• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe soft is Dodo Juice Orange Crush

Marty

Detailing rookie
15 jul 2010
13
0
Hallo allemaal,

heb voor het eerst Dodo Juice Orange Crush gebruikt. Dit is een zachte wax.
Nou viel me op dat deze wax behoorlijk hard is; je moet nogal hard draaien om iets op je pad te krijgen. Geen idee of een zachte wax ook maar iets te maken heeft met fysieke hardheid of stevigheid. Maar viel me gewoon op dat hij lastig uit de pot is te krijgen. Het is bepaald geen crème zeg maar.

Is dit ook de ervaring van anderen?

Ik vind de Dodo softwaxes al steviger dan bijvoorbeeld een Natty's.
Het is in elk geval niet een soort van 'puddingwax'.
Er hoeft overigens ook maar heel weinig van op je pad om een mooi laagje op je lak te krijgen.

Hij is inderdaad redelijk stevig.
Je hebt niet veel nodig, dus een zachte druk op een applicatorpadje is voldoende.
In twee richtingen opgebracht met prachtig resultaat.

Hans

@Marty: klopte wat je ervaart: zijn als je er totaal onbekend mee bent idd 'vrij hard' .
Moest er ook even aan wennen, maar grootste voordeel is dat wanneer je met het padje over de inhoud wrijft er een mooie minimale egale hoeveelheid op je pad komt die méér dan voldoende is.
Het lijkt dan wellicht lastig om er uit te krijgen, maar kijk de volgende keer als je de pot pakt en een schoon padje er over heen haalt goed wat er na 1-2 keer wrijven op je pad komt, je zal zien wat ik bedoel.
Een zachte wax is veel 'listiger' daar je spontaan een hele kwak uit de pot haalt die voldoende is om je gehele auto te voorzien van wax, maar wat je dan als onervaren ( no offence ) toch in 1 keer op een kwart motorkap smeert.
Is niet alleen een dure aangelegenheid, je moet het na de swipetest er ook nog eens af zien te krijgen.

Een applicator zuigt toch altijd wat product op wat verloren gaat. De huid zuigt niets op. Ik heb met de SN panelpot 15x mijn auto's mee kunnen doen.

Tss ouwe jood :lol
Dat is wel mega veel plezier van een panelpot, jij hebt de komende 10 jaar genoeg met je grote SN !

Vind de gele meguiars pad met SN niet echt een geslaagde combi, ik ga nu met de Finger Mitts aan de slag om te zien of dat lekkerder gaat.

Op de naad aan de zijkanten blijft altijd te veel wax hangen...

Met de hand geloof ik ook wel.. lost heel goed op door de warmte van je handen!

Allemaal bedankt voor de reacties.
@mk-us: no offence taken. Na behoorlijk het forum te hebben afgestruind blijk ik zeker onervaren. Had dus ook, blijkbaar, te snel de wax uitgewreven. Na 20 minuten zag ik nog geen haze en leek de wax toch nog niet uitgewerkt/gedroogd. Misschien te veel erop (er is heel weinig uit de pot)?

Ik begreep van de tekst op de zijkant van de pot dat je het na 24 uur nog eens moet doen? Of werd daar iets anders bedoeld? Is het überhaupt mogelijk twee lagen aan te brengen?

Direct 2 lagen achter elkaar aanbrengen heeft niet echt veel zin omdat de eerste laag zich goed moet hechten aan de lak.

Dat er wordt geadviseerd om een 2de laag aan te brengen klopt dan wel, maar dat wordt ook wel gedaan om zo zeker ervan te zijn dat er geen stukje overgeslagen is.

Om er zeker van te zijn dat de wax genoeg gecured heeft, moet je de swipetest doen.

@Marty: typ me al een jaar suf, lees zoveel mogelijk, maar ben soms zelf ook het spoor bijster HAHA