• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe zie ik of mijn waxoyl nog op mijn auto zit

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Ik heb een 2e handse zwarte toyota aygo een half jaar geleden gekocht en heb daarbij een waxoyl behandeling gekregen. Ik weet dat ik geen andere producten mag gebruiken, maar heb niet braaf de auto gewassen met waxoyl producten, wel met water afgespoeld en dergelijke. Maar na deze strenge winter met al het zout op de weg en de sneeuw, vraag ik me af in hoeverre er nog waxoyl op mijn auto zit. ALs het er niet meer op zit, ga ik mijn auto behandelen met het 5 stappenplan.

Op dit moment durf ik het nog niet aan om te gaan kleien en te waxen ivm mijn waxoyl. Ik heb wel een born to be mild shampoo gekocht om hem te wassen, nog niet gebruikt. Als ik ga kleien, dan haal ik mijn waxoyl eraf... zo zonde... aan andere kant, ik kreeg de waxoyl behandeling gratis.

Enig advies?

Hoogst waarschijnlijk zal er niet veel meer van over zijn,dus ik zou zeggen:Laat lekker het 5-stappen plan erop los:ja

Ja misschien wel verstandig. Alleen jammer van het weer, continu regen. Denk dat ik ook maar niet in mijn straat ga poetsen, ging keer mijn auto gewoon poetsen, volgende dag een kras van een sleutel. Hatelijk dat mensen andermans spullen zomaar denken te mogen kapot maken.
Misschien maar bij mijn vriendin of bij een wasbox, al is dat lastig als ik de wax moet laten curen >.<

Zo dan :( das lekker...
Voor het curen hoef je niet bang te zijn qua tijd,maar het polijsten,daar gaat 80% van de tijd in zitten.
Dus als je het niet bij jou in de straat wilt doen,zou ik een uitvlucht zoeken naar een oprit van een goede bekende.

Thanks for your info :cool

Oh polijsten kost het meeste tijd. Ik heb beetje rondgelezen, maar stel ik ga wassen, kleien en ik ga vervolgens wax aanbrengen, dus geen sealant of glaze, maakt dat veel verschil uit qua glans en dergelijke?
Zat beetje te denken aan collinite wax namelijk.

Uiteraard maakt het verschil uit als je bepaalde stappen niet doet. Echter dat tijdverschil is te verwaarlozen tov goed polijsten.

Wat betreft de wax: een sealant is ook een wax, synthetische wax. ;) Een glaze geeft nog meer diepte aan de kleur (diepere wetlook) maar alles saat of valt met een goede voorbereiding. Doe desnoods paneel voor paneel. Echt goed werk kost tijd en hoe groter de auto, des te lastiger is het om de auto in 1 dag in je eentje geheel te doen.

Zoals je weet, voorbereiding is alles.
Als je wast, kleit en waxt dan zal het resultaat minder mooi zijn dan als je polijst.
Voor de wintermaanden maakt dat weinig uit met al die rotzooi op de weg.
Collinite kan, Natty's bijvoorbeeld ook. Dat is eerder persoonlijke voorkeur.
Natty's is met de kou wat makkelijker te verwerken.

Je bent je waxoyl sowiezo kwijt als je gaat kleien of je overdoseert (per ongeluk) de shampoo, ongeacht welke.

Fredjuh84 zei:
dus geen sealant of glaze, maakt dat veel verschil uit qua glans en dergelijke?

Ik heb mijn wagen ook gedaan zónder glaze of sealent.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Auto van een collega. Zien we verschil in wel/niet gebruiken van een glaze? (foto gemaakt met statief op dezelfde positie)

Zonder

Met

Ik persoonlijk vindt het dus niet meer nodig of het heeft geen toegevoegde waarde meer.
Een goede voorbereiding is een must om een goed resultaat te verkrijgen.

Ik zie toch een verschil op de foto's , Patrick. Het witte deel van het logo herkaatst toch nog iets beter (??).Al denk ik wel dat wanneer je echt alle krasjes eruit hebt gekregen en heel fijn bent geeindigd, dat het beter is de glaze achterwege te laten. Alleen al omdat de sealant dan beter hecht.

Het verschil wat ik zie op die witte auto is dat het toestel toch in een andere stand staat en dat het buiten lichter is (meer zon). Dus zijn er geen conclusies te trekken. Mijn ervaring is hetzelfde als bij Patrick, bij een echt goede voorbehandeling kan ik werkelijk geen verschil ontdekken ondanks dat ik het graag zou willen zien.

Ben nog beetje huiverig om mijn auto te clayen en te polijsten aangezien ik de waxoyl erop heb en nog niet 100% zkr weet dat het er niet meer op is. ALs ik de auto gewassen heb, glimt ie nog wel redelijk goed. Laatst gewassen met born to be mild shampoo en blingbling. Is het mogelijk om de auto te wassen en een pure wax (zonder cleaner) erop te zetten overmn waxoyl? (zonder clay, polijsten en dergelijke?) Of is dat nutteloos

Oh ok levensduur zal verminderen, maar zal de wax mijn lak met waxoyl extra beschermen en lichtjes extra glans geven of vermindert de pure wax mijn waxoyl effect. :weetniet

het zal de waxoyl laag iets beschermen,
veel extra glans zal een wax alleen niet geven, maar soms is er wel iets verschil te zien..

Thanks voor al jullie nuttige informatie! Wat zal ik voor wax erop zetten?
Collinite 915/845? Natty's blue? Dodo's bluevelvelt/purple haze? (Of zijn sommige van deze niet geschikt om over eeen waxoyl te doen?)

dat is een persoonlijke keuze!

ik zelf vind natty's blue, voor de prijs dat hij kost, echt een top wax, maar dat zijn de dodo's ook.

915/845 zijn verschrikkelijk duurzaam, dus als je duurzaam zoekt, moet je daar naar kijken.

ik zel zou, om te beginnen, gewoon natty's blue nemen, ik zou het zonde vinden om hiervoor een dure dodo wax te smeren..
mocht je zeggen: oke, we gaan kleien/cleanen/polishen... dan de dodo nemen

Ja je hebt gelijk, ik ben ook van plan om later pas een duurdere wax te kopen. Dit is om even de periode te overbruggen zodat ik mijn waxoyl niet voor niets heb afgedwongen bij het kopen van mijn auto vorig jaar juli.

Voor ik de natty aanbreng, kan ik ook die black hole gebruiken toch? Of heeft die cleaners in zich? Heb beetje rondgekeken op de website en zag dat het slechts een glaze is. (In toekomst misschien clayen polishen, dan blck hole, exp en dan natty blue) Maar de black hole geeft een diepe glans las ik, dus die kan ik ook aan brengen zonder de waxoyl aan te tasten?

als je zover wilt gaan.. waarom dan niet gewoon ook meteen kleien / paintcleanen..

blackhole over je waxoyl laag heeft geen nut, is zonde van de genomen moeite..

maar als je toch al zover wilt gaan, zou ik gewoon een keer een dagje doorbijten, en:

wassen
kleien
paintcleanen
black hole
(eventueel een goede sealant)
natty's blue

dan heb je de shine van een nieuwe wagen (of veel gevallen, een betere) met een bescherming die bijna net zo duurzaam als je waxoyl is..
waxoyl is vooralsnog niet veel meer dan een sealant

aangezien ik de waxoyl erop heb en nog niet 100% zkr weet dat het er niet meer op is
Ik heb ook ervaring met Waxoyl, op dit moment zit het op mijn nieuwe Suzuki en had het op mijn vorige Toyota.
Ik heb het idee dat het op mijn Suzuki "iets" langer is blijven zitten. Mijn ervaring is dat het effect van Waxoyl, afhankelijk hoeveel je rijdt, na enkele weken geheel weg is. Ook wanneer je elke week wast met speciale shampoo en insprayd met de "detailer". Volgens mij kunnen ze de belofte van 3 jaar garantie helemaal niet waarmaken.
I.v.m. schade is mn Suz laatst (week 6) weer helemaal van een Waxoyl laagje voorzien, op de voor en achterkant is het er weer helemaal af, dus heb ik alvast mn Meguiar's collectie te voorschijn gehaald. Ik ben geen kenner qua detailen maar Meguiar's voldoet voor mij prima en net als mijn vorige Toy gaat de Suz ook (eindelijk) fraai glimmen.

Grtz
Stefan

Welkom Stefan, wat ik dan even niet begrijp is het volgende: je geeft al aan dat ze de 3 jaar garantie niet kunnen waarmaken omdat het snel weer weg is, maar vervolgens neem je het iedere keer weer :weetniet Dat snap ik niet, als je er niet tevreden over bent, dan neem je iets toch niet meer?