• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met "discovery kit" swissvax?

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.341
193
38
Brabant
Omdat mijn B-day over een tijdje weer is, vroeg m'n meissie me wat ik wilde....
Ik dacht automatisch aan een duurdere wax of in elk geval iets "exclusievers" dan het spul wat ik nu heb :-"
Nu kwam ik via via via uit op een "testkitje" van swissvax...
Is dit echt puur "voor de heb" of kan ik er ook iets mee.... :schaam
Wilde dan gaan voor een kitje zonder wax, want juist door de wax gaan de prijzen through the roof...

vraag is dus: kan ik een prep doen met swissvax en dan aftoppen met een mooie dodo oid..? :weetniet

hle-99 van dit forum had een hele hoop swissvax spullen..

en die heeft ooit geschreven dat: met monello hetzelfde effect te bereiken is, alleen dan voor veeeel minder geld..

swissvax lijkt mij alleen maar interesant voor de waxen.

het zal gerust goed zijn, alleen zal het niet veel beter zijn als de monello's (komen volgens mij zelfs uit dezelfde fabriek)

en ik zou dus lekker een setje monello + limeprime + dodo wax nemen!

denk een €100,- ongeveer...?!
geen ideej eigenlijk :weetniet

ik zei al, een leuke dodo wax?
nee, je bent me wel wat meer waard dan 65euri :)

:ja zat ik ook aan te denken jan, hoog "show" gehalte ook :ja
mja, ook maar eens met mn meisje over hebben natuurlijk... :weetniet

edit; hoe zit dat met die navulservice hiervan..?

Inderdaad heb ik zo ongeveer de hele collectie van Swissvax. Betreft de vergelijking met de Monello producten is het iets genuanceerder dan Aron vermeld. Het is zo dat de Monello polijstmiddelen net als de Swisvax polijst middelen bij dezelfde producent vandaan komen. Uiteraard is het resultaat nagenoeg vergelijkbaar, kleine verschillen zijn echter toch merkbaar. Dit zal waarschijnlijk zitten in de samenstelling en/of misschien wat extra toevoegingen. In het vergelijk meenemende het prijsverschil, bieden de monello producten uiteindelijk meer waar voor het geld.

Bovenstaande geldt alleen voor de polijstmiddelen dus welgeteld 3 producten uit het hele gamma van Swissvax. De prewax cleaner (tevens glaze) staat bij mij nog steeds bovenaan in zn soort. Daarnaast heeft Swissvax nog veel meer heel mooie producten die de moeite waard zijn maar zoals al gezegd moet je daar wel veel geld voor over hebben. Oa de leerverzorgingslijn is ook voor mij een topper.

Grt Hans

+1, dus ik heb me een beetje blind gestaard op de marketing en "verhalen" die de omloop doen....
verder over de hardwood SN, hoe werkt t met die refill? net al met fuzion (certificaat, kostenloze refill?)

dodo moet je betalen voor een refill..
deze is niet gratis..

je kan de plastice nemen, zit dezelfde wax in, alleen mis je dan de mooie grote houten pot:love

een refill van supernatural kost geloof ik rond de 90 euro

Heren, dank jullie wel voor de input...
weet dat ik voor de "finish" in elk geval niet naar swissvax hoef te kijken, (toch een hoog "hebbe-hebbe" gehalte, moet ik eerlijk toegeven.....) :ja

heb nog geen HD.......................................
dus denk ik eerst (ooit) een HD met foamlans, extractor en DAN een ontharder.... :weetniet

hd + foamlans is mij idd echt onmisbaar geworden, en dat zijn dingen die je pas waardeert als je ze hebt!

en indd, het heeft een hele sjieke uitstraling, en de mannen van swissvax laten hun producten indd neerzeten als: het beste!

ik ben er ook best gevoelig voor (al werd ik misselijk tijden het lezen van de brochure van swissvax)

mischien de reden waarom ik een beetje zymol g**l ben

Wel goede volgorde.

Hier:
-HD: check
-foam lance: check
-extractor: check
-waterontharder: nog niet, hebbe hebbe hebbe ;)

Overigens: tegen het voorjaar of in de zomer hebben de meeste bouwmarkten wel leuke aanbiedingen voor Karcher of Nilfisk.
Die dingen kosten dan geen dr*l.

PS. ging er bij jou niet de rem op :-"

Vergelijkbare onderwerpen