• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in door Sol Andalucia te Rotterdam aangebrachte Diamondbrite verzegeling?

Markoesl;n421030 zei:
... Als ik zaterdag naar hem toe ga dan ....

Heb je helemaal niets begrepen van wat je allemaal aan goed advies hierboven hebt gekregen.
Als je een bon hebt, kan je wat eisen. Zonder bon heb je te maken met een hobbyist van het ergste soort
Het enige juiste is dan WEGBLIJVEN


PUNT UIT
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Tim
Markoesl;n421021 zei:
Vervolgens naar het poetsbedrijf gereden om het resultaat te laten zien. Het verhaal is nu dat hij zijn leverancier heeft gebeld en hij een slechte serie pads heeft gehad (wollen pads van 3M in een koker). Dat is de reden van de hologrammen en het ligt niet aan zijn kunde.
Tim;n421022 zei:
Het probleem dat je op de foto's ziet, heeft helemaal NIETS met pads te maken, maar eerder met slechte / vuile doeken bij het afnemen.
Wel hebben we hier ook een enorme waas geconstateerd en dat kan weer wel te maken hebben met verkeerde pads / polijstmiddel. Finisht hij ook met wollen pads?

Aangezien ik de auto goed heb kunnen onderzoeken, mijn advies: doe het niet!

De lak zat bomvol zware hologrammen, hij finisht sowieso veel en veels te zwaar, zeer waarschijnlijk finisht hij gewoon met die woolpads. Wat ik zag kan bijna niet van foam met een finishing polish komen. Ze waren zo erg dat ze onder TL licht goed zichtbaar waren. Alleen zeer zware hologrammen zijn in TL licht te zien.
Andere pads gaan dat echt niet oplossen, de man heeft gewoon niet de juiste kennis en producten in huis en heeft geen idee hoeveel tijd het kost als hij de boel om 14:00 wil op gaan lossen.

Daarnaast zit de lak ook vol met vegen wat duidt op zeer slechte doeken die marring veroorzaken.

Het enige wat je bereikt is dat je nog meer lak aan verspilt en je daarna gewoon alsnog zelf aan de gang kan met je DAP500.
Probeer (een deel) van het geld terug te krijgen, zo niet dan het verlies nemen. Deze ellende kan hij echt niet oplossen voor je :(
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Interessant topic, iedereen wil overtuigen maar wellicht aan dovemans oren gericht. Stel nou dat zoiets bij de bakker zou gebeuren waardoor je brood niet goed gebakken is, dan ga je toch ook niet je eigen deeg en meel en bak spullen meenemen om samen een goed brood te bakken haha. Als het mijn auto was en ik ben er zuinig op ging ik nooit meer terug naar dat poetsbedrijf8-()). ` Goed advies is duur, er niet naar luisteren nog duurder.
 
Dibbuz;n421060 zei:
De lak zat bomvol zware hologrammen, hij finisht sowieso veel en veels te zwaar, zeer waarschijnlijk finisht hij gewoon met die woolpads.
Nou dat lijkt me helemaal duidelijk! Dus hier kwamen ook duidelijk de hologrammen naar voren + de marring van de doeken die je op de foto's in dit topic ziet...
 
Mmh,.. Ik had als pietlut het na de eerste keer ophalen al opgegeven bij zo'n iemand als poetser en lekker de centen terug gevraagd,...

Laat het voor wat het is, en ga af op de aanbiedingen hier,... Heb je morgen veel meer plezier van als je weer naar thuis rijdt en je kunt o.a. Door zelf doen ook nog een en ander opsteken, handig voor verdere behandelingen in de toekomst.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Gisteren was Mark om 9:00 uur bij mij waarna we eigenlijk meteen zijn begonnen met de auto wassen, kleien en afplakken. Vervolgens de lak bekeken en gemeten. Helaas geen vooraf foto's en tussen door, maar kan je vertellen dat die vol swirls en andere defecten zat. Zal Dibbuz ook wel gezien hebben. Kortom het was een lange dag, Mark ging om 23:30 richting Rotterdam. Foto van Mark en het laatste paneel aan het finishen.
1525f7fa218d610ab6d818a6dc08bfb6.jpg
Swirl en Hologram vrij
4efacb6e1d9e9b49b8afcbba062ee40f.jpg
En deze van Mark omdat het om 23:30 helaas al donker was;)
2a13ac79e596b64fe6bf28ab6825f03b.jpg
b7cec6479a69730b9256aa6086de976f.jpg
8d3101fabc3845f78211c1e1184adfcb.jpg
efecab1d376217952243175bc4cb56fd.jpg
Een mooi resultaat en denk dat we zo'n 80/85% hebben kunnen corrigeren. Dus gelukkig een happy end!
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Tim
Ik wilde net wat foto's uploaden maar je was me voor :) Het was een superdag, ik wist al eea van poetsen maar ik heb veel bijgeleerd.

En in zijn berging kennisgemaakt met Tembaco zijn wax-fetish :p

Ik had het gevoel dat we door de tijd (1 dag) niet zoveel aan de auto hebben kunnen toen als Tembaco eigenlijk wilde (meer aandacht voor de zwaardere defecten), maar desalniettemin ben ik enorm tevreden met het eindresultaat. De hologrammen, swirls en marring zijn verdwenen.

En voor iedereen die dit topic leest, ga niet naar Sol Andalucia in Rotterdam tenzij je een verijdelde wasstraat beurt wilt (ik zal mijn startpost ook nog even aanpassen/ titel als dat kan). Voor professioneel poetswerk hebben ze niet de kennis en zeker niet de tijd. Als ze enig fatsoen hebben dan halen ze diensten als polijsten en detailing (waar je dik voor betaalt) uit het pakket.
Ik zou gisteren om 2 uur bij hem zijn, dan ging hij het in een paar uur corrigeren. Ik koos voor plan B: Tembaco en ik zijn van 9 uur 's ochtends met 2 man bezig geweest tot 11:30 's avonds met nog geen half uur aan pauze... en dan nog was het superkrap.

Ik neem mijn financieel verlies en wat ik al tegen Tembaco vertelde, eigenlijk had hij die 500 euro moeten krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Hahahahaha ben je bij die koekenbakker geweest.
Had bij voorbaat al kunnen zeggen dat je daar niet tevreden over zou zijn.
Krijg regelmatig klanten die daar eerst zijn geweest en met een auto vol lakdefecten zitten.
Anyway, het is nu goed opgelost.
 
Mooi opgelost heren !

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de (polijst)stappen die je nu hebt genomen.
 
Nou nou als het aan zijn Website en FB ligt ziet het er erg professioneel uit en Natuurlijk het belangrijkste de beoordelingen van 5 sterren en dit:
"In de meer dan 10 jaar dat we bestaan , hebben we een groot vaste-klantenbestand opgebouwd. Onder deze klanten zitten o.a. spelers uit de selectie van Feyenoord. "

Vraag me af waarom het bij jou dan zo HEEEL slecht is gegaan hahaha.
Overigens het resultaat wat je samen met Tembaco hebt gehaald is wel Top te noemen :) beter als dat prutswerk van Sol :p
 
Fijn dat het nu opgelost is en prima keuze om toch niet meer terug te gaan naar het bedrijf. Helaas is het nog steeds zo dat de kwaliteit van de poetsbedrijven vaak ruim onvoldoende is, dat blijkt ook hier maar weer.
 
Zo zonde, alleen al een DA stap met Veloce op een gele pad geeft een giga verbetering en voor veel mensen al gek zat. Dat heb je als het geen drol mag kosten aan polijstmiddel.