• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd van de ervaren detailers aub.

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Hallo detailers,

Ik ben van plan mij ook te verdiepen in het detailen, na veel lezen op het forum ben ik erachter gekomen dat ik het poetsen tot nu toe helemaal verkeerd heb gedaan :sob:
Ik ga mij overgeven aan het detailen en wil mij ook graag laten adviseren door de ervaren detailers.

Na veel lezen en vierkante ogen en lange avonden heb ik een lijstje samengesteld en staan ze in mijn verlanglijstje, toch durf ik deze stap nog niet helemaal te nemen het is toch een flink bedrag =-o

Even mijn lijstje, mijn vraag is willen jullie aangeven of producten goed zijn of dat je iets anders aanraad en of er goedjes tussen staan die ik niet nodig heb oftewel een dubbele functie hebben aub.

Autobrite - Foam Kit voor Karcher
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
CSF - Delirium Orange Drying Towel
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
Polishing Power - DAP500 V2 CCS Starterspakket
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Chemical Guys - Streak Free Window Clean - 473ml
Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml
Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Cleaner - 710ml
3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
Wolfgang - Black Diamond Tire Gel - 473ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml

Deze lijst heb ik samengesteld aan de hand van ervaringen van anderen en een korte meeting van het forum waar ik verder op zit.

Alvast vriendelijk bedankt voor alle hulp, tips en trics.

mvg Berkant

PS:ik moet alles buiten doen heb helaas geen afgesloten of overdekte ruimte
 
Ik zie aan doeken alleen
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68c staan.
Doeken heb je nooit genoeg!
Een echte aanrader is:
Dodo Juice Fantastic Fur
 
Waarom niet raffini straterspakket DAP
Welke auto(lak) ga je polijsten? Uit mijn eigen ervaring vind ik de Monello/Menzerna produkten beter resultaat leveren dan de SSR serie.
Schaf genoeg mf doeken aan.
Anders de bestelling opsplitsen, is voor het gevoel goedkoper...
 
De lijst ziet er keurig en behoorlijk compleet uit, maar zal zeker een flinke duit gaan kosten.
Als dat geen probleem voor je is, zou ik 'm gewoon zo laten. Anders kun je ook in etappes bestellen.
De Collinite en de Natty's is wel een beetje dubbel, maar goed, dan heb je gelijk wat voorraad. De Collinite is wel lekker om te kunnen overwinteren.
Misschien nog iets voor de trims in de vorm van Poorboy's World Trim Restorer o.i.d.
 
+1

En zou inderdaad nog wat doeken bij bestellen. Dodo Juice fantastic fur of Poorboy's World doeken. (zijn erg goed)
 
Danielle zei:
Waarom niet raffini straterspakket DAP
Welke auto(lak) ga je polijsten? Uit mijn eigen ervaring vind ik de Monello/Menzerna produkten beter resultaat leveren dan de SSR serie.
Schaf genoeg mf doeken aan.
Anders de bestelling opsplitsen, is voor het gevoel goedkoper...

op alle punten 100% mee eens:ja :)^
 
Bedankt voor alle reacties.

Wat betreft de doeken heb ik de volgende 2 soorten en hier zal ik idd meerdere van bestellen, tenzij jullie (ervaren detailers) andere doeken zouden aanraden en hoeveel zou ik er nodig moeten hebben ongeveer ?
Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm

@Danielle de keuze voor de pb startpakket is vanwege wat ik heb gelezen en ook al aan heb gegeven dat de raffini produkten buiten minder goed aan te brengen zijn, als dit niet zo is dan hoor ik dat natuurlijk graag want ik heb goede verhalen gelezen over raffini en ook al kunnen testen op de kofferklep en motorkap.
Ik wil de producten gebruiken op mijn Volvo S60 black metallic.

@Soepergrover de Collinite is idd voor de winter en zou ook in een later stadium besteld kunnen worden als ik meer produkten ga bestellen dankzij het detailers virus ;)
De trim restorer heb ik vrijwel niet nodig en zou ik het wel nodig hebben dan heb ik Meguiars Gold Class Trim Detailer nog liggen.

@Martijn-GTi ik wil dat mijn basis goed is vandaar dat de foam kit naar mijn mening erbij hoort, kan beter goed beginnen als later het foute/slechte begin te moeten wegwerken, als ik dit verkeerd zie hoor ik dat natuurlijk graag.

@Paulus de Boskabouter zijn dat andere doeken dan die ik in mijn lijst heb ? ben nog een beetje aan het zoeken naar de bomen in het bos :schaam

@aron225 zie bovenvermelde tekst @Danielle

Alle opbouwende kritiek is van harte welkom:rules
 
Je hebt je in ieder geval goed voorbereid en aan de keuze van je producten valt niets aan te merken :)^ . Ja...detailen kan best zeer doen in de portomonee. Als het in etappes moet zou ik de snowfoam en foamkit even laten voor wat het was en deze later bestellen, zo ook de Collinite wax.
De ze producten zou ik wat later bestellen.

Belangrijk is voldoende goede doeken en pads. Ik persoonlijk zou eerder wat extra doeken en pads kiezen bij de je huidige lijst.

De Collinite wax en foam kit zou ik dan wat later in het jaar bestellen. maar verder een prima lijstje. En troost je.....eenmaal besmet met het virus kom je er niet meer van af. Het is ook leuk om een verlanglijste te houden, dan heb je altijd weer iets om voor te sparen en naar uit te kijken. Heb net ook weer mijn bestelling mogen ontvangen :party: .

Het is slechts mijn persoonlijke mening waar jij je niets van hoeft aan te trekken natuurlijk ;) .
 
Ehm, een Mega Plush Mitt is volgens mij meer een washandschoen dan een doek.
Als je dit fijn vindt werken, kan het natuurlijk wel, maar ik vind zelf gewone doeken fijn werken.
 
Berkant zei:
Bedankt voor alle reacties.

Wat betreft de doeken heb ik de volgende 2 soorten en hier zal ik idd meerdere van bestellen, tenzij jullie (ervaren detailers) andere doeken zouden aanraden en hoeveel zou ik er nodig moeten hebben ongeveer ?
Poorboys World - Mega Plush Mitt Large dit is een washandschoen
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm prima doek
je hebt in je volle detail een doek of 8 nodig,

@Danielle de keuze voor de pb startpakket is vanwege wat ik heb gelezen en ook al aan heb gegeven dat de raffini produkten buiten minder goed aan te brengen zijn, als dit niet zo is dan hoor ik dat natuurlijk graag want ik heb goede verhalen gelezen over raffini en ook al kunnen testen op de kofferklep en motorkap.
Ik wil de producten gebruiken op mijn Volvo S60 black metallic.
monello nemen.
veel betere polijst midellen, dan maar parasol op zetten, of partytent



@Soepergrover de Collinite is idd voor de winter en zou ook in een later stadium besteld kunnen worden als ik meer produkten ga bestellen dankzij het detailers virus ;)
De trim restorer heb ik vrijwel niet nodig en zou ik het wel nodig hebben dan heb ik Meguiar's Gold Class Trim Detailer nog liggen.
bestel die coli maar later, nattys voldoet voorlopig nog een aantal maanden

@Martijn-GTi ik wil dat mijn basis goed is vandaar dat de foam kit naar mijn mening erbij hoort, kan beter goed beginnen als later het foute/slechte begin te moeten wegwerken, als ik dit verkeerd zie hoor ik dat natuurlijk graag.
foamlans voegt voor mij veel toe, gebruik hem erg veel

@Paulus de Boskabouter zijn dat andere doeken dan die ik in mijn lijst heb ? ben nog een beetje aan het zoeken naar de bomen in het bos :schaam zoek eens op deluxe mega, maar ook de goedkope all purpose doeken zijn redelijk genoeg om polijstmiddel af te nemen, en anders de "microvezel dweil van de action"

@aron225 zie bovenvermelde tekst @Danielle

Alle opbouwende kritiek is van harte welkom:rules
graag gedaan
 
@cor707 hehehe heeft me ook aardig vierkante oogen opgeleverd om zoveel mogelijk van het forum te lezen en deze lijst voor zover te sellecteren, een ieder zijn mening word zeer op prijs gesteld :)^

@Soepergrover je hebt helemaal gelijk :schaam misschien is het gebruiken van een mit ook wel handig om uit te poetsen :-"

@aron225 tja een parasol of partytent heb ik ook aan zitten denken wat eigenlijk best mogelijk is met de ruimte waar ik wil poetsen, heb toevallig nog een partytent met zijkanten liggen, ik houd dit nog even open tot ik daadwerkelijk ga bestellen:)^
Zometeen naar huis dan zal ik eens naar de door jou genoemde doeken kijken.

Thanks iedereen weer voor de aanvullingen zo kom ik dadelijk aan een compleet lijstje hoop ik:party:
 
Berkant zei:
Bedankt voor alle reacties.

@Paulus de Boskabouter zijn dat andere doeken dan die ik in mijn lijst heb ? ben nog een beetje aan het zoeken naar de bomen in het bos :schaam

Alle opbouwende kritiek is van harte welkom:rules

Dat is een zeer goede doek. Met 1 doek red je het gewoon niet. Ik zou er nog wat bij bestellen. En voor je dashboard e.d. kun je ook van die goedkope bouwmarkt/warenhuis/action microcvezel doekjes kopen.
 
Zo even posten wat ik heb besteld voor het detailen

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Mothers Clay Bar kit
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator x3
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Lake Country - Black Hand Applicator
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Cleaner - 710ml
3M - 3434 afplaktape - 19mm breed x2
Wolfgang - Black Diamond Tire Gel - 473ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Dodo Juice - Rainforest Rub - 250ml
Dodo Juice - Sour Power gloss-enhancing shampoo - 500ml
Poorboys World - APC 3780ml
Dodo Juice Fantastic Fur - 3 pack x2
Clearkote Luxury Foam Pad Applicator- 2st
DAP 500
Monello Orange foampad
Monello White foampad
Monello Black foampad
Monello Gold foampad
Monello Mezzo
Monello Finale
ClearKote Red Moose Machine Glaze
Dodo Juice Tooled Up detail bag
Spraymaster mengfles 946ml
ClearKote Microfiber Towels 4 stuks
Mothers FX Wheel Cleaner
Mothers Wheel Brush
Mothers Detail Brushes 2st
ClearKote Quik Shine 473ml 2x
clearkote foam pads
Mothers Glass Cleaner
Sample Clearkote Carnauba wax
Sample ClearKote Tire + sprayer

Niet direct hier besteld maar het meeste word wel bij CC opgehaald:rules
 
Om maar even een start te maken begon ik met polijst spullen en de dap en zoals jullie wellicht allemaal wel zullen weten word het lijstje steeds langer:eek:
Eigenlijk is hij ook nog langer maar moest echt wat schrappen om later te bestellen:rules