• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel pads nodig?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Daar ik ben aangewezen om mijn auto voor op parkeerplaats aan straat te detailen heb ik de volgende vraag:

Stel ik heb 2 soorten pads nodig Orange en White om de auto swirlvrij te krijgen en Black om een Sealer of Glaze op te brengen.
Nu wil ik tussendoor de pads niet reinigen (i.v.m. tijd) maar dit doen als alles klaar is, hoeveel van elke kleur pads zou ik daarvoor nodig hebben?
Het is een hele lap om te polijsten, zie foto en alle tips en adviezen zijn welkom!

DSCF0513_zps87bfbad7.jpg
 
Volgens mij was het advies om na 2 panelen gedaan te hebben, je pads te wassen.
Meer panelen behandelen per pad zou je kunnen doen, maar volgens mij begint je pad dan zodanig verzadigd te raken dat het minder effectief is.
Minimaal 4 zou ik zeggen..
Wat betreft de zwarte pad, volgens mij zou je daarmee wel gewoon 1 pad van kunnen gebruiken aangezien die toch geen 'cut' heeft.
 
Minimaal 3 cutting en 2 'finishing' lijkt me.
Maar je wint er echt niet veel tijd mee wanneer je ze niet tussendoor uitwast hoor..
Ik zou gewoon 2 van elke kleur nemen, wanneer je beide pads verzadigd hebt, lekker even allebei uitspoelen (kost je niet eens 3min), droogslingeren, bakkie koffie erbij en weer gaan met die banaaan...
 
Hoi Suzuki, wat ik doe tijdens het polijsten om mijn pad schoon te krijgen en meteen verder te gaan is... Pak een handoekje van katoen, duw deze stevig tegen de pad aan, zet machine aan en blijf goed drukken. Hoop troep uit je pad zit nu in de handdoek. In ieder geval genoeg zodat je verder kunt, perfect schoon gaat enkel als je wast of een 2e exemplaar pad gaat pakken. Onlangs is op het forum eenzelfde vraag gesteld en daar komt dit ook naar voren als alternatief. Tevens zijn filmpjes te zien van hoe dit uit te voeren.
 
Wel even bij vermelden, het moet een katoenen doek zijn dus geen MF want dat werkt niet (handdoek volstaat). En je moet t direct doen als je de pad van de auto haalt. Want als je m eerst lekker in t zonnetje laat drogen dan komt er niet veel vanaf. https://www.youtube.com/watch?v=NuyrBrqz_YU&feature=youtu.be On topic: Het is maar net hoeveel swirls, diepe krassen, hardheid van de lak. Aan een foto is lastig te zien wat de hardheid is. Zwarte pad voor wax aanbrengen, en witte pad om te finishen heb je er maar 1 van nodig. Maar een reserve vindt ik altijd fijn. Stel dat je m kapot draait op een logo ,of scherp randje. Dan heb je niks meer.
 
Je hebt helemaal gelijk Hisense, echt waardeloos om de klus niet af te kunnen maken wanneer je zo lekker bezig bent... ken het gevoel :sob:
Was overgerings niet met een pad.
 
Als er geen mogelijkheid is om de pads tussen door te reinigen dan heb je 1 tot 2 pads per paneel nodig. Het een en ander is wel afhankelijk van de typ pad (open of gesloten cel structuur) de auto en het gebruikte polijst middel.
 
Bedankt iedereen, dacht dat pads reinigen veel tijd in beslag zou nemen maar heb het filmpje gekeken met de doek waar Hisense op doelde en Ivo's je hebt gelijk,
lekker kopje koffie tussendoor moet ook kunnen.
Ga voor de zekerheid (kapot gaan) toch van elke kleur een bijbestellen voordat ik een poging ga wagen.
En anders moet het maar in meerdere keren gebeuren, zal niet de enigste zijn die dat doet.
Bedankt allen:)^:)^
 
Suzuki, Wanneer jeje auto in delen doet en deze staat buiten. Dan gewoon het paneel dat je gedaan hebt volledig afwerken, wax/sealant zodat deze beschermt is. Dan kun je een andere keer een volgende paneel doen. Je haasten om toch je auto in een x aantal uur af te krijgen resulteerd vaak in een minder mooi eindresultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen Merlijn
Bedankt Hisense, is inderdaad meestal het geval als je alles in een dag wilt en ik ken mezelf en ga me dan opjutten wat helemaal verkeerd is.
In delen zal ook niet verkeerd zijn als ik meteen elk paneel helemaal afwerk, duurt alleen wat langer voordat de hele auto " beschermd" is.:ja