• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe uitlaat reinigen

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Zou vandaag na het wassen en tijdens het curen van de wax even de uitlaat willen aanpakken. Deze is dus nog nooit aangepakt, auto is 4 jaar dus de dubbele uitlaat ziet er vrij vies uit. Is er een bepaald stappenplan om daaraan te beginnen? Van polijstmiddel heb ik enkel de Paint Cleaner van Meg's en de Prof Polish van PB, kan ik dit daar voor gebruiken ? En eerst reinigen met APC of gewoon met een sopje ? Ik hoor het graag !
 
Beschrijving van het materiaal (foto) zou wel helpen.
Begin op chrome met een fijn of middelgrof polijstmiddel
Zelf maak ik de Commandaant op met dit soort klussen
Die staat stijf van het oplosmiddel / cleaners

Op RVS wat meer oppassen, maar dat wordt als materiaal minder vaak gebruikt voor de eindstukken.

Hans
 
Het gaat om deze

003-3.jpg
 
Dat lijkt mij gewoon een standaard stalen uitlaat, geen chroom of rvs. Enige wat je daarmee kunt doen is een beetje schoonmaken en dan eventueel met fijne staalwol behandelen.
 
wat stimpy zegt , gewoon een stalen uitlaat. als je het op poets (met staal wol) blijft het wel even netjes maar roest het gewoon weer net als nu.

je zou evt van die chromen sier stukjes er op kunnen maken ? dat lijkt 10x netter al zeg ik het zelf.

mvg Franz
 
Zijn inderdaad gewoon stalen pijpjes van de 1.9 TDI, de 2.0 TDI heeft opschuifstukjes waardoor deze dikker lijken. Je zou het kunnen proberen met een oude doek en Prof.Polish van PB. Mischien haalt het wat uit!