• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij grote bestelling/goede manier van aanpak?

luckymentrix

Detailing trainee
20 mei 2011
9
47
Dag allen,

Zal mij eerst voorstellen: Ik ben Lucky en ik heb een fiat stilo uit 2007.
De stilo is Met. Zwart. Hier een foto'tje
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na informatie te hebben gewonnen van een forumlid overal een beetje gelezen te hebben en dat stappenplan door te lezen ben ik van plan het volgende aan te schaffen:

- Kleimiddel - Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
- Polijstmiddel - monello raffini mezzo (Zit in dap900 pakket)
- Polijstmiddel - monello raffini finale (Zit in dap900 pakket)
- Glaze - poorboy world - black hole
- Wax (carnauba) - poorboy world - natty's paste wax blue


Pads:

- monello orage (Zit in dap900 pakket)
- monello white(Zit in dap900 pakket)
- monello black(Zit in dap900 pakket)
- monello concorso
- monello red

Machine;
Dap900

extra:
Glass Master Pro - Glass Master Pro - Glass and Surface Cleaner kit
3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
3x Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

In totaal dus 350 euro vandaar dat ik liever eerst even overleg met jullie of dit goed is!

Mij is verteld/ ik heb gelezen het op de volgende manier te doen:

- Auto afspoelen
- auto wassen(2 emmer systeem)
- auto afnemen met drying towel
- Gelijk na het droogmaken auto kleien
- hierna weer even wassen met middel
- auto afnemen met drying towel
- daarna de auto goed drogen, (Hoelang??)
- plastic ( zwarte delen) afplakken met 3m tape
- poetsen met mezzo en oranje pad
- poetsen met mezzo en witte pad
- poetsen met finale en zwarte pad
- poetsen met glaze (black hole) en de rode pad
- auto in wax zetten met natty's paste wax blue met poetsdoekjes
- Genieten van het resultaat en zeer trots zijn

Nu heb ik nog een paar vragen:

Is dit een goede setup?
Hoelang moet de auto drogen nadat ik hem heb gewassen en doorgemaakt heb voordat ik kan beginnen met kleien.
Als ik de zwarte pad eerst met de finale gebruik, hoe kan ik hem dan weer gebruiken met de black hole? Kan ik deze dan ff onder de kraan doen of moet ik meerdere zwarte pads hebben?
Moet ik naar elke poetsbeurt de auto afnemen met de deluxe mega towel? of kan ik er na elke beurt zo overheen.

Alvast bedankt voor jullie hulp! Dan maar is kijken of ik mijn swirls eruit kan krijgen!

Thxx lucky!
 
Na wassen gewoon afspoelen met tuinslang en gan kleien ( hoeft dus niet te drogen ).
Dan 'kleibende' er af wassen en dan drogen.
Eerst een testspot ipv meteen de oranje en mezzo ( wellicht is wit met mezzo al afdoende )
Wellicht een extra pad ( bv een rode, heeft ook geen cuttingfactor ) of onder de kraan met dreft de pad goed uitwassen, droogdraaien op de DAP en klaar
Je bedoelt na elke polijststap met de dmt ?
 
mk-us zei:
Eerst een testspot ipv meteen de oranje en mezzo ( wellicht is wit met mezzo al afdoende )
Je bedoelt na elke polijststap met de dmt ?


Hoe kun je zien welke beter is dan? Twee testpots doen? Eén met oranje en wit en één met alleen wit?

en ik bedoelde idd of ik na elke poetsstap de auto moet afnemen met dmt.
Zal de rode er dan nog bij bestellen. is makkelijker met poetsen dan denk ik.
Maak jij als de auto klaar is elke pad schoon met dreft of gooi je ze in de doos en gebruikt de pads dan weer met dezelfde middelen.

Thx for fast reply!
 
luckymentrix zei:
extra:
Glass Master Pro - Glass Master Pro - Glass and Surface Cleaner kit
3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

1 microfiber doek maar voor al die stappen?? Denk dat je er daar wel wat meer van kan gebruiken.... Je hebt er nooit genoeg van! :grinning:
 
Maak jij als de auto klaar is elke pad schoon met dreft of gooi je ze in de doos en gebruikt de pads dan weer met dezelfde middelen.

Ik zou altijd de pads schoonmaken en laten drogen voor je ze opbergt. Ingedroogde polijstmiddelen zijn volgens mij niet zo goed voor je lak.

Enne 'poetsen' :no => POLIJSTEN :ja
 
ik zou de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel vervangen door de Delirium. Ik heb ze beide en de Delirium is echt beter. De Delirium kan echter wel afgeven de eerste keer. Dus was de doek apart alvorens te gebruiken e/o te wassen met andere spullen.

Ik mis nog wat dingetjes: iets voor de velgen (Poorboys S&R en IronX), banden, trims, welke shampoo en APC. Wat heel handig is, zijn de samples van Poorboys. Op deze manier kun je producten uitproberen, zonder meteen de grote verpakking aan te schaffen. Bijv. Sample Kit 2 of Sample Kit 6

Mooie wagen trouwens! en zal alleen maar mooier worden!
 
Grappig, ik sta op het punt om een soortgelijke bestelling te plaatsen.

Wat me opvalt is dat je de 39 x 39 doeken wil kopen, Waarom niet de 40 x 60 ?
 
Binnenkort ook nog wat bestellen, ik heb de PB DMT er ook weer op staan. Ik heb nu de 39 x 39 en vind die al fijn werken. De Ka is niet zo groot natuurlijk. :D
Er komen er ook een paar bij van 40 x 68. Kijken of die beter werken. En er komt ook nog een Delirium bij. (En nog meer natuurlijk..)
Mooie Stilo trouwens en die ironX :)^
 
luckymentrix zei:
Hoe kun je zien welke beter is dan? Twee testpots doen? Eén met oranje en wit en één met alleen wit?

en ik bedoelde idd of ik na elke poetsstap de auto moet afnemen met dmt.
Zal de rode er dan nog bij bestellen. is makkelijker met poetsen dan denk ik.
Maak jij als de auto klaar is elke pad schoon met dreft of gooi je ze in de doos en gebruikt de pads dan weer met dezelfde middelen.

Thx for fast reply!
1 testspot: eerst de lichte variant ( wit ), afnemen en kijken of je resultaat hebt geboekt. Zo nee dan stapje zwaarder gaan
Na elke sessie ( dus combinatie pad en middel ) neem ik het deel af en dan naar volgende deel
Pads / doeken etcetcaltijd schoonmaken na gebruik .... anders kan je weer nieuwe bestellen
De extra pad is wijs besluit
39x39 vs 40x68: hebt weer extra stukje om te gebruiken cq dubbel te vouwen ( en dus ietsie groter ), maakt verders niet heel veel uit
 
Zirx zei:
Ik zou altijd de pads schoonmaken en laten drogen voor je ze opbergt. Ingedroogde polijstmiddelen zijn volgens mij niet zo goed voor je lak
Ga ik doen!

A90 zei:
Grappig, ik sta op het punt om een soortgelijke bestelling te plaatsen.
Wat me opvalt is dat je de 39 x 39 doeken wil kopen, Waarom niet de 40 x 60 ?
Wist ik zelf ook niet, die extra cm'ers is toch altijd handig. heb bestelling gewijzigd naar de 40x60!
(voor dit zulke dingen precies de reden waarom ik eerst een topic heb geopend, Thx!)


mk-us zei:
1 testspot: eerst de lichte variant ( wit ), afnemen en kijken of je resultaat hebt geboekt. Zo nee dan stapje zwaarder gaan
Na elke sessie ( dus combinatie pad en middel ) neem ik het deel af en dan naar volgende deel
Pads / doeken etcetcaltijd schoonmaken na gebruik .... anders kan je weer nieuwe bestellen
De extra pad is wijs besluit
39x39 vs 40x68: hebt weer extra stukje om te gebruiken cq dubbel te vouwen ( en dus ietsie groter ), maakt verders niet heel veel uit
Oke zal het op die manier doen! Denk wel dat ik op de manier zoals in mijn startbericht moet doen aangezien ik flinke swirls heb van het goedkopere poetsmiddel die ik nu gebruik/slecht opbrengmateriaal.
Maar als je de hele auto doet moet je het andersom doen denk ik? Eerst grofste pad en dan naar de lichtere versie(s)? aangezien je met testspot van licht naar zwaar gaat. of moet je nadat je eerst getest heb met wit daarna testen met iets grover en dan nog een x wit? of dan alleen de grovere versie


Koning Winter zei:
ik zou de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel vervangen door de Delirium. Ik heb ze beide en de Delirium is echt beter. De Delirium kan echter wel afgeven de eerste keer. Dus was de doek apart alvorens te gebruiken e/o te wassen met andere spullen.

Ik mis nog wat dingetjes: iets voor de velgen (Poorboys S&R en IronX), banden, trims, welke shampoo en APC. Wat heel handig is, zijn de samples van Poorboys. Op deze manier kun je producten uitproberen, zonder meteen de grote verpakking aan te schaffen. Bijv. Sample Kit 2 of Sample Kit 6

Mooie wagen trouwens! en zal alleen maar mooier worden!
Na beide is te hebben vergeleken en op het forum rondgekeken heb zag ik dat de meesten nu hun wwdt gebruiken voor de velgen en de delirium voor de rest dus maar ff omgewisseld. Heb nu de delirium.
Voor de velgen had ik niks. was eerst van plan dit ook niet te doen maar toch maar de spray en rinse van poorboy toegevoegd. Voor de banden en trims heb ik al een middel die me altijd nog goed bevalt dus die heb ik verder niet nodig.


Volgens mij heb ik nu alles en kan ik de bestelling plaatsen :p. zondag dus poetsen (H)
 
Hallo,
Ook ff reageren op jouw topic en de andere ook een beetje:
Kleisetje van mothers:zeker nemen,wel de lube verdubbelen door in 2 te delen en evenveel kalkvrij water toe te voegen(strijkwater) anders kom je er niet mee toe voor 1 auto,de kleiblokjes in 2 knippen ,is nog groot genoeg,en als er 1 valt= vuilbak!!
Als je de auto gedaan hebt zal je merken dat je dus nagenoeg geen lube meer over hebt en er geen 2e mee kan doen,gelijk een concentraatje bijkopen als je er nog wilt gaan kleien :-b .
Dappen:idd eerst de groffe gebruiken (als het nodig is tenminste) en na deze stap afwerken met de fijne versie(finale).
Als je dus eerst met de groffere hebt gepolijst ,moet je er dus NOG eens over met de fijnere =dus 2 keer zoveel werk
Natuurlijk hoef je niet heel de wagen te doen met die groffe combinatie en zijn er misschien wel stukken die met het fijnere polijstmiddel al goed zijn(hangt dus af waarin de staat van de lak zich bevindt,bvb onderkant deuren onder de stootrand)
Doeken:heb net gelezen in andere topics:minstens 6 doeken nodig!!(er valt er wel eens eentje en dan kan je die al in de was doen)
Velgen:beschermen kan je ook doen met de jet seal van CG's .Deze kan je ook gebruiken op je lak,in deze volgorde:
1 : wassen
2 : kleien
3 : polijsten
4 : glaze(bvb black hole),moet zeker niet ,er zijn voor dit produkt (de black hole)voor- en tegenstanders ivm nut ja of nee.
5 : jet seal
6 : wax (best een carnuba wax)(niet bvb de vloeibare fx synwax van mothers omdat daar oplosmiddelen in zitten en dan doe je het vorige werk allemaal teniet)
Maar kan ook veel minder intensief en oogt ook zeer goed:
1 : wassen
2 : kleien
3 : polijsten
4 : wax(carnuba)
Bij de eerste versie is je lak wel beter beschermt en zijn de eventuele krasjes opgevuld met black hole.
MVG Danny en succes met het detailen.
ps :heb je al een goede velgenborstel? de ez -velgenborstel is top!!
 
Nou na gisteren 12 uur(8-())) lang met de auto bezig te zijn geweest zijn de foto's onderaan het resultaat geworden!


Ik heb het op de manier gedaan zoals het in mijn eerste bericht beschreven staat + alle rubbers daarna nog langsgelopen met 'donkermaakspul'

Fotos :)^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]foto's aangepast naar hyperlinks, max formaat op dit forum is 1024 x768[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze dan de nieuwe foto's op goede formaat :p.
Zijn er ma 3 maar is de glans goed op te zien.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Goedemorgen allen,

Na 2 jaar mijn auto op de manier in de quote hieronder te hebben gepoetst vraag ik mij af of dit nog steeds de goede manier is en of er verbeteringen zijn?

Momenteel doe ik het zo:

luckymentrix;211995 zei:
- Auto afspoelen + wassen(2 emmer systeem)
- auto afnemen met drying towel
- Gelijk na het droogmaken auto kleien
- hierna weer even wassen met middel
- auto afnemen met drying towel
- daarna de auto goed drogen
- plastic ( zwarte delen) afplakken met 3m tape
- poetsen met mezzo en oranje pad - dap900 stand 4/3
- poetsen met mezzo en witte pad - dap900 stand 4/3
- poetsen met finale en zwarte pad - dap900 stand 3
- poetsen met glaze (black hole) en de rode pad - dap900 stand 2/1
- auto in wax zetten met natty's paste wax blue met poetsdoekjes
- Genieten van het resultaat en zeer trots zijn

1. Nu wil ik hier de Raffini Veloce Premium Compound aan toevoegen, voor bepaalde gedeeltes waar de krassen toch wel aanwezig zijn, sideskirt aan bestuurderskant bijvoorbeeld. Welke pad moet ik hierbij nemen? Het zijn wel beste krassen. De paarse?

2. Zijn er stappen uit het plan te halen of is dit toch wel wat ik allemaal door moet lopen, vind het elk jaar wel een beste klus en vraag me af wanneer je het al 2x hebt gedaan of dan nog steeds elke stap wel moet?

3. zijn er weer betere producten dan de mezzo, finale, black hole & natty's paste wax blue (mijn auto is mettalic zwart). Welke prijstechnisch niet door het plafond gaan dan.



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)