• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe meet ik hoeveel ik moet gebruiken voor Born to Be mild?

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Ik heb de born to be mild shampoo binnen gekregen. Op carcleanwebsite staat dat voor bijvoorbeeld 5 liter, je 5ml moet gebruiken. Er zit geen doseerdop bij, dus hoe moet ik het ongeveer afmeten? Of hebben jullie een mini maatbekertje, of laten jullie gewoon 5 kleine druppels vallen in de emmer?

ja, ik heb een mini maat bekertje (in de vorm van een reageerbuisje)
toen ik deze shampoo gebruiktte, deed ik op 10 liter, 2 dopjes, dit was voor mijn gevoel genoeg

Op het flesje zelf staat aangegeven hoeveel je nodig hebt: 3-5 dopjes op een emmer water, afhankelijk van de mate van vervuiling. ;)

Als je een maatbekertje (een mini) nodig hebt, heb ik er nog wel een aantal. Drop ik wel bij je langs voor niks nada noppes.

Je woont toch in utreg ;)

Bij de plaatselijke apotheek kan je (meestal gratis) van die hoestdrankmaatbekertjes ophalen. Daar heb ik een tijd geleden ook een stapeltje vandaan.

Ik gebruik 15ml op 10 liter.
Heb ook weleens meer gedaan, maar merkte nou geen verbetering en gleed net zo goed.

edit: verhouding staan trouwens ook gewoon in de webshop ;)
en ik gebruik ook gewoon de medicijn/hoestdrankpotjes uit het ziekenhuis. Die gaan
tot 25ml...

Ik gebruik van de 500 Ml fles 1,5 - 2 dopjes van het flesje op 18 liter water.

Schuimt ruim voldoende, ook als de emmer bijna leeg is.

Fredjuh84 zei:
Er zit geen doseerdop bij, dus hoe moet ik het ongeveer afmeten?

Als ik het me goed herinner kan er in het dopje van Born to be Mild 6 à 7 ml. Heb het ooit eens gemeten.
Nu gebruik ik afhankelijk van welke shampoo ik gebruik een klein maatbekertje ofwel een spuitje (zonder naald uiteraard ;-))

Lexusfreak zei:
Bij normaal water gebruik ik 21 ml op de 15 liter, bij onthard water 10 ml op 15 liter water

21 Ml heb ik gebruikt in de gritguard emmers. Leek me goed te werken. Echter is het water hier vrij hard dus...
Scheelt het echt zoveel, 10ml is dus zo'n beetje de helft??

Heb ik het goed dat het shampoo/water mengsel goed is dat als je je vingers in het water stopt en deze soepeltjes langs elkaar kunt wrijven het mengel goed is?