• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe pak ik dit aan (remklauwen)

Acidfever

Detailing rookie
9 mei 2011
10
0
Hallo allemaal,

Ik loop me eigenlijk al een tijdje te ergeren aan hoe mijn remklauwen verweerd zijn. Deze waren zo toen ik de auto kocht en ik vind het er echt niet uitzien.
Zijn hier ook speciale middeltjes voor?

Zoals je ziet op de foto gaat het eigenlijk om 2 delen.

1. De remklauw zelf die voornamelijk verweerd/geoxideerd is
2. Een soort van klemmetjes over de remklauw die waarschijnlijk nog het makkelijkst vervangen worden

Je kan de remmen goed opschuren en ontvetten en daarna een likje hittebestendige verf geven.. :jippie

Helaas, niets meer aan te doen :no De beschermlaag die het grondmateriaal (de gietijzeren remklauw) moet beschermen zit erdoor, dit geldt ook voor de klemmen. Of de delen moeten opnieuw worden behandeld of zelf de klauwen opschilderen met speciale setjes die je daar voor hebt. Ik heb dit onlangs zelf ook gedaan en is niet zo moelijk maar wel wat werk!

Martinwill zei:
Helaas, niets meer aan te doen :no De beschermlaag die het grondmateriaal (de gietijzeren remklauw) moet beschermen zit erdoor, dit geldt ook voor de klemmen. Of de delen moeten opnieuw worden behandeld of zelf de klauwen opschilderen met speciale setjes die je daar voor hebt. Ik heb dit onlangs zelf ook gedaan en is niet zo moelijk maar wel wat werk!

En daarvoor haal je de boel er zeker het beste vanaf? Of kan het ook zonder demontage met alleen het wiel eraf?

Die clips die eroverheen zitten kosten minder dan een tientje dus dat kan er nog wel nieuw op, de klauwen zelf zijn erg duur (250-300eu per stuk) en dat vervangen is echt geen optie.

emiel10 zei:
jep, heb ik ook gedaan, velg eraf en spuiten met hamerite, werk als een trein
Precies, hammerite werkt perfect.
Heb mijn klauwen 2 jaar terug gedaan en ze zien er nog perfect uit.
Hittebestendige verf is niet nodig.

DSC_0320.webp

DSC_2235.webp

Resultaten zien er niet verkeerd uit al ben ik absoluut niet voornemens een kleur te gaan gebruiken. Dat zal op zijn hoogst velgen zilver zijn oid.
Bedankt voor de voorbeelden, dit geeft weer wat hoop dat het nog netjes te krijgen is zonder hele nieuwe klauwen te kopen. :-)^

Behoorlijk zonde dat dat spul er allemaal zo beroerd uit gaat zien trouwens. Als je ziet wat je voor een auto betaald mogen ze daar best een klein beetje over nadenken als je mij vraagt.