• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in door Sol Andalucia te Rotterdam aangebrachte Diamondbrite verzegeling?

Op de website van Sol Andalucia staan wat foto’s die bedoeld zijn een portfolio weer te geven. Doet het altijd goed naar nieuwe klanten, geeft vertrouwen.

In eerste instantie was ik daarvan dan ook zeer onder de indruk. Ik ken namelijk maar een paar detailers die zo goed zijn dat ze internationaal gevraagd worden om op locatie te detailen en dan ook de hele wereld over vliegen om hun kunsten toe te passen. :-"

Edoch

De een noemt het beroepsdeformatie, de ander gezond wantrouwen … Ik heb nu eenmaal iets met juridische regeltjes, en een beetje verder zoeken

Vroeger hadden we op dit forum het topic “De raadplaat” totdat Google de lol eraf haalde met
Zoeken doe je zo …

Dan blijken dezelfde foto’s als op de website van Sol Andalucia ook elders op internet gebruikt te worden.
Bijvoorbeeld de Audi, en nog een keer

En daar staan er zelfs meer foto's van dezelfde auto’s. En nog in grotere formaten ook, met originele kentekens.

Vooral dat formaat geeft aan dat de grootste foto geen kopie is van een foto op kleiner formaat. Waarbij het kleine formaat juist op de site van Sol Andalucia staat.

Juridisch is het hergebruik van foto’s onder voorwaarden toegestaan.

Iets in mij doet mij vermoeden dat het wel eens zonder toestemming zou kunnen zijn.En dan is er al snel sprake van misleiding en dat is minder netjes

In de context van dit topic kom ik dan op de oude waarschuwing Caveat emptor.
 
Maar toch zijn alle reacties op hun site heel positief... Zullen de negatieve verwijderd worden?
 
Man man. Zat nog geen 5 min geleden eens te denken laat ik Sol Andalucia eens google. En zag tot mijn verbazing bij "hier zijn wij trots op" toch echt schitterende resultaten. Dan denk je toch waar gaat het mis? Terug naar dit topic zie ik de post van RedCat. Man man man hier word ik nie vrolijk van;). Gewoon foto's van het internet! Ja daar kan je trots op zijn.
 
Zluytr;n421313 zei:
Maar toch zijn alle reacties op hun site heel positief... Zullen de negatieve verwijderd worden?

Probeer het eens uit, schrijf eens iets negatiefs en we zullen zien of hij het erop laat.
 
Een bedrijf die slechte reviews op hun eigen site toelaat.... Wat denk je zelf, moeten we daar echt antwoord op geven? :)
 
Ik heb een review geschreven en die staat er nog niet op hoor kan ik je vertellen ;)
De Google reviews geven wat dat betreft een eerlijker beeld volgens mij..
 
tembaco;n421314 zei:
Man man. Zat nog geen 5 min geleden eens te denken laat ik Sol Andalucia eens google. En zag tot mijn verbazing bij "hier zijn wij trots op" toch echt schitterende resultaten. Dan denk je toch waar gaat het mis? Terug naar dit topic zie ik de post van RedCat. Man man man hier word ik nie vrolijk van;). Gewoon foto's van het internet! Ja daar kan je trots op zijn.

Ja zoals ik het terug kan zoeken zijn alle foto's geleend van andere bedrijven of detailers wereldwijd. Er zit gewoon geen 1 foto van henzelf tussen... Blijkbaar heeft hij geen foto's van zijn eigen behandelingen?
 
Sol Andalucia Rotterdam. Oplichterij.

Het is gewoon een pure oplichter in mijn ogen. Het stelen van andermans foto's voor de eigen portfolio.. onvoorstelbaar zeg.. en dan komt de geleverde kwaliteit ook nog niet eens aan bod. Triest zeg.
 
Dat is het ook gewoon.... maar zelfs op google zijn er een hoop tevrede mensen...

Tim;n421336 zei:
Blijkbaar heeft hij geen foto's van zijn eigen behandelingen?

Markoesl heeft wel een paar foto's voor ze ;)
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Markoesl Misschien het hele bedrag terugvragen inclusief ozonbehandeling, anders een berichtje naar de belastingdienst?? Kijken hoe ie daar op reageert. Ook uit de antwoorden van de man blijkt dat ie geen idee heeft, waar ie het over heeft. Zijn 'lakdiktes', zijn dikker dan het dikste plaatstaal dat Lada ooit heeft gebruikt.:(
 
  • Leuk
Reactions: Zwelgje en Tim
Ik vind een berichtje naar de belastingdienst niet helemaal juist. Ik doe zelf alles wit en met factuur, daardoor ben ik iets duurder en loop ik weleens een klant mis, jammer dan denk ik. Ik vind echter in dit geval dat de eigenaar van de BMW er volgens mij bewust voor gekozen heeft om het zwart te doen, om dan achteraf daarover wat te gaan roepen vind ik nooit zo passend.
 
Het is een vrij algemene denkfout om er van uit te gaan dat de particuliere koper invloed heeft op het gedrag van een ondernemer.
Het vragen om een factuur met vermelding van de omzetbelasting is een eerste stap, maar garandeert niet dat de ondernemer die factuur administreert.
En ook al staat er iets in de administratie dan kan de belastingaangifte nog onjuist zijn ...

Overigens is het helemaal niet nodig om te klikken.
Ambtenaren kunnen heel effectief met Internet omgaan
Ook bij de Belastingdienst
 
  • Leuk
Reactions: Dennis84
Ik heb me opnieuw geregistreerd maar was vroeger kind aan huis bij carclean met mijn eerste auto. Door tijdsgebrek heb ik deze auto kort na aanschaf naar een poetsbedrijf gebracht. Op loopafstand van mijn huis, ideaal dacht ik. Voor 500 euro zouden ze de rooklucht verwijderen (oa ozonbehandeling), de auto polijsten, wat krasjes verwijderen en de diamondbrite sealant aanbrengen. Wellicht hebben ze middeltjes gebruikt om de marring en hologrammen te maskeren?
Mijn ruitensproeiers zaten in ieder geval verstopt en in moeilijke plekjes zoals de kieren rond het embleem zitten nog poetsmiddelresten (wit).

Ik haal nu een oud topic omhoog, excuses daarvoor, maar ik was vooral benieuwd of je tevreden was over de ozonbehandeling?
Ik heb een auto waarbij ik oude geurtjes e.d wil laten verdwijnen en via groupon kwam ik dus bij dit bedrijf..........
Als ze de auto, naast de ozonbehandeling, ook redelijk goed schoon maken ben ik tevreden voor iets meer als 40 euro.
 
Wauw... Ik heb dit topic nog nooit gelezen en zit 4 pagina´s lang te lachen, te irriteren, te gieren, te huilen, te lachen, etc.

WAUW! Wat een ongelooflijk dik beunhaas-verhaal. Zei ik al WAUW?!

Als ik voor mijzelf mag spreken als leek en hobbyist die wel eens voor andere wat wil betekenen, heb ik de details die ik doe te danken aan het feit dat ik zoveel lul en laat merken dat ik bij elke stap van het detailen wel wat weet je vertellen. Mensen horen dat je weet waar je het over hebt, vinden dit interessant en vragen door om zelf ook te leren. Al snel word dan gevraagd of je hun auto ook wilt doen. Kortom, je geeft een beeld waarbij je laat zien dat je weet wat je doet, daar plezier in hebt en leergierig bent om je kunsten nóg beter te maken.
Als je dan dit beunhaas-verhaal leest, is dit echt weer één van de vele autopoetsbedrijven die rond wil komen en daardoor volledig alle principes van het detailen achter zich laat... JAMMER! Maar gelukkig zijn er nog exclusieve bedrijven én hobbyisten die het nog zeker wél weten en uitvoeren.



Greetz
 
@razz Volgens mij kun je beter zelf je interieur goed reinigen met APC en een ozongenerator bij de Borent huren. Ben je net zoveel kwijt en weet je zeker dat het resultaat wel goed is.
 
Ik haal nu een oud topic omhoog, excuses daarvoor, maar ik was vooral benieuwd of je tevreden was over de ozonbehandeling?
Ik heb een auto waarbij ik oude geurtjes e.d wil laten verdwijnen en via groupon kwam ik dus bij dit bedrijf..........
Als ze de auto, naast de ozonbehandeling, ook redelijk goed schoon maken ben ik tevreden voor iets meer als 40 euro.

Serieus? Je leest net 3 pagina's over hoe dit bedrijf volledig onkundig is en klanten oplicht EN dan kom je nog eens vragen of je er naar toe zou gaan?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx