• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Dax

Jaime

Detailing trainee
15 mrt 2014
22
45
Ede
Hierbij een klein verslagje van het poetsen van mijn dax.
2 jaar geleden helemaal van 0 opgebouwd naar mijn smaak en sinds dien eigenlijk nooit meer fatsoenlijk gepoetst.
Helaas heb ik geen foto van het begin maar hij zat vol krassen, swirls en natuurlijk vuil!

Ik ben donderdag avond begonnen met het wassen zodat hij 2 dagen de tijd had om lekker uit te drogen.

Vanmorgen begonnen met het polijsten.
Als eerst moest alles gekleid worden, ook het chrome!
Daarna begonnen met Monello Mezzo met een oranje pad, toen de gele pad met finalle en als laatst de groene pad met PB blackholen.
Daarna het chrome behandeld met Belgom chroom en als laatst alle gecoate onderdelen in de wax gezet dodo juice.
De velgen heb ik nog behandeld met pasta voor velgen.

Hier wat foto;s van het resultaat, graag commentaar ook negatief!
154ixxv.jpg

igmhc0.jpg

21erf2p.jpg


vxl1t0.jpg
 
Ziet er weer leuk uit,

Welke polijstpads heb jij? ook de monello pads?
Dan zou ik mezzo op geel hebben gedaan, en final op wit en erna blackhole op zwart/rood.

Waarom? De gele pad heeft een hogere cutting factor dan oranje, en de groene pad heeft een cutting factor waardoor je misschien weer krassen of iets kun krijgen op je strak gepolijste ondergrond.
 
Gaaf! En da's een echte! Wel zonde van die Falcons, maar da's mijn mening. Verder een mooi ding man, blokje is ook heerlijk! (Een echte Nice?)
 
Svenn21;n398701 zei:
Ziet er weer leuk uit,

Welke polijstpads heb jij? ook de monello pads?
Dan zou ik mezzo op geel hebben gedaan, en final op wit en erna blackhole op zwart/rood.

Waarom? De gele pad heeft een hogere cutting factor dan oranje, en de groene pad heeft een cutting factor waardoor je misschien weer krassen of iets kun krijgen op je strak gepolijste ondergrond.
Heb het als set gekocht toen der tijd heb een groene, witte en gele monello pads.
 
Otto;n398794 zei:
Gaaf! En da's een echte! Wel zonde van die Falcons, maar da's mijn mening. Verder een mooi ding man, blokje is ook heerlijk! (Een echte Nice?)
Ja een echte verbouwde honda nice blok 146cc tjr tuning parts
 
keesie75;n398940 zei:
Ziet er best netjes uit zo.
Geen gezeur met je kentekenplaat?
1 keer aangehouden met de platen omdat ik 27km/h te hard ree maar over de plaat zijden ze niets.