• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur borstel voor DAP

sanderdevliegere

Detailing rookie
2 jul 2009
121
0
Laatst kwam ik dit filmpje op internet tegen waarin ze de stoelen cleanen met een brush die past op de DAP, heeft iemand hier ervaring mee?

En misschien een evt. aanvulling voor de shop?

carpertandupholsterybrushes.webp

Filmpje

lijkt mij persoonlijk wat grof, doe mij maar gewoon een paardenhaar handborstel en een worktowel...
daarna de extractor erover en klaar...

ivo's zei:
lijkt mij persoonlijk wat grof, doe mij maar gewoon een paardenhaar handborstel en een worktowel...
daarna de extractor erover en klaar...

Heb je misschien gelijk in, maar bij grove vervuiling borstel jezelf wel helemaal lam. Daarom is zo'n borstel wel een handig hulpmiddeltje.
Kom hem overigens ook niet op engelse shops tegen. Het lijkt niet zo'n populair product ... Vreemd :weetniet

Mij lijkt de kans op beschadiging van de bekleding vele malen groter op deze manier, daarom zou het zeker niet mijn keuze zijn...
Ook niet voor grovere vervuiling. Die trek je er met de extractor ook zo uit

ivo's zei:
Mij lijkt de kans op beschadiging van de bekleding vele malen groter op deze manier, daarom zou het zeker niet mijn keuze zijn...
Ook niet voor grovere vervuiling. Die trek je er met de extractor ook zo uit

Toch bij de wat grotere automatten zou dit wel handig lijken, misschien dat het voor sommige stoelbekleding wat te enthousiast is idd, maar werken zal het wel doen (op het filmpje dan toch).
Maar weet niet of je wel eens zo'n lekker grote mat uit de koffer schoon moet maken, dat is altijd zo'n lap ...

Koffermat spray ik altijd gewoon in met APC, heel even intrekken, lichtjes in cirkels inborstelen en dan de extractor erover!

ivo's zei:
Koffermat spray ik altijd gewoon in met APC, heel even intrekken, lichtjes in cirkels inborstelen en dan de extractor erover!

"Cirkels inborstelen" .....

Ik zeg niks ..... :-"

-------------------------------------------
Nee geintje, maar goed het leek mij een makkelijk hulpmiddel, dat wilde ik even delen :-)^

Ik zou dit ook niet op de bekleding van de stoelen gebruiken, maar voor automatten en en de vloerbekleding zou het best kunnen werken. Al denk ik dat je met een zachte borstel en de hand makkelijker rond komt dan met zon machine.

Lijkt leuk maar naar mijn idee onnodig, met een goede cleaner en de extractor heb je die sterk vervuilde bekleding ook zo schoon en dit zonder boenen of borstelen, spreek uit ervaring:rules
Daarnaast zou ik erg bang zijn om de bekleding te beschadigen.

Ik ga toch mee in het antwoord van sj0ertum, voor je matten en dan vooral de mat in de kofferbak zal het vast handig zijn, maar kan nauwelijks een DAP kwijt tussen je stoelen door lijkt me.
Ik denk dat je beter iets arbeidsintensiever bezig kan zijn dan met zo'n borstel omdat het allemaal wat lomp en groot is.

Lijkt me te grof voor 'bekleding', meer iets voor gangboorden met antislip waar allemaal zooi tussen zit:idee
Sluit me aan bij de extractor adviezen.

Ik zou de borstel zeer zeker niet gebruiken voor de DAP.

Zelfs met de hand kun je ervoor zorgen dat de bekleding kan gaan 'pillen'. Ooit een keer een interieur gedaan met de Meguiars Gold Class All-Surface Interior Brush....

ab264899.webp

debdcef1.webp

Zie linker zijwang van de passagiersstoel...
02771dc5.webp

Later vertelde men dat er voor de veiligheid een mf doek om de borstel heen gedaan kan worden om schade te voorkomen....

Sinds ik die foto van Patrick (lees begin van mijn detailer hobby) ben ik heel voorzichtig met het interieur van welke aard dan ook.
Als het met extractor niet schoon wil kan je altijd groffer geschut inzetten, net zoals polijsten waar je ook eerst licht begint:rules

dit lijkt me de ideale oplossing voor vieze matten. Ik ben niet in het bezig van een extractor omdat ik deze simpelweg
te duur vind.dit zou dan ook een ideale oplossing zijn voor de matjes!