• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingevreten kalk/watervlekken

Thomaso

Detailing guru
9 mei 2018
326
150
Omgeving Nijmegen
Allen,

Op een andere plek op het forum heb ik al eerder geschreven over de watervlekken op mijn auto. Na een avond polijsten met S3 en spiderpad dacht ik dat het weg was. Maar de volgende dag de auto in de zon gezet en jawel daar zijn ze weer. Leuk om een soort van carclean logo print over m’n auto te hebben, maar ik ben er echt goed ziek van.

Ik heb ook al geprobeerd:
- kleien
- azijn
- black hole
- scratch x
- en dus flink polijsten met S3 en spiderpad en afbouwen met de monello reeks

Het helpt allemaal dus geen drol en ik stond zojuist met een sanitairreiniger bij de auto. Toen dacht ik, laat ik het forum nog eens om raad vragen voordat ik straks echt m’n lak verknal en m’n bruto vakantiegeld naar de spuiter kan brengen. Dus.... hebben jullie nog tips? Hieronder nog een foto van hetgeen me tot wanhoop drijft

D89F1C3E-59EC-4BB8-A843-A68349B8675C.jpeg


Gaat om Saphirschwarz metallic van BMW. Alvast dank voor jullie hulp!
 
Probeer het eens met Labocosmetica Energo
Alleen carclean verkoopt het niet(sorry daar voor). Maar het product werkt top
 
Het is gebeurd bij mijn laatste wasbeurt, waarbij ik niet door had hoe warm de lak was. Ik heb de auto eerst gefoamed met Monello foam, vervolgens met HD afgespoten en daarna gewassen met BTBM en daarna afgespoeld. Dus het kan water/kalk zijn, monello foam of de shampoo die dit heeft veroorzaakt in combi met te warme lak.
 
Dit is echt balen! :worried: Als je dan toch al gepolijst hebt? Mss een stap agressiever en met een wolletje proberen? Mss zijn er nog minder drastische opties om te proberen..
 
Als ik zie wat er allemaal niets heeft opgeleverd, begin ik te denken aan een blanke lak met problemen. :worried:
 
Ik kan het andere topic niet vinden, dus alleen deze foto gezien.

Het zou een blanke lak probleem kunnen zijn. Ik heb daar over de hele auto ook iets van vijf plekjes van.
Tip 1: met een loep kun je dat goed zien.

De wasmiddelen zijn meen ik niet zo agressief dat ze je hele auto aantasten. Je hebt het alleen op de lak, niet dat rubbers ed “kapotgevreten” zijn. Daarnaast denk ik toch dat je wel afgespoeld hebt. Acht de kans niet zo groot, dat het van je shampoo’s komt.

Met polijsten was het weg, dag later terug. Je hebt ‘s avonds gepolijst. Had je wel genoeg licht om zeker te weten dat het weg was? Zou het kunnen zijn dat de oliën in de polijstmiddelen het wat verdoezeld hebben?

Ik zou mij kunnen voorstellen dat de techniek niet optimaal is geweest. Ik denk nog aan; Wat gebeurt er als je de plekjes nat maakt? En hoeveel ervaring met polijsten heb je? Referentiepunt wat mij betreft is die Porsche waar @Dibbuz het over had in een van z’n recente topics. *Edit* topic gevonden: https://forum.carclean.com/threads/...ewenste-resultaat-met-polijsten-krijgt.20907/

Tip 2:
Misschien even iemand opzoeken met veel ervaring of even bij Carclean langs rijden. Kun je gelijk de goede spullen meenemen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Marcel1973 zou kunnen dat het verdoezeld is door de oliën in de polijstmiddelen. Licht waarin ik stond was niet optimaal. Had de auto in de garage staan. Nu ook weer en ik zie op ieder moment van de dag de plekken nu zitten. Als de auto buiten in de schaduw staat dan is het lastig te zien.

Ik schaar me nog onder de categorie "enthousiaste beginner", heb een handjevol auto's gepolijst. Die echter nooit met een echte compound, alleen Mezzo en Finale. Dus of het aan m'n techniek kan schorten, ik sluit het niet uit en stiekem hoop ik het ook. Ik ga je tweede tip ter harte nemen en een afspraak maken bij Carclean. Ken zo geen ervaren detailers hier in de omgeving (Nijmegen).
 
Nijmegen is nog redelijk in de buurt van Nuland @Thomaso. Niet dat ik een echte pro ben, maar bent welkom. Ben vrijdagavond wel thuis. Kan wel even meekijken, hoewel kijken alleen niet gaat helpen

Had je Carclean al gebeld, of misschien zelfs al langsgeweest?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Nu ik de foto nog eens goed bekijk, lijk je een echt randje (met witte flitsreflectie) te zien bij sommige vlekken, dat heeft toch wel veel trekjes van lakschade. :bomb:
Ik hoop dat ik het mis heb, en dat witte randje gewoon een ophoping van kalk is...
 
Nijmegen is nog redelijk in de buurt van Nuland @Thomaso. Niet dat ik een echte pro ben, maar bent welkom. Ben vrijdagavond wel thuis. Kan wel even meekijken, hoewel kijken alleen niet gaat helpen

Had je Carclean al gebeld, of misschien zelfs al langsgeweest?

Nee helaas nog geen tijd gehad. Als Carclean geopend is ben ik aan het werk en vice versa ;). Dank voor het aanbod @Marcel1973 , morgenavond ben ik met een andere hobby bezig (bbq-en). Nuland is inderdaad niet heel ver weg, ik stuur je straks een pb.

@Cordoba en @Megaman Ik kan de randjes niet voelen :scream: