• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe snel polijsten?

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Hoe snel moet je nu eigenlijk gaan met je machine voor te polijsten?
want sommige zie je het heel snel doen, andere heel traag...
ik ben aan een klein autotje (fiat coupe) 8 uur bezig geweest met de DAP voor de lak alleen is dit normaal?
kleien - 2 keer met polish (ruwere en dan de fijne) - glaze - wax

Hier staat een filmpje waarin de snelheid te zien is.

Ik vind 8 uur zelfs nog vrij snel, als ik in 2 stappen polijst ben ik toch al snel een stuk langer bezig dan dat. Maar dit verschilt natuurlijk ook per persoon. Overigens denk ik dat je beter wat langzamer en preciezer kan werken, dan dat je snel klaar bent en later nog allerlei plekjes ziet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschilt natuurlijk per auto (grootte van de auto, staat van de lak, doe je er ook nog de banden/trims/uitlaat/etc bij), maar je kan, voor een volledige exterieur detailbeurt van een Fiat Coupe, inderdaad verwachten dat je minimaal 8 uren bezig bent.

Best een lastige vraag als je het mij vraagt. Want in welke maat zou je het willen uitdrukken. Meter per seconde? Een acht uur coor een dergelijke auto lijkt me prima, maarja, wie weet hoe snel je de andere zaken afwerkt. Mijn tip zou zijn om op youtube een tiental filmpjes te bekijken van mensen die met een vergelijkbare machine als de jouwe werken. Dan voor jezelf de volgende vragen te beantwoorden; - Hoe groot is het oppervlak waarop gewerkt wordt ( bijv. 40x40cm of 30x30cm). - Met welk materiaal wordt er gewerkt (compound, finish, glaze, wax)? - Hoeveel hits (aantal keren het dambord) vinden er plaats? - Wat is de snelheid die men toepast?