• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Hout) lakwerk polijsten. Kan het? Ja, het kan! Foto's

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Een klant van mij is timmerman en heeft voor zijn klant een kast in elkaar getimmerd.

Deze is overgespoten met autolak. Mijn klant was nog niet helemaal tevreden met het resultaat en vroeg mij om een oplossing.

Ik heb hem diverse produkten meegegeven zoals Poorboys World SSR1 en SSR2, Poorboys World White diamond, diverse LC pads, de Festool rotary en de DAP.

De panelen zijn 3 keer overgespoten en tussen alle spuitbeurten door licht (machinaal) opgeschuurd met fijn waterproof schuurpapier.

Als allerlaatste stap is er handmatig licht geschuurd met korrel 1000.

Hier onder wat foto's.

Dit paneel is nog niet behandeld.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het rechterpaneel is al wel behandeld.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

50/50. 2 hits met een oranje LC pad op de rotary.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Er zitten nog wat schuurkrassen waardoor mijn klant nog niet helemaal tevreden is. Hij gaat opnieuw de panelen schuren met een nog fijnere schuurkorrel, 1500 en 2000.
 
Snap de autolak ten eerste niet helemaal ( wellicht kan iemand mij dit uitleggen.
Ten 2e vind ik het eindigen met korreltje 1000 wel minimaal als je een retestrak resultaat wilt bereiken zoals aangegeven.
Ben er dan ook van overtuigd dat de korrel 2000 ( nog beter had een abralon 4000 geweest ;) ) de klant meer tevreden gaat stellen.

Vind het hoe dan ook wel een zeer interessante topic omdat ik een chinese kast heb die gepolitoerd is en naar mijn mening wel een beurtje kan gebruiken. ( en die wil ik eingelijk niet gaan schuren, zat aan prof.polish te denken )
 
Ik heb mijn klant ook geadviseerd nog veel fijner te gaan schuren. Festool verkoopt bijvoorbeeld schuurschijven tot korrel 4000 8-())


Mijn klant heeft de panelen laten spuiten met autolak omdat een veel mooiere afwerking geeft dan aflakken met een kwast en/of roller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk. Er werd ook ooit eens geopperd om autolak te gebruiken voor de detailkast van de Dibbuz-shop.
Heeft je klant trouwens je Festool gesloopt?
 
Hopelijk ruk ik het topic niet teveel uit zijn verband, maar waarom autolak ?
De wijze van opbrengen kan ik mij goed in vinden !
 
@ soepergrover,

Nee, de klant heeft niet de Festool gesloopt, als er eentje zuinig is op zijn gereedschap, dan is het de klant wel, hij gebruikt alleen maar Festool.

Waarschijnlijk heb ik de rotary het laatste zetje gegeven richting z'n overlijden ... :confused:
Blijkbaar ben ik er toch te lang mee doorgegaan, terwijl de machine 'signalen' afgaf kapot te gaan zoals ratelen, heet worden enz.

@ mk-us,

Autolak is veel duurzamer en harder dan de gemiddelde huis, tuin en keuken verf. Uiteraard zijn er ook goede merken zoals Wijzonol, Sikkens enz.
 
@ ThaBird,

Zoals eerder gezegd, alles kan kapot gaan, dus ook een Festool. :ja

Ik heb geen idee hoe de machine kapot gegaan is. Zo vaak en intensief gebruik ik em niet :weetniet

Maar goed, de machine is al onderweg naar de reparatieafdeling. Ik zal t.z.t. wel laten weten wat er aan de hand was ermee.
 
als je dan toch met autolak bezig bent,waarom dan niet met blank hoogglans aflakken :-" en met gewone verf lukt dit ook prima hoor, hoogglans aflakken,goed uit laten harden 10 dagen,met 1000 beginnen,2 of 2500,3000 eindigen,orange LC met Monello,M80 met light green,maar wel met een rotary,anders gaat dit niet lukken
 
Even een kick omhoog.

Mijn klant wil de platen licht opschuren met Abralon schuurschijven K2000.

Nu vraag ik me af om deze op de rotary of met de DAP of Rotex te gebruiken?

Adviezen aub. :ja
 
Maakt vrij weinig uit denk ik, allebei excentrisch en je gebruikt toch niet de hoogste stand dus wattage is niet zo'n punt. Een rotex zal wel beter liggen op die deur denk ik.
 
Eerst met de machine gaan schuren en straks weer polijsten?
Is dat niet hetzelfde als vloeken in de kerk:D