner is overigens een verzamelnaam voor een scherp oplosmiddel. Hoofdbestanddeel is meestal xyleen.
En nailpolishremover is idd aceton. Ook niet doen. Ook stickerverwijderaar is te agressief.

De beste manier is warm maken met een föhn en dan met je vingers eraf rullen. Evt. kan je nog een kunststof spateltje als hulpmiddel gebruiken. En daarna met wasbenzine verder schoonmaken. En dan nog (evt. handmatig) polijsten en in de wheelwax zetten. Het is een rotklusje, maar het is het wel waard. Ik heb ook wel eens LM-velgen gezien waar op de felsrand gewoon slaglood was gebruikt. Dan ben je echt de l.l. Dat geeft lakschade gevogd door corrosie.
 
Ik had van de week een sticker van m'n uitlaat gehaald, allemaal lijmresten over.
WD40 erop en met een plastic spateltje veegde ik het er zo af.
Moet je niet te zuinig met de WD40 zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Globetrotter