• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur leder

Dylles

Detailing rookie
5 aug 2018
4
2
Mensen,

Wie o wie kan mij advies geven om de barstjes in mijn lederen bekleding weer van ouds te maken ?
Onlangs heb ik een setje aangeschaft van Gliptone voor reiniging en onderhoud maar als je Wat doet doen het dan goed, dus het liefst wil de kleine barstjes herstellen voordat ik begin met het Gliptone setje.

( zie bijgevoegde afbeelding)
 

Bijlagen

  • 20180805_133350.jpg
    20180805_133350.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 355
Welkom op het forum. :D

Ik zou de zoekfunctie van het forum eens proberen. Reinigen en voeden is onderdeel van het onderhoud, maar herstellen is een stapje verder. :p
 
Ik vind dit er nog niet heftig genoeg uitzien om het leer te gaan herstellen.

Ik zou het eerst gewoon eens behandelen met een simpel setje (reiniger+conditioner)
Hopelijk knapt het hier genoeg van op.
Mocht je er daarna nog enorm aan storen kun je grotere stappen nemen. (Leer verven)
Maar omdat de schade volgens mij wel mee valt, zou ik dit persoonlijk nog niet doen.
 
Ooh, ik zie nu pas de bijlage. :) Dat ziet er nog niet zo ernstig uit, inderdaad. Ben het eens met @mdlange.

Vaak kan je middels schoonmaken, lees: vuil uit de beschadigingen halen, het al minder zichtbaar maken. Daarna voeden en dan is het leer ook minder kwetsbaar voor verdere schade. :)
 
Ik kan straks via de PC wel een voorbeeld geven van schade die schoongemaakt is. Hoop dat ik dit niet vergeet. ;)

EDIT:

BEFORE -->

Leer01.jpg



AFTER (Alleen reinigen, géén voeding) -->

Leer02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch maar een poging gewaagd tot het reinigen en voeden van het interieur, het is al een stuk beter maar ik ben nog niet super tevreden.
Misschien is het verstandig om het nog een keer te voeden, wat zeggen jullie ?

( zie bijlage voor het resultaat )
 

Bijlagen

  • 20180806_121302.jpg
    20180806_121302.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 276
Het leer laat zich maar voeden tot het gevoed is. :) Als het leer goed aanvoelt, dan zie ik niet het nut van nóg meer voeden.

Als je niet tevreden bent omdat er nog slijtage zichtbaar is, dan zal je dit moeten laten herstellen. ;) Vergeet echter niet dat wangen, met name bij het in-en-uitstappen nou eenmaal sneller slijten.
 
Ik vind het een goed resultaat hoor! Het is immers niet nieuw meer en slijten doet het altijd door het in- en uitstappen.