• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel Magifoam om wax NIET te strippen..

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Allen,

Ben inmiddels in het bezit van een HD lans en een liter magifoam. Is er toevallig iemand die weet wat een veilige dosering is voor mijn waxlaag. De laatste keer was het erg waterig en bleef het niet zitten. Toen heb ik een kleine scheut extra toegevoegd zodat de schuimlaag wel bleef zitten. Zie foto hieronder. Inmiddels is de auto voorzien van een nieuwe laag Natty`s voor de zekerheid.

Kan het zijn dat Magifoam zorgt voor een goede beading of staat mijn auto gewoon goed in de wax? Vond laatst bij het afspuiten dat ik een nette beading had.

Even een sfeerimpressie van de eerste keer foamen..
5683751276_27fc1f31ea_z.webp

Robert

Paulus de Boskabouter zei:
Prachtig Robert! Vind dit altijd een leuk begin van de detail/wekelijkse wasbeurt.

Heb echter 1 nadeel.. Er komen te veel mensen langs in de straat (waar ik werk). En elke keer krijg je van die flauwe opmerkingen naar je hoofd.. "Waar is de kers op je toetje?", Zo.. lang je wijf niet gezien..?", "Vond je blauw niet meer staan?" enz enz..

Maar als je na het foamen gaat afspuiten, en je ziet de beading en glans... Harde p***el werk!

Robert

Ach ja die flauwe opmerkingen, kan er ook tientallen noemen! Inderdaad heerlijk als je hem weer afspuit en de wagen alweer bijna schoon is en heerlijk erbij staat te parelen. Ik gebruik zelf een industriefoam speciaal voor trucks, maar werkt ook perfect op auto's: Chemtec Command Foam. In zeer lichte concentratie al een wit deken en geen aantasting van de waxlaag.

Heren,

Dank voor de informatie. Ik heb de laatste keer een halve liter gebruikt. Toen had ik meer dan voldoende om twee auto`s te foamen. Dus zal ik circa 50 ml aanhouden voor een halve liter.

Kan iemand bevestigen of magifoam een laagje achterlaat?

Robert

Ik gebruik meestal rond de 200-250ML in een liter fles dus nog een 750-800ML water erbij. Gebruik het zo al
vanaf magifoam V1 totaal geen last van dat het in deze combinatie de waxlaag aantast.

Het staat ook op het label tevens 1 tot 2 inch in een 1 liter fles. Ik heb ook ongeveer gemeten 1inch is ongeveer 180ML

Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben jullie dan ongeveer 1 liter nodig om een auto (goed) in het schuim te zetten?? Ik ben met een halve liter meer dan klaar... En nee, ik rij niet in een mini.

Binnenkort weer lekker schuimen!!

Robert

Zondag nog gedaan, halve liter aangemaakt met minder dan 50 ml (onthard water)
Schuimt prima, wax geeft geen krimp (Dodo Orange Crush)

Edit; op het etiket had volgens mij achter "dramatically" nog iets van reduced moeten staan ;)

Hans

Als ik meer foam in het flesje doe (+/-150ml) dan heb ik zat aan een halve liter.
Wel lekker dik schuim dan.
Laatst geprobeerd met maar 80ml op een liter.
Schuim was veel dunner en ik had bijna de volle liter nodig voor de hele auto.

Lijkt er dus op dat het foamverbruik gelijk blijft maar dat het ene schuim dikker is ( vind ik fijner) en het andere veel dunner.
Ik denk dat je er dus ook vanuit kan gaan dat de ene oplossing niet de wax meer aantast als de andere, de op de auto gespoten hoeveelheid pure foam blijft immers gelijk.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Maar hopen dat het jouw partyworstje is geweest .... raar staan te kijken als er een chineesje uit komt kruipen ]d~^ :lol

RogierV12 zei:
Als ik meer foam in het flesje doe (+/-150ml) dan heb ik zat aan een halve liter.
Wel lekker dik schuim dan.
Roger,

Ik neem aan dat je dan 150 ml foam gebruikt en 350 ml water zodat je tezamen uit komt op een halve liter of doe je bij die 150 ml foam nog een halve liter water?