• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp met klei advies

Cleanernewb

Detailing rookie
13 mrt 2023
5
15
Kan iemand mij adviseren of helpen.

Ik heb een fiat punto evo gekocht, lichtgrijs. Ik wil de lak wat herstellen of in ieder geval verzorgen en wat meer levend maken en minder dof hebben.

Een vriend zegt, start al eens met kleien en kijk eens wat dat doet. Ik zie nu doeken en claybars en mitts.

Mijn voorkeur gaat uit naar een makkelijke optie. Zoals de naam zegt ben niet thuis in deze wereld. Dus een mitt met lube?


Kan iemand mij producten adviseren of ansich adviseren.

Ik was van plan de flinke plekken erna te polijsten, bij de kofferbakrand bijvoorbeeld. Maar eens te kijken wat het resultaat is na kleien kleidoeken?
 

Bijlagen

  • 8A35085C-9804-49D9-ABB8-EEC901B2D082.jpeg
    8A35085C-9804-49D9-ABB8-EEC901B2D082.jpeg
    431,9 KB · Weergaven: 35
De set van Mothers is een mooie voor een eerste begin, of die van Monello
Heb je gelijk alles bij elkaar, kan je daarna aanvullen of veranderen van zwaarte of merk

Een mitt om te kleien vind ik persoonlijk niets, te groot om het effect te voelen en daardoor wat grover qua effect
 
  • Leuk
Reactions: foxman
O trouwens kleien met claybar gaat ook redelijk snel hoor en stuk veiliger dan claymitt of claydoeken.
En zoals gezegd heb je beter gevoel tijdens kleien.
Regelmatig kijken of klei nog schoon is anders vervuiling naar binnenvouwen zodat je weet schone klei hebt.
En niet laten vallen, want dan kun je klei niet meer gebruiken.
Maar in klei set van monello zit 250 gram, oftewel 5 stukken van 50 gram. Dus je kan heel wat jaren vooruit :)
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
En moet ik hierna polijsten of is er ook een soort wax om erover te doen zonder te polijsten?
Polijsten doe je of om lak te reinigen (fijn polijstmiddel) of om swirls / krasjes te verwijderen (met iets grover polijstmiddel/pad).

Na kleien (=verwijderen van vervuiling OP de lak) is raadzaam om lak te reinigen met lakreiniger (zoals bijv poorboysworld prof polish) of fijn polijstmiddel. Dit doe je om vervuiling IN de lak te verwijderen.

Moet dus niet, maar om zo schoon mogelijke lak te hebben is wel aan te raden. Een goed schoon gemaakte lak zorgt voor meer gladde lak en meer glans en zorgt ervoor dat wax beter hecht en dus langer houd.
 
  • Leuk
Reactions: Josie