• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Civic 2007 - 1 grote swirl

Erg mooi opgeknapt ja!! Ook interessant wat betreft die heatgun icm plastic. Betekent dat het interieur dan ook van ABS is?

Niet alles, maar een groot deel van het interieur is van ABS, je moet er voorzichtig mee zijn, even testen. Maar dit is echt een heel makkelijk proces om te doen, je brengt namelijk ook meteen het materiaal weer terug in de nieuwe staat. In plaats je het voed met een middeltje.
Net zoals de instap schade, het verdwijnt er voor een groot deel mee, maar andere deel zal je zelf moeten coveren.

 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Zet alvast een brandblusser klaar als je daarmee in het interieur gaat werken...
Voordeel is dan wel dat het weer allemaal mooi zwart is.:p

Je moet uiteraard wel uitkijken wat je doet, maar zo'n föhn word inderdaad heet, maar het is niet zo dat je het materiaal zo heet moet laten worden dat je er bijv. papier mee in de brand kan zetten.

Overigens is de Civic al brandweerauto rood :D
 
De auto staat er weer mooi bij.
Zeer netjes gedaan. Ik ben een groot fan van rode auto's, helemaal als er zo'n glans en reflectie in zit.

Ik zou iedereen toch afraden om het kunstof te verwarmen! (Maar wie ben ik?)

Het werkt leuk, en je ziet het resultaat meteen, maar je droogt het kunstof uit met alle gevolgen van dien.

Voeden is echt 10x beter, zeker op de lange duur.

Zelf weten natuurlijk, maar ik zou die paar 10tjes uit geven en gyeon trim kopen. Zo breng je de kleur ook terug maar om de juiste manier, en je heb meteen een belachelijke standtijd ook.

Want die mooie Civic is die paar tientjes waard!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
De auto staat er weer mooi bij.
Zeer netjes gedaan. Ik ben een groot fan van rode auto's, helemaal als er zo'n glans en reflectie in zit.

Ik zou iedereen toch afraden om het kunstof te verwarmen! (Maar wie ben ik?) !

Bedankt :)

ABS word gevormd door hitte, dus in die zin kan je het zeker verhitte en het weer terug brengen naar de originele kleur.
De maximale gebruikers temperatuur van ABS ligt dan ook op +/-85 graden, zorg dat je hier onder blijft.
Tevens is ABS UV/weersomstandigheden gevoelig en verliest het daardoor zijn sterkte, door het te verhitten(tot maximaal 85 graden) worden de moleculen weer actief en krijgt het product zijn originele eigenschappen terug.

Wel ben ik 100% van mening, dat je het hierna moet voeden en dit ook moet blijven doen. (En dit heb ik uiteraard dan ook gedaan)
 
Zo update,

Weekje op vakantie geweest, net voor de vakantie onder het genot van een gestreste vrouw de auto van binnen gereinigd.
Waarvan heb ik gebruik gemaakt.
*PB APC
*Meg's carpet cleaner
*Meg's Natural shine

Ben niet zo top bezig geweest met foto's maken, maar enkele foto's.

Kofferbak:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.51.jpeg



WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.49 (3).jpeg


Armsteun:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.50.jpeg


WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.32.56.jpeg


voet voor navigatie systeem die al 11 jaar in de auto zat:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.49.jpeg

WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.49 (1).jpeg

WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.49 (2).jpeg


Middenconsole:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.50 (2).jpeg

WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.49 (4).jpeg

Helaas geen betere foto
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.19 (6).jpeg


Gordel houders:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.19 (2).jpeg

WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.19 (3).jpeg


Achterbank:
WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.51 (1).jpeg

WhatsApp Image 2017-08-21 at 10.22.19.jpeg


Voor de rest helaas geen foto's meer, maar elk hoekje is geraakt/schoongemaakt. Vlekken uit het plafond gekregen van ik gok Cola (deze zat namelijk ook op de B-Stijl) al met al een prima resultaat, nog enkele krasjes wegwerken, en ik wil mijn teller unit + omliggende delen polijsten omdat deze krassen hebben van schoonmaken met ?schuursponsje?

Verder nog een nieuwe matten set bestellen. En ik moet toch zeggen dat ik niet overal even perfect de lak heb geraakt aan de buitenkant, dus dit zal in de loop van de aankomende tijd gebeuren en dan tevens dan ook de Nanolex Hybrid Wax testen!

Maar we krijgen een nieuwe keuken, dus zal voorlopig in de schaarse uurtjes moeten gebeuren.