• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger of niet?

Hardy

Detailing rookie
8 okt 2024
3
15
Voor mijn nieuwe leasewagen, een Tesla Model Y, wil ik graag wat meer tijd besteden aan het onderhoud. M'n vorige wagens gingen altijd door de wasstraat, dus ik heb eigenlijk niets in huis om zelf de auto te wassen. Nu vroeg ik me af, in welke mate is een hogedrukreiniger echt een meerwaarde bovenop de twee-emmer methode, een tuinslang, wasmitt en shampoo (die ik sowieso allemaal ga kopen)?

Ik heb toch al even zitten rondkijken voor een hogedrukreiniger, just in case, en voor een budget van 150-200 euro max kwam ik de Nilfisk 140 tegen; is dat wat? :D
 
Met Nilfisk is niets mis hoor. Nog altijd beter dan een Karcher want daarmee wordt het alleen maar erger :D

Op zich is met de beschreven methode niets mis maar het voordeel van een hogedruk reiniger is dat je, en daar wordt 'ie vaak voor gebruikt, de auto eerst kan vol storten met foam dat het vastgekoekte vuil los kan weken, al kan een goede citrus based prewash dat vaak ook goed.

Om je dat ene zetje in de rug te geven, hier wat filmpjes.


 
  • Leuk
Reactions: Altos
Welkom. (Nicknameless was mij voor)

Een hogedrukreiniger heeft voor gebruik bij een auto meerdere functies.
Je kan er mee shampoo aanbrengen in de vorm van foam, daardoor hoef je de vuile auto niet aan te raken en maak je minder krassen.
Je kan de auto er ook goed mee afspoelen ook in de wielkasten en de onderkant. En je kan bescherming aanbrengen op een effectieve en efficiënte manier.

Daarnaast kan je hem ook nog rond het huis gebruiken.
Welke je het beste kan kiezen is via de zoekfunctie te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik vind een hoge druk reiniger wel erg handig, zeker voor de wielkasten, velgen, onderkant etc. Ik heb al jaren lang een Nilfisk 140, is probleemloos en bevalt goed.