Hallo mensen,
zoals gisteren reeds aangekondigd kreeg ik vandaag nog iemand van de Insigniaclub op bezoek. De bedoeling was om z'n inmiddels twee jaar oude Insignia te ontdoen van de poetskringen en hem te voorzien van een goede beschermlaag.
De eigenaar zelf ging hem al wassen zodat we zo tijd konden winnen.
Om half tien kwam een mooi rode wagen op m'n oprit gedraaid...het was niet de eerste in die kleur die ik heb aangepakt
Hier wat foto's voor :
Ik moet zeggen dat de wagen mij 100% meeviel. Alhoewel de man nog geen detailer is, zat hij hier toch niet ver van verwijderd. Op de gebruikelijke poetskringen (niet veel) kon ik geen echte krassen vinden. Tevens waren zelfs de wielkasten netjes gereinigd en was het interieur in absolute nieuwstaat. De 20" velgen waren binnen en buiten netjes gereinigd ^
We begonnen dus onmiddellijk met kleien...zoals al vermoed kwam er weinig vuil af; alleen voelde de lak daarna wat zachter aan (getest met plastic zakje)
Toen was het tijd voor een testspot. Op de vorige Insignia's bleek Monello Mezzo op wit de perfecte combi....hier bleken er toch nog lichte swirls te blijven zitten?
Dus geprobeert met mezzo op oranje pad....dit bleek de juiste combo:
Na een halve motorkap zelf gedaan te hebben...was de drang bij Gino al groot om het ultieme apparaat zelf ter hand te nemen
Nog een beetje stijfjes...maar dat duurde niet lang...:-" Het virus deed z'n werk en hij amuseerde zich )
Nadat de volledige auto werd afgebouwd met mezzo op wit en nadat ik en de eigenaar beurtelings verder werkten...heeft de eigenaar de velgjes behandeld met Poorboys wheelsealant...hij was direct overtuigd van dit produkt.
Na dit werk zag de wagen er al krasloos uit met een mooie reflectie :
maar vooraleer te beschermen vind ik het nog altijd fijn om een glaze aan te brengen; hier werd voor Poorboys black hole gekozen.
Door de hitte en de volle zon, heb ik deze keer NIET voor collinite 915 gekozen als wax maar voor een sealant van Poorboys : EX-sealant met carnauba!
Daarna werden de bandjes nog behandeld met poorboys tiregel en de ruitjes ontstoft met Meguiars NXT glascleaner.
hoog tijd voor de na-foto's ::-"
Zo dat was het weer; ondanks de hitte was het een fijne (maar vermoeiende) dag en wat belangrijker is; België is weeral een gelukkig eigenaar en toekomstig detailer rijker...daar doen we het toch voor hé
zoals gisteren reeds aangekondigd kreeg ik vandaag nog iemand van de Insigniaclub op bezoek. De bedoeling was om z'n inmiddels twee jaar oude Insignia te ontdoen van de poetskringen en hem te voorzien van een goede beschermlaag.
De eigenaar zelf ging hem al wassen zodat we zo tijd konden winnen.
Om half tien kwam een mooi rode wagen op m'n oprit gedraaid...het was niet de eerste in die kleur die ik heb aangepakt
Hier wat foto's voor :
Ik moet zeggen dat de wagen mij 100% meeviel. Alhoewel de man nog geen detailer is, zat hij hier toch niet ver van verwijderd. Op de gebruikelijke poetskringen (niet veel) kon ik geen echte krassen vinden. Tevens waren zelfs de wielkasten netjes gereinigd en was het interieur in absolute nieuwstaat. De 20" velgen waren binnen en buiten netjes gereinigd ^
We begonnen dus onmiddellijk met kleien...zoals al vermoed kwam er weinig vuil af; alleen voelde de lak daarna wat zachter aan (getest met plastic zakje)
Toen was het tijd voor een testspot. Op de vorige Insignia's bleek Monello Mezzo op wit de perfecte combi....hier bleken er toch nog lichte swirls te blijven zitten?
Dus geprobeert met mezzo op oranje pad....dit bleek de juiste combo:
Na een halve motorkap zelf gedaan te hebben...was de drang bij Gino al groot om het ultieme apparaat zelf ter hand te nemen
Nog een beetje stijfjes...maar dat duurde niet lang...:-" Het virus deed z'n werk en hij amuseerde zich )
Nadat de volledige auto werd afgebouwd met mezzo op wit en nadat ik en de eigenaar beurtelings verder werkten...heeft de eigenaar de velgjes behandeld met Poorboys wheelsealant...hij was direct overtuigd van dit produkt.
Na dit werk zag de wagen er al krasloos uit met een mooie reflectie :
maar vooraleer te beschermen vind ik het nog altijd fijn om een glaze aan te brengen; hier werd voor Poorboys black hole gekozen.
Door de hitte en de volle zon, heb ik deze keer NIET voor collinite 915 gekozen als wax maar voor een sealant van Poorboys : EX-sealant met carnauba!
Daarna werden de bandjes nog behandeld met poorboys tiregel en de ruitjes ontstoft met Meguiars NXT glascleaner.
hoog tijd voor de na-foto's ::-"
Zo dat was het weer; ondanks de hitte was het een fijne (maar vermoeiende) dag en wat belangrijker is; België is weeral een gelukkig eigenaar en toekomstig detailer rijker...daar doen we het toch voor hé