• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik zoek een wax/sealant. Welke? Heb reeds forum gelezen

poetsdre

Detailing rookie
26 mrt 2012
9
0
Vraagje. Ik was mijn auto (zilver metallic) met de NTX shampoo.
Ik poets mijn auto zo'n 2 keer per jaar.

Ik deed dit altijd met ColorX. Dus eerst wassen, en dan afwerken met Meguiars ColorX. Dat haalde wat extra vuil/aanslag weg, en beschermde de lak meteen.

Ik wil graag een nette auto, maar ik wil niet elke keer met 4-5 middelen werken.

De auto wassen doe ik wel regelmatig.

Wat raden jullie aan, na het wassen met de Meguiars shampoo? Ik gebruikte dus altijd ColorX. Blijven doen, of kan ik beter kiezen voor de NTX tech wax 2.0? Ik lees ook dat dit juist meer een sealant is dan een wax op dit forum. Maar ik weet niet of dat juist goed is ;)

Kan ik wellicht juist een andere wax kiezen, en dan een betere sealant.(lees nu ineens iets over Poorboys EXP)

Ik zoek dus een goede afwerking NA de shampoo. Dit mogen max 2 producten zijn. Bij voorkeur 1 product :)
Ik heb echt goed gezocht, maar door de bomen....
 
De NXT zou ik niet gebruiken als je maar 2 keer per jaar wilt wax aanbrengen. Bij mijs is de standtijd maar een goeie 3 maand.

De Collonite 915 vind ik een prettige wax. Heeft een goede glans en goede standtijd voor een wax (bij mij een goede 5-6 maand).
Als je liever een sealant wilt is de Wolfgang Deep paint gloss sealant een aanrader. Een nadeel kan wel zijn dat deze 12u moet uitharden na het afnemen. Ik weet niet of de auto binnen of buiten staat natuurlijk.

Beide geven een knappe glans op zilver metallic.
 
Wassen, kleien ( belangrijkste stap ) en dan Autoglym SRP of Dodo Juice Need For Speed ( kan met een handpad ) om goede basis te leggen.
Als je deze dan afwerkt met bv Poorboys EXP ( is een sealant oftewel een chemische wax ) welk niet duur is maar een goede standtijd heeft en makkelijk verwerkbaar, dan zit je denk ik wel snor in jouw geval.
Zo heb je een schone basis, eventuele miniscule defecten haal je weg en je bent beschermd.
Hopelijk kan je er wat mee.

Lees net dat ColorX broertje is van de SRP / NFS dus wellicht is EXP als aanvulling afdoende.
Heb met de ColorX nooit wat gedaan en weet niet hoe die zich verhoud tov de SRP / NFS maar wellicht dat een ander dit kan invullen
 
Uit het onderwerp dacht ik dat je op zoek was naar alleen een pure wax / sealant, die je gebruikt puur voor de bescherming. Uit je verhaal merk ik dat je liever één product wilt dat alles doet, een All In One (AIO), zoals Color-X. Nu bestaan er wel een aantal AIO-producten, maar het beschermende element dat ze bieden is meestal niet super (denk aan ongeveer 3 weken). Ik raad je aan om nog een échte, pure wax of sealant eroverheen te zetten, zodat je de bescherming verlengt naar 2-3 maanden. En uiteraard, zoals Mk-us hierboven schrijft, is kleien wel echt een pré.

Carclean verkoopt een aantal AIO's (All in one). Bij deze mijn voorkeurs producten voor handmatig gebruik:
- Autoglym Super Resin Polish (SRP). Één van de bekendste (en naar mijn mening een van de beste AIOs). Goede cleaner + goede glaze die swirls gedeeltelijk vult + en laat een sealant laagje achter. En hier de How-to: https://forum.Carclean.com/cc_postst2286/How-To-Het-gebruik-van-Autoglym-SRP
- Valet Pro Achilles Prep. Ik vind deze erg veel lijken op SRP. Pluspunt: Ik merkte dat het beter cleant en de sealant schijnt langduriger te zijn. Minpunt: neemt iets moeilijker af dan SRP.

In hoeverre ze verschillen met Color-X durf ik niet te zeggen, de combo SRP + Poorboy's World Natty's Blue wax is erg mooi.

Verder heb je ook nog andere producten waar ik veel positieve verhalen over heb gelezen, zoals Autofinesse Triple (vrij nieuw product), Dodo Juice Need for Speed, etc. Je kan een kijkje nemen op de polijstmiddelen pagina van Carclean.

Succes nog, we horen hier graag wat het is geworden en hoe het is bevallen. :)^
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Inmiddels had ik ook reacties van carclean (topbedrijf:))

Ik begreep dat als je lak iet echt slecht is(de mijne is nog heel best) ColorX inderdaad wellicht niet de beste optie is.

huidige voorstel:

Shampoo (NXT)
Kleien
EVT Swirl X
NTX Techwax 2.0

Na de shows offs en kwaliteiten hier, wil ik ALS ik dan toch aan de slag ga, een goed resultaat boeken.

Blijft wel staan, dat ik die behandelingen (behalve wassen) slechts 2-3 keer per jaar wil doen.

Met bovenstaande aanvulling-->hebben jullie dan een ander (extra) advies. Of zeggen jullie, ik zou gaan voor die 4 producten.

Qua sealants, ik kan de auto niet 12 uur binnen stallen...Onder een afdak zou evt lukken, maar dat is een carport achtige constructie.

Daarnaast zal ik met de hand werken inderdaad, ik heb geen mooie machines:)
 
Ik ben geneigd hier eerder het advies van mk-us te volgen:

-wassen
-kleien
-eventueel Autoglym SRP (of waarom geen glaze als Poorboy's World White Diamond)
-Poorboy's World Ex-p
 
Ik zou ipv. De nxt techwax een collinite 915 nemen ofzo.
Is niet duur ( want ik heb het vermoeden dat je geen +100 euro wil uitgeven) en heeft een zeer lange standtijd.
 
Bedankt. Lijkt me idd superwax. Is dat wel een wax die wit uitslaat op kunststof?
Raadt je een foampad aan of een micrivezelpad?

Uitpoetsen heb ik een microvezeldoek voor. Begreep nl dat je het heel dun moet aanbrengen.
 
Met een foampadje zo dun mogelijk aanbrengen, paneel voor paneel aanbrengen/afnemen want je moet de 915 niet te lang laten zitten.

Ik ben Idd wel bang dat het wit uitslaat op kunstof, gelijk eraf halen dus mocht je het raken.
Mocht je toch waxresten op je kunstof krijgen dan werkt prewow cleaner perfect om het weg te krijgen.
 
Okee dan wordt het:

Shampoo (NXT)
Kleien
EVT Swirl X
collinite 915 IPV NXT tech wax 2.0

Het is een licht zilveren auto (en een hele licht blauwe) ben benieuwd naar het resultaat!
 
Prima set zo hoor.
Wel ff foto's plaatsen van het resultaat hoor!!
 
poetsdre zei:
Okee dan wordt het:

Shampoo (NXT)
Kleien
EVT Swirl X
collinite 915 IPV NXT tech wax 2.0

Het is een licht zilveren auto (en een hele licht blauwe) ben benieuwd naar het resultaat!

Ik had het bijna besteld, maar toen zag ik de collinite Prewax cleaner nr 840.
Is het een idee om deze te gebruiken ipv swirl remover van mequiars.
Is kleien dan ook overbodig geworden?

Zoals bekend is mijn lak zilver metallic en de ander mica light blue metallic.

Ik lees bij 840

*Note: Collinite Liquid Sapphire PreWax Cleaner #840 is formulated for single stage, enamel, and lacquer paint finishes. For clear coat paint, use Pinnacle Paintwork Cleansing Lotion.

Is het wel geschikt voor mij?

Edit: oei deze komt er niet best uit. Marring effecten en geen fijn spul.
 
Waarom zou je kiezen voor NXT shampoo?

Goedkoper en net zo goed is de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
 
Kleien moet je niet over willen slaan, is een heel belangrijke stap zeker als het nog nooit gebeurd is. ( al heb je een gloednieuwe auto)
 
mosselman zei:
Waarom zou je kiezen voor NXT shampoo?

Goedkoper en net zo goed is de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Ik heb goede ervaringen met de NTX van Meguiars. Ik zal de door jouw aangeraden shampoo eens bekijken.
Maar met shampoo's zijn het vooral persoonlijke voorkeuren (denk ik) Maar wie weet zit ik er helemaal naast :)
 
D-J zei:
Prima set zo hoor.
Wel ff foto's plaatsen van het resultaat hoor!


Mede door jullie hulp heb ik dus gekozen voor wassen (poorboys) kleien (meguiars), wassen(poorboys) en toen met collinite 915.
dit was al in april. Gisteren weer gewassen met Poorboys (in de tussentijd geen wax) en nog steeds supermooi schoon. Ook nu nog met regen die echte druppeleffecten!

Dat terwijl ik met opbregen mijn twijfels had. Want ik het het idee dat andere wassen iets meer glans geven. Maar de 915 is iig erg duurzaam!

Helaas geen foto(lukt niet) maar geloof me, erg tevreden!
 
Een tevreden mededetailer is wat we graag zien: in elk geval bedankt voor de terugkoppeling hierover !