• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

houdbaarheid Gyeon Mohs

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
De titel zegt het al, ik vraag me af hoe lang Gyeon Mohs houdbaar is in het flesje? Ik zou dit jaar twee auto's willen behandelen maar wel met vier tot zes maanden ertussen. Zou ik dan een flesje van 100ml kopen, de ene auto behandelen en zes maanden later de andere? Gaat Mohs nog altijd even goed te verwerken zijn en dezelfde kwaliteit coating geven?
 
Na gebruik de randen goed schoonmaken ivm het kristalliseren. Desnoods een stukje tape erom draaien om zoveel mogelijk lucht buiten te houden.

Ik kreeg dit mailtje van Gyeon na het vragen in welke conditie het beste is om te bewaren.

Dear Jefferey,

the optimal temperature of storage is between 15 and 25’C for all products.
They should be stored in stable conditions, without rapid changes of temperature or humidity, rather in a dark place.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en RoyR
@350Z
Ik had gevraagd hoe coatings het beste te bewaren, dus niet specifiek geopend of ongeopend.
Ik denk dat het in het algemeen voor alle coatings is, zoals ik begrijp (Rim, Cancoat, Mohs etc) ook nieuwe en geopende verpakkingen.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik heb nog een flesje met een restje MOHS van 2015 gevonden! Het product is nog vloeibaar dus ik denk nog bruikbaar. Zit in de originele verpakking, in de doos dus beschermd tegen licht. Het flesje is goed dicht maar de schroefdop gaat er nog redelijk gemakkelijk af. Ik probeer het in de lente eens uit op mijn bestelwagentje en zal mijn bevindingen hier posten dan.
 
enkele maanden is zeker geen probleem.
Juist opletten met die 'kristallen' die op de rand zitten.
Het pipetje kan je echter maar 1x gebruiken dacht ik (ik gebruik dat niet)
 
De door mij 2 jaar geleden voor het eerst gebruikte Gyeon Rim is nog steeds goed. 2 weken geleden nog gebruikt en identieke verwerking als 2 jaar geleden.
In een verwarmde schuur in het donker.
 
Ik heb nog een flesje met een restje MOHS van 2015 gevonden! Het product is nog vloeibaar dus ik denk nog bruikbaar. Zit in de originele verpakking, in de doos dus beschermd tegen licht. Het flesje is goed dicht maar de schroefdop gaat er nog redelijk gemakkelijk af. Ik probeer het in de lente eens uit op mijn bestelwagentje en zal mijn bevindingen hier posten dan.
ff uit het stof halen...
Wat waren uiteindelijk je bevindingen?
 
Er leek geen verschil te zijn in de verwerking en ook de bescherming leek dik in orde. Ik heb het bestelbusje maanden later verkocht dus de standtijd heb ik neit meer kunnen nakijken. Maar volgens mij is MOHS dus wel vrij lang houdbaar indien goed gesloten en beschermd tegen licht en temepratuurschommelingen.
 
Wil hier ook effe op in pikken
Als ik nu geyon mohs of geyon syncro aankoop . ik laat deze in verpakking ,kan ik deze dan gebruiken om in het voorjaar 2022 op de auto aan te brengen.
Ook wel in donkere ruimte in kast op kamertemp stockeren of beter in koelkast bewaren ?
gr