• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheidsdatum Poorboys World

7ccfdf4df2ca082bdfeef817a5172e6e.jpg
e76cdbe9c0389a2e59841a33ba174f72.jpg
abf733bcd1fb0d6340c17f71e92ec425.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Piotr
Zijn dat niet de verkoopdata ?
Zelf geen idee heb ze destijds voor 2016/2017 gekocht en toen stond er nog niks onder,
weet wel dat bij, niet-schommelende-tempraturen, ze heul heul heul lang goed blijven ( sommige wel 8+ jaren )
 
De bovenste twee flessen zijn net nieuw gekocht, de onderste een paar maanden geleden. Dus de verkoopdatum kan het niet zijn. De productiedatum lijkt me ook sterk aangezien het best gangbare producten zijn. Het lijkt mij de houdbaarheidsdatum te zijn, want waar vind ik die anders op de fles?
 
Erg grote kans dat dit productiedatum en batchnummer is. Tenminste bij DJ is dit wel zo. Houdbaarheid van dit soort producten is erg lang mits donker en bij kamertemperatuur bewaard.
 
Nope, is productiedatum. Deze producten worden in grote aantallen geproduceerd. Niets mis met de producten, die kunnen best wat jaartjes mee.
 
Er lijkt inderdaad niets mis met de producten, maar toen ik het stickertje zag vroeg ik me wel af of er überhaupt een houdbaarheidsdatum op zit en wat dan de datum is onderop de fles. Productiedatum en batchnummer klinkt aannemelijk, al had ik niet verwacht dat flessen die 1,5/2 jaar geleden zijn geproduceerd nu pas bij de klant terechtkomen.

Ik bewaar de flessen rechtop, op kamertemperatuur en in een doorzichtige box. Dat lijkt dus allemaal goed.
 
Wanneer er veel vraag is zul je vanzelfsprekend "verser" product krijgen, doordat er meer geproduceerd moet worden. En is het even wat rustiger, dan blijft het staan. Ik weet niet hoe ze in de fabriek van PB werken, maar ik denk dat ze voor de meeste producten de zelfde productielijn gebruiken. Alleen met andere grondstoffen natuurlijk. Dus als ze met product A bezig zijn, moet product B wachten. Ondertussen verouderd product A en daardoor kan je oudere flessen krijgen.

Ik heb nog een fles van juli 2014 te staan, werkt nog perfect. Heeft zelfs al die jaren in de garage gestaan, dus van -10 tot +35 graden.
 
Na 8 jaar was de fles Blackhole van Poorboys helemaal geschift.
Paar keer schudden, aanbrengen, en voila: werkt als nieuw