• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik en de E250

AlexV

Detailing rookie
19 jan 2025
1
2
Hoi, ik ben Alex. En heb sinds kort een Mercedes-Benz E250 Estate (S212) uit 2014. Kleur Zwart.
Ik ben opzoek naar goede producten om de lak en velgen goed schoon te krijgen en te houden.
En om deze glanzend te houden.
Ik zie regelmatig filmpjes van Stipt Polish, waarvan de producten erg aantrekkelijk klinken. Maar de hoeveelheid reclame en show gehalte, houd mij hier toch weg van.
Hoe is jullie ervaring hiermee, en wat zijn de betere producten die jullie hier gebruiken?

Welkom hier!
Gelukkig zijn er veel meer spullen te koop dan alleen die van Stipt. :D

Als je geen hoogglans zwarte / gepolijste velgen hebt. Zou je bijvoorbeeld Poorboys spray and rinse velgenreiniger kunnen gebruiken. Zeer goed spul.

Anders kan ik je Great Lion velgenreiniger aanraden, of Kenotek 4200, of Monello Non Ferro. Allemaal iron removers.
Die je dus ook eventueel kan gebruiken op de lak. Het kleurt paars als het in aanraking komt met ijzerdeeltjes. En weekt dit dan los.

De lak van de auto kan je kleien, polijsten, voeden en waxen. Maar daar zijn wel filmpjes van te vinden van Carclean zelf op YouTube. Of diverse handleidingen hier op het forum.

Ik heb zelf geen ervaring met de blauwe flesjes en potjes, maar afgaand op ervaringen van anderen ga ik me daar ook niet aan wagen.
Zoals hierboven al aangegeven zijn er genoeg alternatieven. Dat kan misschien wat tijd en moeite kosten om uit te zoeken wat je nou precies wil; voor iedereen kan dat verschillend zijn, afhankelijk van verschillende factoren (prijs, looks, lekker geurtje, staat een merk je aan of juist niet, etc.).
Lees je even in (ook hierboven al vermeld) en als je dan wat specifiekere vragen hebt, zijn er vast forumleden die je op weg willen helpen.
Laat je in elk geval niet gek maken en begin met een goede basis. Shampoo, washmitt, droogdoek.
Zelf ben ik ooit begonnen met wat spullen van Poorboy's World. Verder nogal wat van Dodo Juice, Monello, Gyeon.