• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid klei / Hoe te bewaren?

Ik gebruik even deze topic voor mijn vraag.

Hoeveel klei gebruik je eigenlijk om een auto te kleien ? Ik heb een kleikit van Meguiars waarin 2 x 50 gr klei zit. Ik neem aan dat je deze 50 gr gebruik voor een kleibeurt ?

En na gebruik van een stuk klei doe je dit dan weg of is het herbruikbaar ? Het lijkt mij weggooien omdat er vuil in zit.

mvg,
Peter
 
Afhankelijk van de vervuiling van je auto. Mijn auto kan ik met een 50gr. stuk makkelijk 2x helemaal doen.
 
met die 50 gram kan je in de meeste gevallen inderdaad 2 keer doen.

tip: bewaar je gebruikte klei voor b.v. je velgen.
 
2 keer?? Je kan er echt langer mee doen! Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de vervuiling op de lak. Maar ik heb pas 1 keer meegemaakt dat ik slechts 2 maal met een stuk klei heb kunnen doen.
 
stimpy68 zei:
2 keer?? Je kan er echt langer mee doen! Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de vervuiling op de lak. Maar ik heb pas 1 keer meegemaakt dat ik slechts 2 maal met een stuk klei heb kunnen doen.
Ik klei pas een paar maanden. Dus onze auto's waren nog nooit gedaan. Bij de eerste keer zal natuurlijk iets meer vervuiling verwijderd worden.
 
jeffrey rallye zei:
zet het hier maar even neer! :schaam

als de klei langzaam afbrokelt is de klei dan op ofzo of niet?
Zoals je in het topic kan lezen is de klei onbeperkt houdbaar. Hij is "op" als hij vuil is.
Je zegt dat hij begint te brokkelen. Welk merk klei is het en welk glijmiddel heb je gebruikt om te kleien?
 
Normaal gesproken gebeurd dat niet als je gewoon de detailer spray gebruikt. Klei gaat brokkelen als je bijvoorbeeld een mengsel van water en shampoo gebruikt. Als je echt niets anders gebruikt hebt dan Mist & Wipe en geen rare dingen gedaan hebt met de klei (hoa vaak is deze gebruikt?). Dan zou ik toch even contact opnemen met Meguiar's.
 
jeffrey rallye zei:
van meg de klei en het Quik Detailer: Mist and Wipe
Die heb ik ook. Inmiddels 2 auto's helemaal mee gedaan zonder problemen.
Ik moet je het antwoord schuldig blijven.:|
 
met die klei heb ik al wel paar auto's mee gedaan.. ;)
hoeveel weet ik niet.. :auw :schaam
maar ik heb er geen shampo bij gebruikt of wat dan ook!!
 
ik zal het eens is goed bekijken.. ;)
foto zal even kijken..
maja zo foto dan moet ik toch wel min of meer aan het werk zijn met de klei..
 
wanneer brokkelt hij?
Als je aan het clayen bent? of voordat je begon?

Soms, als ik aan het clayen ben, lijkt het ook alsof hij wat begint te brokkelen. Maar als ik mijn klei dan even goed kneed, is het wel weer in orde.
Ik gebruik (voorlopig) ook de clay van meg's...
 
inderdaad, dat heb ik ook soms voor. Even opnieuw goed kneden en dan is het bij mij weer opgelost voor een tijdje :)

Dat is de reden waarom ik volgende keer geen clay van meg's meer ga kopen, maar van een ander merk. In de hoop dat die wat fatsoenlijker is :D