• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How-To: Koolborsteltjes vervangen DAP500!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Zo ik heb mij daar net even nuttig gemaakt, met het uitzoeken waar de "Koolborsteltjes" zaten naar aanleiding van de vragen hier op het forum.

Men neme de DAP500:

1 Punt tangetje.
1 schroevendraaier.

Zo ben ik als eerste begonnen met het los draaien van de achterkant, deze zit met 1 kruiskop schroefje vast.
Vervolgens zie je dit voor je:

Daarna als je verder kijkt, zie je dus de koolborsteltjes zitten (boven op èn onder op)!

Met het punttangetje, haal je het metalen zilveren lipje aan de kant die de "koolborstel" Naar beneden duwt.

En je trekt er het messingkleurige lipje mee af (dit zit vrij stevig geklemt)

Daarna verwijder je zo je koolborsteltje.

Wat resulteerd, in een vrij leeg gat.

Vervolgens alles in omgekeerde volgorde heel de boel weer terug monteren en je bent klaar!

Jeroen,-
 
Nee ze verslijten niet snel.
Als ik kijk naar de slijptollen bij ons op het werk die (gemiddeld gezien) veel meer worden gebruikt dan de DAP dan kan dat zo een paar jaar duren.
Tegen die tijd ben je de bijgeleverde koolborsteltjes al lang weer kwijt :lol

Neemt niet weg dat ik het een prima service van carclean vind deze erbij te doen want dit is toch wel het onderdeel wat het snelste slijt bij normaal gebruik.
Daarna misschien de toerenregeling of aan en uit knop.
 
Misschien toch wel handig om even te vermelden dat hij niet aangesloten moet zijn op het lichtnet :) soms heb je van die kneuzen :lol
 
mwah, ik denk het altijd wel beter te weten en laat meestal overal de stekker inderdaad in. Met als gevolg dat ik al ontelbare keren 230 op me donder heb gehad. Helaas ook al een keer kennis met 380 gemaakt en dat doet helemaal pijn.
 
madtraxx zei:
mwah, ik denk het altijd wel beter te weten en laat meestal overal de stekker inderdaad in. Met als gevolg dat ik al ontelbare keren 230 op me donder heb gehad. Helaas ook al een keer kennis met 380 gemaakt en dat doet helemaal pijn.

:-d :lol rofl rofl rofl
Hard leers?
 
Paultjuh zei:
Nee ze verslijten niet snel.
Als ik kijk naar de slijptollen bij ons op het werk die (gemiddeld gezien) veel meer worden gebruikt dan de DAP dan kan dat zo een paar jaar duren.
Tegen die tijd ben je de bijgeleverde koolborsteltjes al lang weer kwijt :lol

Neemt niet weg dat ik het een prima service van Carclean.com vind deze erbij te doen want dit is toch wel het onderdeel wat het snelste slijt bij normaal gebruik.
Daarna misschien de toerenregeling of aan en uit knop.
Je kunt beter een machine de hele dag aan laten staan dan op 1 dag 20 keer deze aan en uit te zetten.

Daar slijten ze het meest van!
 
ja dat zou fijn zijn inderdaad.
zit nu met het probleem dat de mijn zijn versleten
en ik wil het ook gaan doen maar zonder fotos snap ik er vrij weinig van

dan zou ik het eventueel wel aan willen vullen met extra info en fotos

zodat het nog duidelijker word en makkelijker vor de volgende