Gisteren langsgeweest en ik heb hem voorgesteld om alleen het bedrag voor het polijsten en sealen terug te betalen (ozonbehandeling en normale wasbeurten had ik geen klachten over). Helaas gaat dat'm niet worden. Hij wil niets terugbetalen maar wel het probleem proberen op te lossen (dus voor de 3e keer de auto onderhanden te nemen).
Hij heeft nu voorgesteld om de leverancier van zijn polijstpasta (peycar.. kon het niet goed lezen op de fles) erbij te halen. De eerste keer heeft hij een halve mm van de blanke lak gehaald en toen ik er de 2e keer mee terug ben gegaan ivm de hologrammen heeft hij er niks meer afgehaald zei hij. Nu wil hij dieper de blanke lak ingaan (1,5 mm had hij het over).. Hij zegt dat hij al 20 jaar in het vak zit en dit een zeldzaam probleem is. Hij gebruikt 3M pads.
Op mijn concrete vraag wat er volgens hem dan mis is met mijn lak kwam niet echt een antwoord, ja het zou kunnen liggen aan overgespoten delen waar eerst met plamuur is gewerkt wat ze niet goed hebben laten uitharden voordat ze gingen spuiten..
Hij beweert bij hoog en laag dat het niet aan het polijsten ligt en hij echt wel weet hoe je moet polijsten (hij gebruikt ook de excenter). Volgens hem was er na het polijsten niks te zien van hologrammen en kwam het pas na een paar reguliere wasbeurten weer aan het daglicht.
Uiteraard viel het niet in goede aarde dat ik elders advies heb ingewonnen. Volgens hem spuiten jullie gewoon een laag blanke lak over de auto om zo het probleem voor een paar jaar te verhelpen.. Ook is het onzin dat dit een klus is van 2-3 dagen, als hij er met een paar man een dag aan werkt is voldoende. Ik stelde hem nog voor 'waarom ga je niet mee naar Tim van carclean, dan OF leren we er allebei wat van OF zien we hoe Tim ons oplicht
'. Maar daar heeft hij geen trek in.
Ik vind het maar een lastige situatie. Enerzijds heb ik weinig vertrouwen meer in dit bedrijf, anderzijds kun je zeggen wat je wilt maar dat hij de auto voor een 3e keer inneemt om het probleem op te lossen siert hem.
Het liefst had ik een deel van mijn geld teruggehad en mijn heil elders gezocht. Maar dat gaat'm niet worden (al helemaal niet zonder bon). Dus wat nu (handen in haar smiley).