• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe swirls verwijderen bij een auto met WaxOyl behandeling

tzer007

Detailing rookie
13 dec 2009
25
0
Mijn VW polo is 2 jaar oud en heeft bij aflevering een wax kuur van waxoyl gekregen (in de garage).
De kleur is magic zwart.

Men zegt bij waxoyl : kleurgarantie van 3 jaar !

Na het wassen met een riwax shampoo en wax in één produkt mag ik toch zeggen dat er een speciale wet-look en diepe glans is.
Door een verkeerde wasmethode(carwash) zie ik swirls 8o .

Hoe kunnen we deze veilig verwijderen :roll

ik dacht het volgende..

1- clayen

Zal deze mijn grondlaag van waxoyl niet vernietigen ?

2- ultimate compound van meguiar's

Dit is een straf produkt heb ik gelezen en vrees voor schade.
Ik zou het handmatig willen aanbrengen.

3- meguiar's NXT 2.0 carwax

.. nu wil ik geen reclame voor meguiar's maken maar dit zijn de enige produkten die ik bij mij in de buurt kan vinden.

Ga ik hier een mooi resultaat mee bekomen of poets ik gewoon beter verder wekelijks met mijn riwax shampoo en wax produkt ?

Welkom

Een antwoord is sneller, maar het forum lezen is leuker en leerzamer.
Verkrijgbaarheid "in de buurt" is een betrekkelijk iets.
Voor 16:00 bestellen en het komt binnen één of een paar dagen binnen.

Richt je niet teveel op wat je hebt.
Ik sta elke keer weer verbaasd als ik wat nieuws gebruik.

Hans

zodra je gaat kleien of met ultimate compound gaat werken, is je waxoil laag verdwenen.

als je 2 dagen vrij ben, en je hebt de armen om het te doen, kan je het doen, maar het is wel een karwei!!

beste is om een machine te regelen, excentrische machine's zijn tegenwoordig echt bomb proof, en je kan er weinig verkeerd mee doen,
met een aantal pad's en knappe polijst middelen, zal je auto in no time weer als nieuw zijn!

p.s.

heb je toevallig nog een garantie bewijs, of een lijst met voorwaarden e.d. m b t garantie claim van de waxoyl?
ik ben daar ERG benieuwd naar!

WaxOil is niets meer dan een sealent, een synthetische wax ... :-"

Na de eerste beste wasbeurt (al dan niet in de wasstraat) is de waxoil redelijk vlot verdwenen aangezien de meeste wasstraten sterk chemische zooi gebruiken om auto's te wassen...

nicknameless zei:
...Na de eerste beste wasbeurt (al dan niet in de wasstraat) is de waxoil redelijk vlot verdwenen ...

Volgens de website van Waxoyl is het product gebaseerd op polymeren, dus inderdaad een synthetische wax.
De garantie rept wel over eigen onderhoud, maar niet over verplichte jaarlijkse beurten (zoals Protech)

Elke wax slijt bij het wassen, zelfs een silica-laag doet dat.

Hans

nicknameless zei:
WaxOil is niets meer dan een sealent, een synthetische wax ... :-"

Na de eerste beste wasbeurt (al dan niet in de wasstraat) is de waxoil redelijk vlot verdwenen aangezien de meeste wasstraten sterk chemische zooi gebruiken om auto's te wassen...

3 jaar garantie op nieuwe auto’s volgens waxoyl
http://www.waxoyl.be/pages/products.html?CatID=491

Ik heb een nummer gekregen van de garagist waarmee ik me op de site kan inloggen om de garantie te activeren.

tzer007 zei:
ik dacht het volgende..

1- clayen

Zal deze mijn grondlaag van waxoyl niet vernietigen ?

Correct en tevens juist

2- ultimate compound van meguiar's

Dit is een straf produkt heb ik gelezen en vrees voor schade.
Ik zou het handmatig willen aanbrengen.

Voor schade hoef je niet te vrezen, zeker niet als je met de hand werkt :no Commandant 4 dat richt schade aan. Ook hier Waxoyl laag = weg

3- meguiar's NXT 2.0 carwax

.. nu wil ik geen reclame voor meguiar's maken maar dit zijn de enige produkten die ik bij mij in de buurt kan vinden.

Ga ik hier een mooi resultaat mee bekomen of poets ik gewoon beter verder wekelijks met mijn riwax shampoo en wax produkt ?

Deze wax is een all in one product, bevat een milde cleaner, ook dus hier waxoyl laag = weg of bijna weg.

Een waxoyl laag is leuk en aardig, maar het wordt verkocht als wondermiddel, het zou een pantserlaag moeten zijn volgens de verkopers, maar dat is het absoluut niet, door verkeerd wassen (wat iedereen eigenlijk doet die niet bekend is met de 2 emmer methode), krijg je gewoon net zo gard swirls. Het doel van een waxoyl laag is alleen om de auto makkelijker schoon te krijgen omdat het vuil minder goed kan hechten.

tzer007 zei:
3 jaar garantie op nieuwe auto’s volgens waxoyl
http://www.waxoyl.be/pages/products.html?CatID=491

Ik heb een nummer gekregen van de garagist waarmee ik me op de site kan inloggen om de garantie te activeren.

Lees even heel goede kleine lettertjes van deze garantie... ik weet niet wat er in staat, maar daar zullen bepaalde zaken in staan waar je je aan moet houden wil je de garantie ook kunnen claimen, vaak is dat 1 maal per jaar terugkomen voor "controle"en dan brengen ze even een nieuwe laag aan.

Dus alleen een laagje nxt 2.0 van meguiar's is zoals een waxoyl behandeling..
Amai, waxoyl heeft me 150 euro gekost. Pfft ..;)

Maar de grootste vraag..

Ga ik moeten clayen aangezien ze me een garantie van 3 jaar geven ?

Swirls proberen verwijderen met Ultimate Compound van meguiar's kan ,maar is mijn ogen niet aan te raden. Zou eerder zo licht mogelijk beginnen, vaak kom je zelfs met alleen een goede glaze behoorlijk ver.

Clayen... ook waxoyl laag foetsie

Wat ik al zei, het is een verkooppraatje, de BXT is niet zoals de waxoyl, de NXT houdt veel minder lang dan de waxoyl, maar het voordeel is dat je met de lak kunt doen wat je wilt, met de waxoyl laag er op kun je niets doen aangezien alles wat je zou willen doen om swirls te verwijderen de waxoyl laag ook zal verwijderen

es even denken.. mm .. voila, van mij mag die waxoyl der af

Ik ben nieuw in de carcleaning wereld maar ik ben er zot van !

dus nu eerst swirls aanpakken !

en dan WAX !

:ja

Wow, al 2 maten gevonden !

Thanx !

45 min. (of iets meer) is geen probleem
Ik kom je mijn lak laten zien waar je die swirls in ziet.
Waar kan ik jullie bereiken ?

handz,

Patrick
kloperop@gmail.com

Je kan contact opnemen met Jan of via mij,stuur me anders even een PM dan geef ik je mijn gegevens door.
Dan maken we een afspraak met zijn 3en,en vrees niet als dat plotseling meer personen worden.