• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaringen met een waterontharder?

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Heeft iemand al ervaring met de water ontharder de je bij carclean kunt kopen ?
Hier in maas en waal kun je bijna ruiten in gooien met water.:D
 
Dibbuz heeft er een, zag ik in zijn handleiding topic: dibuzz carwash & wax. Ikzelf ben ook van plan een ontharder aan te schaffen, dus ben beniewd naar de ervaringen hier.
 
Ongeveer een jaar geleden een onthardingsset gekocht, en ben er tevreden over. Na paar keer gebruik zie je de cartidge al een beetje verkleuren, en zie je hoeveel kalk er wordt gefilterd.

Bij sommige shampoo's (o.a. de meg's NXT) blijven er nog wel eens wat vlekjes achter, maar ik heb meer het vermoeden dat dit wordt veroorzaakt door de ontkalkende middelen die in sommige shampoo's zijn verwerkt. Weet niet zeker of dit de oorzaak van de vlekjes is, maar is zo eigenlijk de enige oorzaak die kan bedenken.
 
Wij hebben op kantoor een ontharder die op de waterleiding staat, maar deze onthardt hetzelfde als de mobiele ontharder. Je krijgt daadwerkelijk minder/geen kalkvlekken meer en je verbruikt minder shampoo (beparing tot 50%!). Bovendien merk je dat het water gladder wordt en dat heeft ook weer zijn voordelen.
 
Ik gebruik ook de waterontharder en moet zeggen dat het fijn werkt. Toen ik hem net had heb ik een test op de wagen (zwart) gedaan, zonder krijg ik echt mooie watervlekken en met heb ik hier geen last van. Het filter is ook makkelijk (en goedkoop) te verversen. Een aanrader.

Gr. Bas
 
Ik heb hem vorig jaar in mijn assortiment opgenomen nadat ik mijn auto af had gespoten omdat ze vol met stuifmeel zat,Resultaat een auto die ik opnieuw kon detailen.
Heb de waterontharder er tussen zitten,niet alle kalk gaat er uit,links en recht zitten er nog wat vlekjes,maar het is een vooruitgang van 99,9 %
En zoals aangegeven een vermindering van shampoo gebruik.
Zeker op een zwarte auti is dit een must.
 
Iemand wel eens zwarte auto afgespoeld en dan niet afgedroogd? Heb je totaal geen kalk vlekken?
 
Als ik me niet vergis moet zo'n ding na 500L water geregenereert worden? Volgens mij als je een auto goed in alle kiertjes en naadjes wilt afspuiten en na het wassen nog een keer doet afspoelen zul je toch best in de buurt komen van die 500L of niet? Dat zou betekenen dat je na elke keer dat je een auto wast dat ding moet regenereren?

Aan de ene kant spreekt de ontharder mij ook wel aan maar aan de andere kant vraag ik me af of het echt toegevoegde waarde heeft. Even je auto afdrogen na het wassen voorkomt ook kalkvlekken...
 
Het heeft echt wel zin zo'n ding,als de zon schijnt droogt het als een tierelier,en is t water weg voordat het verdampt is,Wacht je te lang dan zitten de kalkvlekken vast in je lak.
Kan je van vooraf aan beginnnen.
Regenereren is easy as that.Cartridge eruitschroeven en een nacht in een emmer met vaatwas-ontkalker laten liggen.
 
Zeker bij warmer weer als het water wat sneller verdampt is het een aanrader, even niet opletten en er zitten kalkkringen op de wagen. Daar heb je met het filter (bijna, er zijn altijd uitzonderingen) geen last van.

Zelf ververs ik het filter na hem twee keer gebruikt te hebben, dus voorspuiten, foamen, afspoelen en nogmaals afspoelen per wasbeurt (Bij een capaciteit van het filter van 500 liter en een hoeveelheid van 20 liter per minuut uit de kraan,aan de ruime kant, geeft dit 25 minuten gebruik).

Gr. Bas
 
Vaatwas ontkalker ??? bronxo zout of echte ontkalker. Ik kan van ons werk namelijk citroezuur mee brengen om de cartidge te reinigen.:|
 
chost10 zei:
Vaatwas ontkalker ??? bronxo zout of echte ontkalker. Ik kan van ons werk namelijk citroezuur mee brengen om de cartidge te reinigen.:|

Gewoon zout gebruiken, dagje in onderdompelen (paar keer knijpen om de cartridge te vullen met zout water) en klaar.
 
Ik heb de unger-nlite-hydropower-di-filter laatst aangeschaft, bevalt mij meer dan prima.
Deze gebruik ik om de auto's na te spoelen
1464290929685.jpg