• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel tijd hebben jullie nodig voor deze zaken?

de eerste keer was ik 2 volle dagen bezig, dat was incl. interieur, inmiddels gaat het wat sneller en werk ik machinaal
 
Auto --> 5 stappen heb ik laatst 7 uur over gedaan. Vervolgens heb ik de dag er na nog 1,5 uur over gedaan om de ruiten schoon te krijgen en het plastic te doen en plastic vervolgens te waxen.

Caravan --> wassen, voor- en achterkant kleien, clean + polish in één en waxen een uur of 11.
 
Voor de mensen die meerdere dagen doen om hun auto te detailen:

Jullie splitsen de dingen in bijvoorbeeld 2 dagen, bedoelen jullie dan dat jullie per paneel doen? Bijv zaterdag de voorkant en bovenkant en zondag de rest? Of bijv het wassen kleien polishen 1 dag en dan het waxen 1 dag bijv?
Want op het moment dat je de volgende dag verder gaat, moet je dan je auto opnieuw wassen enzo?
 
Eerste dag: wassen kleien polijsten. Auto staat binnen in de stalling onder een hoes. Tweede dag sealen waxen trims bewerken. Interieur uitzuigen, leer behandelen, deurpanelen en dash met APC en PB natural look, ramen schoonmaken.
 
Ik doe er zeker een dag over. Toen Dibbuz en ik mijn auto vorig jaar september onder handen namen, zijn we samen zo'n 6 uur bezig geweest. En dan behoort mijn auto tot de kleinere op de weg (Corsa bj 2008). Bij een beetje middenklasser doe je er sowieso al langer over.
 
Uurtje of 8 ben ik altijd wel bezig, maar het hangt wel in grote mate af van de vervuiling en de auto. Als ik een wax gebruik die moet curen komen er nog wat uurtjes bij.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Eerste dag: wassen kleien polijsten. Auto staat binnen in de stalling onder een hoes. Tweede dag sealen waxen trims bewerken. Interieur uitzuigen, leer behandelen, deurpanelen en dash met APC en PB natural look, ramen schoonmaken.

Ok dus als ik de auto niet binnen kan houden, zit er dus niks anders op daN de auto in 1 dag te detailen...
 
Fredjuh84 zei:
Ok dus als ik de auto niet binnen kan houden, zit er dus niks anders op daN de auto in 1 dag te detailen...

Ik begin dan in de begin van de middag. Dus zo'n 4 a 5 uurtjes bezig per dag.
 
@Fredjuh, beter dan paneel voor paneel doen of bijvoorbeeld de ene dag/week de ene helft van de auto en later de andere helft. Beter een goed resultaat in stappen, dan eventueel haastwerk in een dag ;)
 
Alleen de buitenkant ben ik wel zo'n 10 á 12 uur bezig, dan staan nog niet de velgen in de wax en is er niets gedaan aan de binnenkant.
Ik werk wel door maar overhaast niets, moet wel zeggen dat ik het niet wekelijks doe.
 
Alleen wassen en drogen lukt mij wel in 2 a 3 uur. Een volledige beurt smeer ik ook altijd over 2 dagen uit. Op zaterdag wassen en drogen, de garage in en dan op zondag verder...