• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insignia OPC-line pommegranate red.

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo mensen,
zoals gisteren reeds aangekondigd kreeg ik vandaag nog iemand van de Insigniaclub op bezoek. De bedoeling was om z'n inmiddels twee jaar oude Insignia te ontdoen van de poetskringen en hem te voorzien van een goede beschermlaag.
De eigenaar zelf ging hem al wassen zodat we zo tijd konden winnen.
Om half tien kwam een mooi rode wagen op m'n oprit gedraaid...het was niet de eerste in die kleur die ik heb aangepakt :love
Hier wat foto's voor :
IMG_3224.webp

IMG_3225.webp

IMG_3227.webp

Ik moet zeggen dat de wagen mij 100% meeviel. Alhoewel de man nog geen detailer is, zat hij hier toch niet ver van verwijderd. Op de gebruikelijke poetskringen (niet veel) kon ik geen echte krassen vinden. Tevens waren zelfs de wielkasten netjes gereinigd en was het interieur in absolute nieuwstaat. De 20" velgen waren binnen en buiten netjes gereinigd :-)^

We begonnen dus onmiddellijk met kleien...zoals al vermoed kwam er weinig vuil af; alleen voelde de lak daarna wat zachter aan (getest met plastic zakje)
Toen was het tijd voor een testspot. Op de vorige Insignia's bleek Monello Mezzo op wit de perfecte combi....hier bleken er toch nog lichte swirls te blijven zitten?
Dus geprobeert met mezzo op oranje pad....dit bleek de juiste combo:
IMG_3233.webp

Na een halve motorkap zelf gedaan te hebben...was de drang bij Gino al groot om het ultieme apparaat zelf ter hand te nemen :cool
Nog een beetje stijfjes...maar dat duurde niet lang...:-" Het virus deed z'n werk en hij amuseerde zich :o)
IMG_3232.webp

Nadat de volledige auto werd afgebouwd met mezzo op wit en nadat ik en de eigenaar beurtelings verder werkten...heeft de eigenaar de velgjes behandeld met Poorboys wheelsealant...hij was direct overtuigd van dit produkt.
Na dit werk zag de wagen er al krasloos uit met een mooie reflectie :
IMG_3236.webp

maar vooraleer te beschermen vind ik het nog altijd fijn om een glaze aan te brengen; hier werd voor Poorboys black hole gekozen.

IMG_3244.webp

IMG_3245.webp

Door de hitte en de volle zon, heb ik deze keer NIET voor collinite 915 gekozen als wax maar voor een sealant van Poorboys : EX-sealant met carnauba!
Daarna werden de bandjes nog behandeld met poorboys tiregel en de ruitjes ontstoft met Meguiars NXT glascleaner.

hoog tijd voor de na-foto's ::-"
IMG_3247.webp

IMG_3248.webp

IMG_3250.webp

IMG_3251.webp

IMG_3253.webp

IMG_3254.webp

IMG_3256.webp

Zo dat was het weer; ondanks de hitte was het een fijne (maar vermoeiende) dag en wat belangrijker is; België is weeral een gelukkig eigenaar en toekomstig detailer rijker...daar doen we het toch voor hé ;-)

Echt een mooie keur op deze Insignia in mooie OPC uitvoering! Velgen staan er ook lekker dik onder :-)^. Ow..en mooi resultaat :)_[]

Bedankt mannen,
Van zo'n mensen haal je eer...je weet dat ze daarna hun wagen liefdevol blijven behandelen...ze hebben alleen even een klein duwtje nodig :-"

Ziet er weer super uit, wat een geweldige kleur! Mooi behaald resultaat het blijft toch vreemd dat je niet hetzelfde resultaat kan halen icm dezelfde pads + mezzo, misschien dat het weer/warmte hier invloed op heeft?

Altijd leuk om een nog niet detailer enthousiast te krijgen/maken

@Vampire...het was inderdaad warm :ja maar een drankje nu en dan doet wonderen. Gino heeft me zelfs verwend met een paar koffiekoekjes deze middag:love

@Dré : inderdaad erg vreemd op de Insignia sportstourer die ik een tijdje geleden samen met focusio heb gedaan was mezzo op wit de ideale combi en verwijderde toen moeiteloos veel diepere krassen en swirls....misschien heeft de monello-lijn last van de warmte en de volle zon waardoor de korrel minder sterk wordt....:-p

Machtige wagen, echt een mooi resultaat.
Je hebt er ook fijn de ruimte voor!

Die keuze voor PB i.p.v. Collinite heb ik gister inderdaad ook gemaakt. Ergens vind ik het wel jammer want die 915 is toch wel echt een heel fijne en betaalbare wax. Het verbaasd mij echter (let op: n00b speaking, weinig ervaring) dat je alleen Mezzo hebt gebruikt, eindig je dan niet te grof, was het niet nodig om het af te bouwen met bijv. Finale? Hoe bepaal je dat?

Mooi resultaat! als ik zoiets zie vraag ik me nog steeds af waarom ik nog geen DAP heb aangeschaft.

Super auto, zeker in de opc line uitvoering, die kleur en met die velgen.

Heel mooi resultaat behaald, ondanks dat de auto er al aardig uit zag :cool

rvarkelen zei:
Machtige wagen, echt een mooi resultaat.
Je hebt er ook fijn de ruimte voor!

Die keuze voor PB i.p.v. Collinite heb ik gister inderdaad ook gemaakt. Ergens vind ik het wel jammer want die 915 is toch wel echt een heel fijne en betaalbare wax. Het verbaasd mij echter (let op: n00b speaking, weinig ervaring) dat je alleen Mezzo hebt gebruikt, eindig je dan niet te grof, was het niet nodig om het af te bouwen met bijv. Finale? Hoe bepaal je dat?

je hebt gelijk hoor; de regel zegt inderdaad dat je het best afbouwt met finale.
1) finale heb ik (nog niet) en ik heb wel geprobeert een stuk af te bouwen met SSR1 op wit....dit gaf echter geen zichtbaar verschil...dus om zeker te zijn om de laatste overgebleven poetskring te verwijderen hebben we het op die manier gedaan....ik denk eerlijk gezegd dat nog meer glans niet echt mogelijk was :-"

@fraxter : inderdaad...ga ervoor man; al is het een 500....die dingen doen echt wat ze moeten doen...zonder risico :-)^

Bedankt Gideon,
die moderne Opels hebben inmiddels blijkbaar bikkelharde lak, maar er zijn mooie resultaten mee te bereiken....ze hebben weinig of geen sinaasappelhuid.

Prachtig resultaat bereikt Wim en Gino (pardon,excuses mijne zijde)! :-)^

Zo blijkt maar weer eens te meer dat autodetailing geen "Golden rules" :rules bevat om te slagen, gezien dat je met de Mezzo de polijstgang afgesloten hebt.
Bij elke auto zal een plan van aanpak ter plekke bedacht moeten worden en eventueel tussentijds moeten worden aangepast.
Met elke auto word je een ervaring rijker :-b

Mooie auto en een goede kleur !:jippie