• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe motorruimte reinigen, kleine krasjes verwijderen en de voorruit goed reinigen?

josvandenbos

Detailing rookie
2 jul 2012
4
0
Beste Leden van Carclean

Ik heb hier zonet een bron van informatie ontdekt toch heb ik nog enkele vragen.

- Hoe kan ik het beste en het veiligste de motor reinigen?
- Ik heb enkele kleine krasjes (poets krasjes, geen groeven), hoe doe ik deze veilig weg? -> vind veel verschillende topics maar krijg er niet echt een eenduidig antwoord op :)
- Hoe kan ik het beste mijn voorruit proper maken, insecten verwijderen etc...

Auto: Zwarte Audi A3

Alvast bedankt,

Josvandenbos

Er komen de laatste tijd veel topics waar mensen vragen stellen die al -tig keer beantwoord zijn.
Met het zelf op te zoeken ga je toch de meeste vragen beantwoorden.

Motorruimte -> Autoglym
insecten -> poorboys bug squash.

Meer pap krijg je van mij niet :lol

psychoboarderke zei:
Er komen de laatste tijd veel topics waar mensen vragen stellen die al -tig keer beantwoord zijn.

Tja, gelukkig maar , anders hadden we al 3 jaar geleden kunnen stoppen....:)_[]

Begrijp ik volkomen. Vind het ook heerlijk om te zien hoeveel mensen er blijven toestromen naar dit forum. Maar je kan aan de vraagstelling zelf al zien of ze veel moeite hebben gedaan om zich in te lezen. Maar goed, mijn opmerking kwam misschien iets te kortaf over. En dat is ook weer niet mijn bedoeling! Laten we het houden op beroepsmisvorming :)

Van waar ben je juist Jos?

josvandenbos zei:
- Hoe kan ik het beste en het veiligste de motor reinigen?

Zoekfunctie.... even klikken... voila!: https://forum.Carclean.com/cc_postst13392/Motorblok-reinigen.aspx

- Ik heb enkele kleine krasjes (poets krasjes, geen groeven), hoe doe ik deze veilig weg? -> vind veel verschillende topics maar krijg er niet echt een eenduidig antwoord op :)

1. https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig-met-videos.aspx
2. https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx

Erg algemene vraag... dus ook algemeen antwoord ;) : Goede ruitenreiniger gebruiken

Bedankt voor de antwoorden alvast. Zal in het vervolg beter de zoekfunctie gebruiken en opletten.

**Edit**: Wat opzoekwerk gedaan maar vind geen topic die dit behandelt; kunnen jullie me er op wijzen? Hoe kan je de binnenkant van je autodeuren zonder beschadigigen zuiver maken, aangezien dat je geen stof of grof vuil kan wegspoelen met een hogedruklans? Lijkt misschien een domme vraag?

Niemand die je kan tegenhouden, maar vraag me af of ze niet al reeds ergens goed beschreven staan en/of waarom je ze niet gewoon en public op het forum kan stellen.
Wellicht dat een publiekelijk stukje een ander ook weer verder op weg kan helpen ;)

Welkom Jos.
Probeer eerst eens wat zelf te zoeken met de zoekfunctie (hoewel wat brakjes de laatste tijd) of door grofweg door het juiste deel van het forum te struinen.
Als je dan nog geen duidelijk antwoord hebt, zou het geen probleem moeten zijn om op dit forum vragen te stellen, ook al is hetzelfde onderwerp al wel vaker langsgekomen.
We zijn per slot van rekening allemaal wel zo begonnen (ik in elk geval wel).

josvandenbos zei:

Als je de auto toch wast zou ik de ruiten even meenemen met de washmitt. Wel het risico dat het gaat vlekken. Voor "normale" vervuiling zou ik ruitenreiniger nemen. Zijn ze echt supervies en wil je héél schoon hebben dan is Turtle Wax - Clearview Rain Kleer of Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser een goed idee. Kun je daarna misschien een glassealant aanbrengen zoals Rain-X.

De motor ruimte en de sponningen heb ik laatst schoongemaakt met apc en de stoomreiniger.
Ik zag laatst namelijk een topic voorbij komen waar ze de hele auto deden.
Ook doen ze het wel met de hogedruk reiniger, maar daar was ik sceptisch in.
Succes en vooral lezen zoeken en nog eens lezen.

https://forum.Carclean.com/cc_postst11277/Motor-ruimte-wassen.aspx

gewoon aan de gang gaan met de goede producten

als er iets stuk gaat door vocht zat het er toch wel aan te komen om stuk te gaan :lol :-"

mij mij ging de gasklep positie sensor stuk

heb hem daarna nog een paar keer gewassen en toen bleef alles heel :-)^

gReets sandeR