• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger advies

0E2F8392-0F03-4F5A-9C66-6297100872C9.jpeg
Ik ben pas zo’n 2 maanden actief op dit forum, ik heb dit al met moeite kunnen uitleggen ja schat als jij een loungeset wil dan koop ik een george
 
Mooi, heb de mijne ook van onze buren, scheelt idd een hoop. Veel plezier er mee! Raad aan om nu even bij Ali te gaan puzzelen om de juiste quick connect koppelingen te bestellen. Dan is het nog prettiger werken.
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Wat zijn de voornaamste verschillen tussen deze en de 1152 tst? Ik ben alvast aan het kijken voor als de k2 de geest gaat geven
 
Mooi, heb de mijne ook van onze buren, scheelt idd een hoop. Veel plezier er mee! Raad aan om nu even bij Ali te gaan puzzelen om de juiste quick connect koppelingen te bestellen. Dan is het nog prettiger werken.
Thanks! Dit lijkt me wel een handig setje


weet toevallig iemand hoe ik van de stomme Gardena koppelingen met doorsnee tuinslang afkom? Zijn daar ook hoogwaardigere opties voor?
 
Daar ben ik idd ook mee begonnen, maar dat is het nog niet helemaal. De 3/8 koppelingen zijn wat groter en met name geschikt voor de aansluiting van de HD slang met de gun. Om verschillende nozzles, maar ook je spuitlansen en evt foam lans aan te koppelen op de gun is 1/4 de meer gangbare maat snel koppeling. Dus dan moet je zoeken naar m22 to 1/4 quick connect male en female en daarnaast een setje 1/4 quick connect nozzles (ik heb goede ervaringen met de Bear Force shop op Ali). Voor mijn foam lans heb ik een 1/4 male to 1/4 quick connect besteld. Zoals ik al zei, het is best een beetje een puzzeltje.

Voor de slangaansluitingen gebruik ik Geka Ideal (Hornbach).
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Zit er bij een nilfisk veel verschil tussen de P160 of een E160? Ik weet dat dit voor Professional en excellent staat. Maar meer ook niet.
 
@Gieljaam - Google is your friend! ;) De Pro-lijn is, om mee te beginnen, veel duurzamer. Alu-pomp/messing kop/etc. Zoals bij elk stapje ''duurder'' is er net weer iets beter/duurzamer. Bij de goedkopere modellen is dat vaak verschil in de toebehoren in de aangeboden ''set''. (CAR/PH/EXTRA/ect)
 
Om niet weer een topic over kranzle te beginnen kaap ik deze even,

Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met de kranzle HD10, hij ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als de 1152tst. Het lijkt een lekker klein handzaam modelletje met dezelfde specificaties met als nadeel dat hij niet op een karretje staat. Daartegen is hij wel lekker klein om op te bergen en aangezien ik ooit een garage ga bouwen lijkt een hd10 mij mooier tegen een muur te hangen. Ik ben benieuwd of er behalve het formaat en het karretje nog andere verschillen zijn die ik over het hoofd zie.
 
Om niet weer een topic over kranzle te beginnen kaap ik deze even,

Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met de kranzle HD10, hij ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als de 1152tst. Het lijkt een lekker klein handzaam modelletje met dezelfde specificaties met als nadeel dat hij niet op een karretje staat. Daartegen is hij wel lekker klein om op te bergen en aangezien ik ooit een garage ga bouwen lijkt een hd10 mij mooier tegen een muur te hangen. Ik ben benieuwd of er behalve het formaat en het karretje nog andere verschillen zijn die ik over het hoofd zie.
Hd10/120 bedoel je dan ? Toevallig een linkje dan ben ik zeker over welk model je het hebt. Kan ik u de verschillen wel opnoemen
 
De gewone 10/122 heeft geen start/stop. Dan moet je de 10/122TS nemen.
Geen karretje en geen slanghaspel
Evenveel liters 600l/uur als de 1152Tst , evenveel druk , evenveel toerental. Intern zijn ze dus hetzelfde alleen andere wobbledisc wel zelfde materiaal

Ik heb ze hier beiden staan. 10/122 met een aparte slanghaspel in de garage. 1152Tst als draagbare voor verschillende klusjes.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Dankje voor je antwoord. Aangezien ik hem toch vooral statisch ga gebruiken lijkt mij de compactheid van de 10/122 tst wel ideaal, zeker als ik in een later stadium hem eventueel wil ophangen en ik ga ervan uit dat ik er toch wel vele jaren plezier van ga hebben.
 
Volgens mij is de slang van de 10/122 5 meter korter.
1152TST 15 mtr vs 10 Mt's voor de 10/122.

Zeker bij een vaste opstelling lijkt een langere haspel mij nog belangrijker.
 
Die zijn uitwisselbaar neem ik aan, thanks voor de oplettendheid, weer iets om rekening mee te houden :D
 
Die zijn uitwisselbaar neem ik aan, thanks voor de oplettendheid, weer iets om rekening mee te houden :D
Slangen zijn uitwisselbaar. M22 aansluiting.

Ik heb de 10/122 opgehangen . Met een externe slanghaspel en 20m slang erop. St20/10 haspel . St14/10 is eigenlijk ook lang genoeg