• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe pas ik deze producten toe: Gliptone, Hot Rims Wheel Cleaner, NXT Glass cleaner en NXT Kit.

Jaccoh

Detailing rookie
28 mrt 2011
18
0
Beste leden!

Ik heb voor mijn Golf 4 de volgende producten besteld.

Iemand enig idee hoe en waar te beginnen?

Voor me lederen recaro interieur heb ik gekozen voor de Gliptone producten:

1 101232 Interieur borstel - Paardenhaar
1 101624 Liquid Leather Conditioner - 250ml
1 101623 Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack

Voor mijn 19" lichtmetalen wielen

1 100067 Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml

Voor mijn ramen rondom

1 100084 NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

Voor wassen/waxen

1 101144 NXT Generation Wash & Wax Kit

Om de auto te kleien

1 101424 California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Overige producten:

1 100582 Microfiber Applicator Pads - 2st.
1 100907 Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

Nou is mijn vraag waar ik het beste mee kan beginnen en wat vooral niet te doen. Ook graag tips. Het is volkomen nieuw voor mij

Alvast bedankt

Gr Jacco

Vooral niet alles tegelijk op 1 dag willen doen, zien dat je tijd hebt. Het forum wat doorlezen over hoe en wat.

Leder reiniger inwerken met de paardenhaar borstel. Met een uitgewrongen mf doek afnemen. laten drogen of met een droogdoek afdrogen. Daarna met de mf applicator de conditioner aanbrengen en laten intrekken. Eventueel 2e maal conditioneren. Overschot na tijd afnemen.

Voor de buitenzijde dagje uittrekken:
Wassen
drogen
kleien
(cleanen)
sealant/wax, beide kan maar dan eerst de sealant. Hier de gold class foam pads gebruiken.

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga zodra het spul binnen is meteen aan de slag met het leer.

Ik heb het leer 3 weken geleden behandeld met Mequairs daar had ik nog 2 flessen van staan echter had ik het ingesmeerd en meteen de volgende stap erop gedaan en wil het nu helemaal goed aanpakken met de Gliptone producten.

Daarna zal ik de auto goed gaan wassen met de Mequairs shampoo en daarna kleien is er nog iets belangrijks na het kleien zoals waxen of niet?

Ik snap het waxen nog niet helemaal goed maar denk dat ik morgen even veder ga kijken op het forum over hoe ik dat het beste kan aanpakken

Gr Jacco

Ik lees alleen niet zulke goeie berichten over de NXT 2.0 wax..

En ik heb geen doek besteld om de wax uit te poetsen. Iemand een andere oplossing om de wax uit te poetsen of kan dat met die mequiars pad's ? Aanbrengen / Uitsmeren?

Doeken heb je nooit genoeg....

Lees vooral goed de handleidingen en tutorials door. Ze zijn gemaakt om je op weg te helpen.
https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx
Veel suc6

kleien haalt vuiligheid van je lak zoals teer, boomsap,... Het haalt dus ook alle eerder aangebrachte beschermlagen weg.
Bij het kleien voldoende klei-middel gebruiken, moest je niet toekomen met wat in je kit zit kun je Poorboy's spray en wipe of Dodo Juice born slippy gebruiken bijvoorbeeld. Eventueel kan water met wat shampoo ook als je niets geschikt hebt. Dat moet je wel even opzoeken.

Na het kleien 'moet' er dus een beschermlaag op. Belangrijkste is dun aanbrengen en de 'swipetest' (even zoekfunctie gebruiken).

Top hier kan ik wat mee!

die swipetest had ik gezien ja handige how to.

Kan ik wax aanbrengen en uitpoetsen met die 2 mequiars pads?

aanbrengen ja, uitpoetsen niet. Daar moet je echt wel een goede micro fiber doek voor gebruiken: PB's deluxe, cobra 530/600,... Goedkope doek gaat minder goed werken en vooral veel meer kans op krassen geven.

Ik heb dus zn NXT 2.0 wash en wax kit van Mequairs zit hier geen doek mee om de wax uit te poetsen?

Anders moet ik die dus nog even gaan bestellen zn doek om uit te poetsen of zie ik dat verkeerd?

Ook had ik 10 dingen besteld krijg ik net in me mail een factuur met de geleverde producten en daar staan er 11 op namelijk: Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml is er extra op.

Ik zal zo even mailtje sturen denk dat iets teveel geleverd is.

Gr Jacco

Dat is een goede opmerking, maar het CC - team zorgt steeds voor een leuke extra cadeautje waar je niks extra voor hoeft te betalen.
Het extraatje is wel in functie van je bestelbedrag en je aankoop, heb ik de indruk.
Ik heb op deze manier ook andere merken leren kennen.

Dit systeem vind ik TOP, ik hoef geen superkortingen, een toffe verassing is véél leuker. Ze moeten het zelfs niet op de afleveringsbon zetten voor mij, is enkel spannender.

Groetjes Mini.

Bedankt voor je reactie

Wat een top service dan.

Vind een cado ook leuker als korting haha kan ik mooi morgen meteen proberen.

Heb dan van alles wat: Poorboy, Mothers, Mequiars, Doodo

Dat klopt. Maar dacht dat het kwam omdat ik er ook niet voor betaald had vandaar mijn vraag.

Wel een top service morgen meteen aan de slag:lol

Vanmorgen om half 10 was de postbode er al met mijn spullen.

Van de week maar even beginnen is vandaag niet echt lekker weer.

img00455201103300943333.webp

Jaccoh zei:
Ik lees alleen niet zulke goeie berichten over de NXT 2.0 wax

Mja, ik wil hier toch ff op reageren....je moet dit ook in zijn context zien....meestal is de opzet van die berichten "in vergelijking met..."

Volgens mij is de NXT 2.0 een prima product (net NXT 1.0 trouwens)
Zijn er betere waxen dan de NXT 2.0 wax? Ja.
Zijn er minder goede waxen dan de NXT 2.0? Ook.
Moet je spijt hebben van je aankoop? :no

Ben het met virus eens, je moet het in verhouding zien.

De NXT tech2 is gewoon een prima wax.

Overigens ben ik wel benieuwd wat je van de red mist vindt, denk dat je die super gaat bevallen ;)

Mooi morgen maar even mee aan de gang dan want ook vandaag is het niet echt lekker weer.

Hoe kan je die wax het beste opbrengen heel dun of heel dik? En doe je eerst wax op je pad en ga je dan inpoetsen of doe je die was meteen op de auto en dan inpoetsen?

Die test om te kijken of het er lang genoeg op heeft gezien ziet er goed uit die zal ik dan ook zeker gaan toepassen!