Ik zie vaak in de show-offs de mooiste 50/50 shots voorbij komen.
Een tijdje geleden vertelde Dennis dat dit niet goed kan zijn omdat in sommige gevallen je de afgeplakte streep kan blijven zien.
Wat men vaak doet is een streep tape maken over de lak en dan 1 kant ervan gaat polijsten. Wees er duidelijk van bewust dat je dus een diepteverschil gaat maken aangezien het gepolijste deel glad is.
Leuk om te zien, maar het kan soms onder een bepaalde hoek blijfbaar zichtbaar zijn.
Ik heb een (overdreven) tekening gemaakt hoe het er ongeveer uit ziet bij het afplakken.
Stap 1:
afplakken voor een 50/50
Stap 2:
Men gaat polijsten, hierdoor schuur je als het ware de lak weer glad.
Stap 3:
Men haalt de tape weg en gaat verder met polijsten. Hoogteverschil krijg je dan.
Wil je nou een veilige 50/50 maken, doe dan het volgende:
neem de motorkap en het zijscherm. Plak het zijscherm af met voldoende tape of zoals ik heb gedaan, met schildersfolie, verkrijgbaar bij de betere dhz zaak.
Zet de motorkap open. Dit is ook verstandig als bijvoorbeeld de motorkap lager ligt dan de zijschermen (of andersom). Zo kun je geen gevoelige randjes van het scherm raken met kans op lakbeschadigingen aangezien randjes meestal dun zijn gespoten.
Dit kan bijvoorbeeld met een blokje hout of iets dergelijks. Ik heb in het blok hout een groef gezaagd. Deze kun je gebruiken voor de kofferbakdeksel, hieraan zit meestal een beugel wat in het slot valt. Door het blok met gleuf om de beugel te zetten, valt deze niet om als je er per ongeluk tegen aan stoot.
Voor een mooie 50/50 hoe je niet als een dolle te gaan polijsten. Gewoon na een testspot je combinatie gaan gebruiken die je voor de rest van de lak ook gaat gebruiken.
Als je klaar bent met de polijstsessie en je bent tevreden, dan kun je kijken voor een 50/50
Ik kan iedereen van harte aanraden veilige 50/50's te maken. 9 keer gaat het goed, de 10de keer kun je het schip ingaan en zit je met rare strepen op de lak, iets wat je niet wilt....
Een tijdje geleden vertelde Dennis dat dit niet goed kan zijn omdat in sommige gevallen je de afgeplakte streep kan blijven zien.
Wat men vaak doet is een streep tape maken over de lak en dan 1 kant ervan gaat polijsten. Wees er duidelijk van bewust dat je dus een diepteverschil gaat maken aangezien het gepolijste deel glad is.
Leuk om te zien, maar het kan soms onder een bepaalde hoek blijfbaar zichtbaar zijn.
Ik heb een (overdreven) tekening gemaakt hoe het er ongeveer uit ziet bij het afplakken.
Stap 1:
afplakken voor een 50/50
Stap 2:
Men gaat polijsten, hierdoor schuur je als het ware de lak weer glad.
Stap 3:
Men haalt de tape weg en gaat verder met polijsten. Hoogteverschil krijg je dan.
Wil je nou een veilige 50/50 maken, doe dan het volgende:
neem de motorkap en het zijscherm. Plak het zijscherm af met voldoende tape of zoals ik heb gedaan, met schildersfolie, verkrijgbaar bij de betere dhz zaak.
Zet de motorkap open. Dit is ook verstandig als bijvoorbeeld de motorkap lager ligt dan de zijschermen (of andersom). Zo kun je geen gevoelige randjes van het scherm raken met kans op lakbeschadigingen aangezien randjes meestal dun zijn gespoten.
Dit kan bijvoorbeeld met een blokje hout of iets dergelijks. Ik heb in het blok hout een groef gezaagd. Deze kun je gebruiken voor de kofferbakdeksel, hieraan zit meestal een beugel wat in het slot valt. Door het blok met gleuf om de beugel te zetten, valt deze niet om als je er per ongeluk tegen aan stoot.
Voor een mooie 50/50 hoe je niet als een dolle te gaan polijsten. Gewoon na een testspot je combinatie gaan gebruiken die je voor de rest van de lak ook gaat gebruiken.
Als je klaar bent met de polijstsessie en je bent tevreden, dan kun je kijken voor een 50/50
Ik kan iedereen van harte aanraden veilige 50/50's te maken. 9 keer gaat het goed, de 10de keer kun je het schip ingaan en zit je met rare strepen op de lak, iets wat je niet wilt....