• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe te wassen zonder HD reiniger

Het liefst zou ik zelf nog in Noord-Holland wonen, maar de dingen die je doet voor liefde hé...

Ik ga straks even op onderzoek betreffende de wasboxen die je noemde en morgen rij ik even langs!

Spijtige is dat je ook niet met stromend water kan wassen blijkbaar in jouw geval.
De HD reiniger is er vooral om met gepast geweld het vuil onder de trims en uit randjes te verwijderen. Of om in combinatie met een schuimlans de auto te weken.
Maar dan zou nog steeds stromend water uit een slang een acceptabel alternatief kunnen zijn.
Je kunt dan bijvoorbeeld in de ene hand de slang met stromend water houden en in andere hand de washandschoen met schuim.
Door het stromend water smeer je zeg maar de lak en spoel je vuil meteen weg. Wel mee bewegen met de washandschoen.
Misschien eerst ergens in een wasstraat het grove vuil weg spuiten en daarna met de twee-emmer methode je auto voorzichtig wassen.
Dat voorzichtig geldt trouwens altijd.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Van een wasbox wil je de shampoo enzo niet gebruiken. Als je wax wilt strippen is het wel mooi spul...

Is het geen optie om in de wasbox met water en hoge druk het grove vuil eraf te spuiten en dan door te rijden naar huis om het af te maken met een waterless wash?

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Het idee is om alleen af te spoelen en hem met de hand te wassen met goede shampoo. Dus als het goed is heb ik de wasbox shampoo niet nodig toch?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Aficior
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan in de vorm van een appartement...

Voor het foamen maak ik daarom gebruik van een Gloria Foam Master

Voor het afspoelen heb ik een Mobile Eau. Een "draagbare drukreiniger". (Ook wel te vinden onder de naam EasyWasher, Nomad 2 Go, Aqua2Go etc)
Ik had deze ooit als aanbieding voor 72 euro incl. btw gehaald bij de Makro. De normale adviesprijs is rond de 150 euro.
Het is geen hogedruk reiniger, maar meer een waterdruk reiniger van 6-10 bar, 10x minder dan een homedruk reiniger dus, maar 2-3x meer dan de gemiddelde waterleidingdruk..
Het is niet zaligmakend, maar goed genoeg voor de job. Voordeel is wel dat de relatief lage druk minder kans geeft op beschadigingen.

17 liter water is voldoende om een grote auto 2x af te spoelen (foam en na de 2-emmers wassen).

ps. De accu is bij mij al lang op. Het laad niet meer op. Maar ik maak dan gebruik van de 12v aansluiting. Levert ook een hogere druk op.

Laatst bewerkt:
@benpoepen Bedankt voor je goede optie. Ik hou deze in gedachten mocht het hele wasbox gebeuren niet werken. Het is namelijk toch weer een hap geld en wil gewoon graag snel aan de gang. :P

Vandaag ben ik langs enkele wasboxen gereden, ook die van @Jeroen maar ik denk dat de keuze toch is gevallen op Carwash de Hemrik. Er staan hier 4 boxen op een industrieterrein waar het naar mijn idee niet zo heel druk is. Als er dan toch mannen in strings me aanvallen met HD spuiten was er nog genoeg ruimte rondom de boxen om in alle rust m'n autootje te wassen en vervolgens weer lekker naar de boxen te rollen. :D
Nu enkel nog Grit Guard emmers bestellen incl. de Gamma Seals en dan kan het feest beginnen(hopelijk) :)

Grrrr vandaag zouden m'n emmers met gammaseals binnenkomen maar heb gewoon doodleuk een papiertje in de bus gekregen dat ze me gemist hebben terwijl ik het huis niet heb verlaten. :(. Ik had er helemaal de wekker voor gezet, haha.

Morgen herkansing. :D

Een pakket van Carclean vereist een handtekening? Ooh, dat wist ik niet eens... Ik heb nog nooit getekend, dacht ik. De postbode heeft ook wel eens een grote doos van CC bij mijn voordeur achtergelaten. :P

Vroeg mij toen wel af wie er verantwoordelijk is als iemand die doos had gestolen. :P

Greetz

Mijn laatste pakket had de bezorger ook gewoon via deurtje in de brievenbus gezet. Misschien ligt het aan de waarde of je moet tekenen of niet.

IMG-20160917-WA0002.webp

Daar zijn ze dan hoor!

En zoals je misschien kan zien de monello sponge als cadeautje. :blush:

• Leuk
Reacties: Ferdy