Heb vorig weekend mijn pa zijn Accord CB3 eens onder handen genomen.
Het is een 2.0 16V SOHC, wel nog zonder injectie.
Aangezien het mijn vader zijn verjaardag was en de Accord al 20 jaar oud was had ik reden genoeg om nog wat te experimenteren!
De laatste jaren heeft hij veel carwashes gezien en werd hij meer gebruikt als 'werkauto'.
Het is een full detail geworden, dat wil zeggen zowel exterieur als interieur kregen een behandeling.
Foto's van de staat vooraf; een beetje een matte schijn vond ik...
Ook vuil en vliegjes hingen er genoeg op
Wat kijken met de juiste lichtinval en je kan direct zien van waar die matte schijn vandaan komt :shock:
Ook het dak en koffer is niet veel beter te noemen
Bijna overal wel een dieper krasje te vinden, wat niemand kan voorkomen en zeker niet na 20 jaar rijden
Ook de trims die van kunststof zijn zagen er redelijk verduurd uit
Met de grofste wapens beginnen! :wink:
Vieze wielen
Uitlaat voor & na
Motor stond er nog redelijk proper bij
Binnenin zou een stofzuiger wel eens van pas kunnen komen
De deur openingen mocht ik zeker niet vergeten
Industriele lijm denk ik, die ik er met niets afkreeg :evil:
Deurgeleiders ontdaan van bruine smurie en netjes nieuw vet aangedaan
De koffer afvoergootjes
Motorruimte achteraf
Ah, daarom rijdt hij al 20 jaar rond!
Na de kleine hoekjes en kantjes uit te kuisen, wielkasten en spleetjes was het tijd om de panelen te wassen! Heb een oude wasmitt gebruikt met Dodo Juice sour power omdat een krasje meer of minder nu geen rol meer speelde
En het afwas water achteraf :shock:
Drogen met de Delirium doek is een echte luxe!
Terug naar binnen gereden om de lak eens van dichterbij te bekijken.
Met een halogeenspot zullen we wel iets zien zeker
:
Swirls, swirls, en nog meer swirls! Een echt swirl paradijs :shock:
En dit was men weapon of choise
De DAP 500 met Monello producten.
50/50 met de witte pad + finale had ik goed resultaat na 1 hit maar sommige krasjes zaten iets dieper en daarom gekozen voor 2 hits Mezzo op orange.
Moet ik nog zeggen welke kant er onbehandeld is?
:
Andere kant na het inwerken van de Mezzo
En zo moet het!
Daarna alle rubbers en trims afgeplakt om vlekken te vermijden
Nog wat reflectieshots van de motorkap
Einde dag 1!
Dag 2 ben ik met het dak begonnen
De reflectie
Jammer genoeg zijn sommige krasjes te diep voor mijn DAP500 zoals deze op de kofferklep. Ik denk dat dit meer werk is voor een rotary...
Maar de rest is toch al ferm opgeknapt hé
Volgende zijn de zijschermen
Reflectie voor
Diepere krasjes
En de reflectie na
De bakken bier achter mij waren al lang leeg, maar toch bleef ik doorwerken
:
Dan na een hele dag polieren het resultaat...
Nog eens afwassen met een klein beetje ontvetter om de restanten en monello stof weg te halen
Mooie beading vormde zich, let wel dit was zonder enige wax!
Daarna met de juiste afspoel techniek behandeld
: en dan krijgt men prachtige sheeting
Nogmaals afdrogen, daarnaast stond mijn trouwe Honda die een paar weken geleden gedaan is
Einde Dag 2
Vervolgens een paar heel belangrijke stappen die niet mogen ontbreken om de lak in deze mooie staat te houden.
Voeden met Poorboys World - Black Hole, dit is een glaze die de lak voedt
Sealen met Wolfgang Deep gloss paint sealant 3.0. :shock: ik verschoot er van hoe goed dit product is! Het maakt de lak super zacht en die glans... NIET NORMAAL!!
Vervolgens nog eens geprobeerd Collinite 915 op de spoiler aan te brengen, maar dit gaf geen meerwaarde vond ik qua zachtheid, glans of beading
En voila zo was de auto volledig gevoed & beschermd!
Dan resten mij enkel nog wat eind foto's.
Ik kan u zeggen da mijn pa heel blij was :mrgreen:
Geef gerust een reactie goed of slecht, dit is nog maar men 2de auto dat ik doe dus kan nog altijd bijleren!
Bedankt voor het kijken
:
Grtz,
JVDE
Het is een 2.0 16V SOHC, wel nog zonder injectie.
Aangezien het mijn vader zijn verjaardag was en de Accord al 20 jaar oud was had ik reden genoeg om nog wat te experimenteren!
De laatste jaren heeft hij veel carwashes gezien en werd hij meer gebruikt als 'werkauto'.
Het is een full detail geworden, dat wil zeggen zowel exterieur als interieur kregen een behandeling.
Foto's van de staat vooraf; een beetje een matte schijn vond ik...
Ook vuil en vliegjes hingen er genoeg op
Wat kijken met de juiste lichtinval en je kan direct zien van waar die matte schijn vandaan komt :shock:
Ook het dak en koffer is niet veel beter te noemen
Bijna overal wel een dieper krasje te vinden, wat niemand kan voorkomen en zeker niet na 20 jaar rijden
Ook de trims die van kunststof zijn zagen er redelijk verduurd uit
Met de grofste wapens beginnen! :wink:
Vieze wielen
Uitlaat voor & na
Motor stond er nog redelijk proper bij
Binnenin zou een stofzuiger wel eens van pas kunnen komen
De deur openingen mocht ik zeker niet vergeten
Industriele lijm denk ik, die ik er met niets afkreeg :evil:
Deurgeleiders ontdaan van bruine smurie en netjes nieuw vet aangedaan
De koffer afvoergootjes
Motorruimte achteraf
Ah, daarom rijdt hij al 20 jaar rond!
Na de kleine hoekjes en kantjes uit te kuisen, wielkasten en spleetjes was het tijd om de panelen te wassen! Heb een oude wasmitt gebruikt met Dodo Juice sour power omdat een krasje meer of minder nu geen rol meer speelde
En het afwas water achteraf :shock:
Drogen met de Delirium doek is een echte luxe!
Terug naar binnen gereden om de lak eens van dichterbij te bekijken.
Met een halogeenspot zullen we wel iets zien zeker
Swirls, swirls, en nog meer swirls! Een echt swirl paradijs :shock:
En dit was men weapon of choise
50/50 met de witte pad + finale had ik goed resultaat na 1 hit maar sommige krasjes zaten iets dieper en daarom gekozen voor 2 hits Mezzo op orange.
Moet ik nog zeggen welke kant er onbehandeld is?
Andere kant na het inwerken van de Mezzo
En zo moet het!
Daarna alle rubbers en trims afgeplakt om vlekken te vermijden
Nog wat reflectieshots van de motorkap
Einde dag 1!
Dag 2 ben ik met het dak begonnen
De reflectie
Jammer genoeg zijn sommige krasjes te diep voor mijn DAP500 zoals deze op de kofferklep. Ik denk dat dit meer werk is voor een rotary...
Maar de rest is toch al ferm opgeknapt hé
Volgende zijn de zijschermen
Reflectie voor
Diepere krasjes
En de reflectie na
De bakken bier achter mij waren al lang leeg, maar toch bleef ik doorwerken
Dan na een hele dag polieren het resultaat...
Nog eens afwassen met een klein beetje ontvetter om de restanten en monello stof weg te halen
Mooie beading vormde zich, let wel dit was zonder enige wax!
Daarna met de juiste afspoel techniek behandeld
Nogmaals afdrogen, daarnaast stond mijn trouwe Honda die een paar weken geleden gedaan is
Einde Dag 2
Vervolgens een paar heel belangrijke stappen die niet mogen ontbreken om de lak in deze mooie staat te houden.
Voeden met Poorboys World - Black Hole, dit is een glaze die de lak voedt
Sealen met Wolfgang Deep gloss paint sealant 3.0. :shock: ik verschoot er van hoe goed dit product is! Het maakt de lak super zacht en die glans... NIET NORMAAL!!
Vervolgens nog eens geprobeerd Collinite 915 op de spoiler aan te brengen, maar dit gaf geen meerwaarde vond ik qua zachtheid, glans of beading
En voila zo was de auto volledig gevoed & beschermd!
Dan resten mij enkel nog wat eind foto's.
Ik kan u zeggen da mijn pa heel blij was :mrgreen:
Geef gerust een reactie goed of slecht, dit is nog maar men 2de auto dat ik doe dus kan nog altijd bijleren!
Bedankt voor het kijken
Grtz,
JVDE