Na begin vorig jaar de strijd tegen swirls te zijn begonnen, klant bij Carclean geworden...
Blijft deze uitdaging mij bezig houden.
In den beginne handmatig, Met de gedachte dat dit mij wel ging lukken...
Bij mijn bolide zag je toentertijd door de swirls de lak niet meer.
Een maand later heb ik een DAP500 aangeschaft.
De strijd heb ik hervat met Mezzo op oranje gevolgd door Finale op wit.
Voor toen vond ik dat al een hele vooruitgang en ik was er tevreden mee.
Bij de winterpreparatie was het tijd om de boel op te schroeven, ik heb de hele lijn 5.5 inch LC pads in huis gehaald samen met Inizio.
Toen ik alle spullen bij elkaar geraapt had en klaar stond met de Dap lag het paarse wolletje zeer uitnodigend al op mij te wachten.
Toch wat huiverig voor het materiaal, ben ik aan de gang gegaan met de gele pad, deze heb ik getestspot met zowel Mezzo en Inizio, beide zonder zichtbaar resultaat.
Enigzins teleurgesteld de boel maar in de Blackhole gezet, en het wolletje belooft om deze zijn vuurdoop te geven wanneer de lente aanbrak.
Vandaag was het dus zover, De motorkap was het eerste slachtoffer.
- Auto gewassen met PB SS&S
- stukje gekleid met het Mothers setje wat geen voelbaar resultaat gaf dus deze stap niet verder gezet.
- IPA Wipedown om het geheel te ontdoen van de nodige bescherming/camouflage
- Paarse wolletje op de Dap gekleefd, spraytje PB S&W erop en afgetopt met drie erwtjes Inizio toen de Dap flink op zijn flikker gegeven.
De eerste testspot gaf verandering, deze heb ik verder afgebouwd met Mezzo/oranje en Finale/zwart.
Na de spot met IPA te hebben behandeld, kreeg deze de beoordeling: voorruitgang maar geen voldoende.
Voor de uiteindelijke behandeling spreekwoordelijk alles uit de kast gehaald en de meest uitgebreide polijstbeurt gegeven die ik kon verzinnen:
- 2 hits Inizio met het paarse wolletje
- 1 hit Mezzo op oranje
- 1 hit Mezzo op wit
- 1 hit Finale op zwart
Met een Dap in mijn handen die alles probeerde te geven zag ik tijdens de Finale behandeling een hele strakke motorkap.
Helaas hoorde ik de swirls schaterend lachen toen ik de motorkap een IPA wipedown gaf.
De verbetering is er wel degelijk, hier ben ik ook niet ontevreden over.
Maar mijn gevoel is nog niet bevredigd hiermee.
Hierbij het resultaat na deze hardnekkige strijd.
Nu dan toch eindelijk de vraag die ik wilde stellen.
Welk wapen kan de strijd aan met de zo gehate swirls?
Ik weet het even niet meer...
Gr Menno
Blijft deze uitdaging mij bezig houden.
In den beginne handmatig, Met de gedachte dat dit mij wel ging lukken...
Bij mijn bolide zag je toentertijd door de swirls de lak niet meer.
Een maand later heb ik een DAP500 aangeschaft.
De strijd heb ik hervat met Mezzo op oranje gevolgd door Finale op wit.
Voor toen vond ik dat al een hele vooruitgang en ik was er tevreden mee.
Bij de winterpreparatie was het tijd om de boel op te schroeven, ik heb de hele lijn 5.5 inch LC pads in huis gehaald samen met Inizio.
Toen ik alle spullen bij elkaar geraapt had en klaar stond met de Dap lag het paarse wolletje zeer uitnodigend al op mij te wachten.
Toch wat huiverig voor het materiaal, ben ik aan de gang gegaan met de gele pad, deze heb ik getestspot met zowel Mezzo en Inizio, beide zonder zichtbaar resultaat.
Enigzins teleurgesteld de boel maar in de Blackhole gezet, en het wolletje belooft om deze zijn vuurdoop te geven wanneer de lente aanbrak.
Vandaag was het dus zover, De motorkap was het eerste slachtoffer.
- Auto gewassen met PB SS&S
- stukje gekleid met het Mothers setje wat geen voelbaar resultaat gaf dus deze stap niet verder gezet.
- IPA Wipedown om het geheel te ontdoen van de nodige bescherming/camouflage
- Paarse wolletje op de Dap gekleefd, spraytje PB S&W erop en afgetopt met drie erwtjes Inizio toen de Dap flink op zijn flikker gegeven.
De eerste testspot gaf verandering, deze heb ik verder afgebouwd met Mezzo/oranje en Finale/zwart.
Na de spot met IPA te hebben behandeld, kreeg deze de beoordeling: voorruitgang maar geen voldoende.
Voor de uiteindelijke behandeling spreekwoordelijk alles uit de kast gehaald en de meest uitgebreide polijstbeurt gegeven die ik kon verzinnen:
- 2 hits Inizio met het paarse wolletje
- 1 hit Mezzo op oranje
- 1 hit Mezzo op wit
- 1 hit Finale op zwart
Met een Dap in mijn handen die alles probeerde te geven zag ik tijdens de Finale behandeling een hele strakke motorkap.
Helaas hoorde ik de swirls schaterend lachen toen ik de motorkap een IPA wipedown gaf.
De verbetering is er wel degelijk, hier ben ik ook niet ontevreden over.
Maar mijn gevoel is nog niet bevredigd hiermee.
Hierbij het resultaat na deze hardnekkige strijd.
Nu dan toch eindelijk de vraag die ik wilde stellen.
Welk wapen kan de strijd aan met de zo gehate swirls?
Ik weet het even niet meer...
Gr Menno