• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iDuc stelt zich voor

iDuc

Detailing chief
24 feb 2016
49
75
Sinds kort een andere auto en het goede voornemen voor 2016 is om toch weer eens zelf het schoonmaken te gaan doen na jarenlang door een wasstraat zijn gereden :D

Dit forum gevonden in mijn zoektocht naar hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken en enorm geholpen met de vele info die hier te vinden is.

Mijn auto is een MINI Cooper Clubman en mijn vriendin heeft een BMW Z3...

Hier is mijn startersset voor het onderhouden van de auto's:
  • Born to be Mild shampoo
  • Monello Thick Mitt
  • Monello regular Mitt
  • Non Ferro bundel
  • Gyeon Silk Dryer XL
  • Collinite 845 wax
  • Peluche Verde trio
  • Basics of Bling wax applicator
  • Scratchshield emmers (2x) met grid guards
Op de wensenlijst o.a.
  • Poorboys Spray & Wipe
  • Jerrycan om warm water mee te nemen naar wasbox (helaas geen thuiswerkplek)
  • Gyeon Prep om te ontvetten voor ik wax ga plaatsen (Is dit nodig?)
  • Black Hole glaze (is dit nodig, en is het dan Gyeon Prep -> Black Hole -> Collinite?)
Het polijsten waag ik me nog niet direct zelf aan, de MINI is netjes gepolijst dus die ga ik onderhouden. De BMW moet wel gebeuren, dus dat ga ik misschien toch doen...

• Leuk
Reacties: StijnV
Welkom @iDuc !

Mooie set om inderdaad te wassen en beschermen, praktisch dezelfde producten en doeken die ik ook in mijn eerste bestelling had en ben er nog steeds zeer tevreden mee.

Ik zou zelf hier nog een kleiset aan toevoegen, bv de monello dolce verde, dit om hars en ander aangekoekt vuil na het wassen er af te halen. Als je dan toch Spray & Wipe wil hebben kan je dat 1:1 verdund ook meteen als 'glijmiddel' (clay lube) gebruiken, ook al een top product.

Met Black Hole heb ik geen ervaring (die komt morgen in een bestelling!), maar als je alleen wast dan zou volgens mij Black Hole direct erna opgebracht kunnen worden. Uiteraard geldt hoe schoner de lak hoe beter producten blijven zitten, maar ik denk dat als je niet gaat polijsten Gyeon prep weinig toevoegt. Als je besluit toch te gaan reinigen met Prep dan heb je het helemaal juist qua volgorde anders haal je met de Prep de Black Hole weer weg!

Als kleine tip kan ik je wel aanraden om een back-up wax/glaze applicator standby te hebben. Als je de eerste laat vallen dan kan je direct door met waxen in plaats van deze grondig te moeten reinigen ivm opgepikt zand en vuil wat je niet over je lak wilt hebben. (Dit heb ik zelf ondervonden en heb de halve straat bij elkaar gevloekt, want een applicator met wax is niet heel makkelijk uit te wassen (wat natuurlijk ook een beetje het idee is van wax;))).

Succes in ieder geval!

• Leuk
Reacties: iDuc
Welkom op het forum! een prima startsetje heb je daar. De Black hole is wel een toevoeging op donkerkleurige auto's. Geeft je auto net wat meer glans.

Ik ga dit weekend zelf ook een z3 polijsten dus die zal in de showoff tevoorschijn komen. Schijnt nogal een harde lak te zijn.

Veel was en poetsplezier!

• Leuk
Dank voor de reacties @350Z en @ZZZ079

Goed idee om een backup applicator te bestellen :) En toch maar overwegen om ook te gaan kleien, twijfelde nog een beetje of ik daar al mee wilde beginnen. Of is er wellicht nog een newbie-optie voor het extra cleanen van je lak ipv kleien?

Welkom!

Meteen een paar knappe emmer gekocht... Goede zaak!
Als je daar de deksels nog bij koopt heb je ook geen jerrycan nodig ik water mee te nemen... Dan kan je mooi je emmertjes thuis klaar maken :)

En het maakt de emmers nog mooier ook ;)

Ik zal altijd de lak wel kleien als je een waxlaag gaat aanbrengen... Eigenlijk voor het mooie zou ik er een paintcleaner opgebruiken ook! De poorboys prof polish kan je daar goed voor gebruiken.

• Leuk
Dankjewel @Zluytr ik weet alleen niet goed of die (iets voordeligere) emmers goed sluitende deksels heeft, dacht geen gamma-seal, vandaar het idee voor jerrycan :)

Je pikt sneller dan je denkt allerhande hardnekkig vuil op dus kleien is wel een waardevolle toevoeging, wassen alleen verwijdert niet alles. Buiten dat is het ook nog eens erg makkelijk en geeft het veel voldoening, zeker op een vuile auto.

Mijn auto was wel erg vuil voor ik het poetsvirus te pakken kreeg en de eerste dagen nadat ik gekleid had moest ik gewoon om de zoveel tijd even aan de lak voelen hoe glad die was! Scheelt ook met waxen.

Geen shortcuts voor kleien dus :)

Bonus foto van huidige staat MINI
eafca05eab9c122adcda5ce61daf2253.webp

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Leuk
Reacties: ZZZ079 en 350Z
Dankjewel @Zluytr ik weet alleen niet goed of die (iets voordeligere) emmers goed sluitende deksels heeft, dacht geen gamma-seal, vandaar het idee voor jerrycan :)

O sorry verkeerd gelezen... Ik zal wel meteen voor gritguard emmers gaan.. Het is even een investering maar dan heb je wel wat ;)

• Leuk
Goede reacties al!

Ik zou het volledige (handmatige) stappenplan doorlopen. Als je auto bij voorbaat al goed gepolijst is, zal je ook sneller krassen/swirls gaan zien die je zeer zeker gaat creëren.

Naast de tip voor het kleien, is het ook verstandig om een paint cleaner of zelfs polijstmiddel te gebruiken. De klei kan bij lomp gebruik voor marring (micro krasjes - doffe plek) zorgen die er met polijsten weer uitgehaald moeten worden.

Kort door de bocht, neem de stappenplannen eens door hier op het forum.

Greetz

• Leuk
Goede reacties al!

Ik zou het volledige (handmatige) stappenplan doorlopen. Als je auto bij voorbaat al goed gepolijst is, zal je ook sneller krassen/swirls gaan zien die je zeer zeker gaat creëren.

Naast de tip voor het kleien, is het ook verstandig om een paint cleaner of zelfs polijstmiddel te gebruiken. De klei kan bij lomp gebruik voor marring (micro krasjes - doffe plek) zorgen die er met polijsten weer uitgehaald moeten worden.

Kort door de bocht, neem de stappenplannen eens door hier op het forum.

Greetz

Er is nu Lime Prime Plus op de markt, is misschien een mooie 2 in 1 stap als cleaner en tevens met een korrel die marring weghaalt. Tenminste, lijkt me dat dit de bedoeling is van die extra korrel. Volgens de website van carclean heeft de plus eenzelfde slijpgraad als Poorboys SSR 2.5. (Al vraag ik me toch af of dit zomaar te vergelijken is en dus weinig zegt).

• Leuk
Laatst een oud dametje in de Lime Prime gezet met een DAP maar glimt als een tiet. Je haalt er niet overdreven veel swirls mee weg. Heb het idee dat het meer de olie-en zijn die ze vullen dat dat ze weg zijn maar dit is dan ook LP standaard geen LP+.

• Leuk
Misschien wel, maar als je dan toch black hole gaat gebruiken en dan collinite is dat natuurlijk alleen maar extra mooi meegenomen. Wat je zegt, de normale lime prime doet weinig tot niets aan swirls, maar haalt al wel mooi doffe plekken weg.

Geheugen als een vergiet, dus weet niet meer precies waar, maar heb wel ergens foto's van mn Seat geplaatst met wat je ongeveer met Lime Prime kan bereiken. Misschien is die plus dan zo gek nog niet.

• Leuk
Heb ook LP+ in de koffer staan. Wordt nu zelf erg nieuwsgierig naar het verschil
Had m voor duitse auto's gekocht dus zaterdag dan toch maar snel proberen.

• Leuk
Ik ben benieuwd, maak er een mooie review van!

@iDuc In de gaten houden zou ik zeggen, deze man gaat na het weekend alles over lime prime cleaner met/zonder korrel opschrijven;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk