• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in door Sol Andalucia te Rotterdam aangebrachte Diamondbrite verzegeling?

Dit resultaat ziet er netjes uit !

Uiteindelijk komt het vast wel goed, er zullen genoeg forumleden zijn die je hierbij wel willen helpen.
Wellicht helpt het om een indicatie te geven van je woonplaats zodat mensen bij je uit de buurt zich kunnen aanbieden voor hulp ?
 
Ziet er inderdaad top uit! Zou even een weekendje vrij pakken en lekker zelf doen zoals je bij de Renault van je hebt gedaan.
Zo te zien kan je er mee van, dan dat bedrijf waar je geweest bent :p
 
En dat bedrag voor het prutswerk. Erg, en ik voel me al schuldig als ik men producten terugvraag na een set met het dapje... Erg,...
 
Wat je ziet komt niet door de Diamond Brite, maar door de slechte voorbehandeling. Het polijstwerk is niet goed gedaan. Dit zou de professional opgevallen zijn als hij zij werk goed beoordeeld zou hebben. Even de olien van het polijstmiddel met inspectiespray verwijderen en simpelweg kijken, kijken naar het resultaat van je werk. Het heeft er alle schijn van dat hij/zij niet goed naar het resultaat van zijn polijstwerk gekeken heeft. Gewoon de sealant er over heen smeren en de lakdefecten maskeren.

Als ik jou was, zou ik het aanbod van Tim met twee handjes aannemen en het resultaat laten zien aan de zogenaamde professional.
 
@Markoesl,
Ik zou nog wel teruggaan maar enkel en alleen om de 500e op te halen. Ik snap dat dat een lastig verhaal kan worden maar nogmaals nog meer schade toebrengen zou ik niet laten gebeuren.
 
Gisteren langsgeweest en ik heb hem voorgesteld om alleen het bedrag voor het polijsten en sealen terug te betalen (ozonbehandeling en normale wasbeurten had ik geen klachten over). Helaas gaat dat'm niet worden. Hij wil niets terugbetalen maar wel het probleem proberen op te lossen (dus voor de 3e keer de auto onderhanden te nemen).

Hij heeft nu voorgesteld om de leverancier van zijn polijstpasta (peycar.. kon het niet goed lezen op de fles) erbij te halen. De eerste keer heeft hij een halve mm van de blanke lak gehaald en toen ik er de 2e keer mee terug ben gegaan ivm de hologrammen heeft hij er niks meer afgehaald zei hij. Nu wil hij dieper de blanke lak ingaan (1,5 mm had hij het over).. Hij zegt dat hij al 20 jaar in het vak zit en dit een zeldzaam probleem is. Hij gebruikt 3M pads.

Op mijn concrete vraag wat er volgens hem dan mis is met mijn lak kwam niet echt een antwoord, ja het zou kunnen liggen aan overgespoten delen waar eerst met plamuur is gewerkt wat ze niet goed hebben laten uitharden voordat ze gingen spuiten..

Hij beweert bij hoog en laag dat het niet aan het polijsten ligt en hij echt wel weet hoe je moet polijsten (hij gebruikt ook de excenter). Volgens hem was er na het polijsten niks te zien van hologrammen en kwam het pas na een paar reguliere wasbeurten weer aan het daglicht.

Uiteraard viel het niet in goede aarde dat ik elders advies heb ingewonnen. Volgens hem spuiten jullie gewoon een laag blanke lak over de auto om zo het probleem voor een paar jaar te verhelpen.. Ook is het onzin dat dit een klus is van 2-3 dagen, als hij er met een paar man een dag aan werkt is voldoende. Ik stelde hem nog voor 'waarom ga je niet mee naar Tim van carclean, dan OF leren we er allebei wat van OF zien we hoe Tim ons oplicht ;)'. Maar daar heeft hij geen trek in.

Ik vind het maar een lastige situatie. Enerzijds heb ik weinig vertrouwen meer in dit bedrijf, anderzijds kun je zeggen wat je wilt maar dat hij de auto voor een 3e keer inneemt om het probleem op te lossen siert hem.

Het liefst had ik een deel van mijn geld teruggehad en mijn heil elders gezocht. Maar dat gaat'm niet worden (al helemaal niet zonder bon). Dus wat nu (handen in haar smiley).
 
In alle redelijkheid is het bijzonder vervelend voor je, sterker nog erg zonde van je geld. Je vraagt echter om advies en iedereen hier geeft je hetzelfde... nooit meer teruggaan. De antwoorden die hij geeft zijn die van de categorie 'beun de haas'. Al ga je nog honderd keer terug het zal nooit wat worden.
De lakdiktes waarover hij spreekt zijn al helemaal in de categorie idioot. Leg hem even uit dat er zoveel lak helemaal niet op een auto zit. Wat een dwaas joh, 0,12 mm is een beetje aardige standaard voor nieuwe auto's...
Ik heb je het aanbod gedaan je kofferbak te doen en Tim ook... maak er gebruik van. Kennelijk leeft er bij jou de gedachte dat je toch ergens weer terug wilt naar die vent. Volgens mij noem je alleen maar redenen om dat niet te doen.
Wat verwacht je nu op het forum?

Succes met je keuze en voor hulp weet je me te vinden.
 
Echt een Beun de Haas. Er zijn ook mensen die al 30 jaar autorijden en er nog steeds niets van kunnen. Dus dat hij dit al 20 jaar doet zegt helemaal niets.

Zo zing ik, voornamelijk onder de douche, ook al 30 jaar en ik kan je verzekeren dat ik de voorronde van Idols niet ga halen. Ik ben compleet talentloos als het om zingen gaat. ;)

De totale lakdikte van een auto is gemiddeld 0,15 mm. En het verhaal over plamuur onder de lak is pure onzin. Een beetje professional heeft een lakdiktemeter, ik ben bang dat deze beste man daar nooit van heeft gehoord.

En opnieuw blanke lak spuiten, wat een giller!

Ik raad je sterk aan je verlies te nemen en nooit meer terug te gaan naar deze kerel. De marring die je ziet komt primair door slechte doeken zoals ik het kan beoordelen. Het komt niet door polijstmiddelen of pads. Al ben ik bang dat onder die marring nog genoeg tevoorschijn komt.

En geen bon? Zwartwerker dus. Wij schrijven altijd netjes facturen uit!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
ik zou eens kijken of die niet bij een bedrijf zit aangesloten (focwa dacht ik) en hiernaar toe gaan want dit mag niet..
Als hij dit al 20 jaar doet blijft die het misschien op de oude manier doen wat fout is ..
Dus gewoon contact opnemen met Focwa en kijken of er stappen genomen kunnen worden want als dit het voor de 3e keer gaat doen heb je dalijk geen lak meer over om het te laten verbeteren door bijvoorbeeld Tim of iemand anders...
 
Ik sluit me bij Tim aan : neem je verlies en blijf daar vooral weg. Zoals ik al eerder aangaf kan het alleen maar nog beroerder worden, de uitspraken die hij doet bevestigen dat vermoeden alleen maar. Dit zou ik je poetser ook gewoon melden. De eerste keer had de auto al strak moeten zijn, uiteraard kan het voorkomen dat er iets misgaat of iets over het hoofd wordt gezien maar dan had de tweede keer al 100% moeten zijn.

Mijn advies zou zijn : zoek iemand waar je zelf vooral 100% vertrouwen in hebt en laat die het doen, of doe het samen met hem / haar.
Dit fantastische forum kennende denk dat er genoeg kundige leden zijn die je hier wel (belangeloos) mee willen helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Laat hem nog eens 1 mm wegnemen, dan zit hij op de blanke plaat, en kan hij het spuiten. (grapje)
Zou hij een lakdiktemeter hebben?
 
Afgelopen vrijdag naar Carclean gereden en super geholpen door Dennis. Hij heeft mijn kofferbak aangepakt (gekleid - 2 stappen gepolijst - coating). Niks anders dan perfectie.. diepblauwe kleur komt naar boven en geen swirls, marring of hologrammen meer :D Geeft me weer vertrouwen dat het prima te herstellen is. De lak is ook overal dik genoeg :)

Vervolgens naar het poetsbedrijf gereden om het resultaat te laten zien. Het verhaal is nu dat hij zijn leverancier heeft gebeld en hij een slechte serie pads heeft gehad (wollen pads van 3M in een koker). Dat is de reden van de hologrammen en het ligt niet aan zijn kunde. Nu dat hij weet dat het aan de pads ligt en nieuwe krijgt van zijn leverancier kan hij het probleem eenvoudig herstellen (als ik rond 2 uur 's middags kom aanstaande zaterdag dan is dat tijd genoeg)....
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het probleem dat je op de foto's ziet, heeft helemaal NIETS met pads te maken, maar eerder met slechte / vuile doeken bij het afnemen.

Wel hebben we hier ook een enorme waas geconstateerd en dat kan weer wel te maken hebben met verkeerde pads / polijstmiddel. Finisht hij ook met wollen pads? Ik hoop het niet.

Geef het op, die man kan niet de kwaliteit leveren! Zeker als hij op zaterdag vanaf 14.00u het 'even' wil herstellen. Voor jouw auto zijn zij met 2 mensen zeker een volle dag zoet.
 
Heel vervelend allemaal..... Ik zou de auto er echt niet meer naar toe brengen, ze maken meer kapot dan je lief is. Misschien is hij de volgende keer netjes als hij bij hun terug komt, maar hoeveel lak zal er dan nog op zitten?? Ik zou naar een goede ervaren detailer gaan als ik jou was. Desnoods vraag je via dit forum of iemand je wilt helpen dat je hem samen met diegene detailed.
 
Tim die hologrammen komen toch van de rotary en niet van poetsdoeken?

Als ik zaterdag naar hem toe ga dan zou ik overigens mij eigen poetspullen meenemen en meehelpen.
Maar er zijn ook aardige carclean forumgebruikers die hun hulp hebben aangeboden, waaronder as zaterdag.
Heb in ieder geval zaterdag vrij om'm mooi op te poetsen, dan kan de zomer komen (zonder hologrammen) ;)
 
De marring die ik op de foto's zie komen vrijwel zeker van poetsdoeken en niet van de rotary.

Hologrammen van een rotary zien er eerder zo uit:


En marring van een doek dus zo:
conv_1860.jpg
Markoesl;n421030 zei:
Als ik zaterdag naar hem toe ga dan zou ik overigens mij eigen poetspullen meenemen en meehelpen.
Maar er zijn ook aardige carclean forumgebruikers die hun hulp hebben aangeboden, waaronder as zaterdag.


Ik snap werkelijk niet waarom je nog naar hem teruggaat...
 
Laatst bewerkt: